[ikona]

Nuda v Tučepi, Chorvatsko

   27. Srpen 2007 - 16:11
Anonymní

Právě jsme se vrátili ze 14 denní dovolené v Chorvatsku, konkrétně v Tučepech, asi 5 km jižně pod Makarskou. Musím s politováním konstatovat, že vícekrát opravdu ne! S přítelkyní se koupeme jedině bez plavek i když masové nudapláže právě nevyhledáváme. Přestože v Tučepech by měly být FKK pláže dvě (na každém konci městečka jedna), skutečnost je trochu jiná. Textilní zakuklenci byli rozlezlí absolutně všude, tedy včetně míst označených jako FKK. Dokonce se neváhali roztáhnout i na malých plážkách mezi skalami, kde třeba ráno byli jako první naháči. Prostě jsme z toho vůbec neměli dobrý pocit, ale třeba jsme měli jenom smůlu na hromady nevychovanců. Jinak to nedokážu nazvat, protože nás by taky nenapadlo se koupat bez plavek na veřejné pláži, která k tomu není určená. Ostatně, docela rád bych si nechal poradit, kam jet příště na dovolenou za rozumné peníze, kde kvalita odpovídá ceně a kde se dá v klidu opalovat a koupat „na Adama“. Chorvatsko to zřejmě není… :-((( [Smutný]


Žurek: Mezi Tucepi a Makarskou je krásná pláž Nugal, kde podle našich zkušeností byli samí naháči. MAPAFoto

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Tak právě na téhle

   30. Srpen 2007 - 15:38
pilot256 (bez ověření)

Tak právě na téhle pláži „Nugal“ byla naprostá převaha textiláků, takže jsme tam ani neslézali a zůstali raději na jedné menší plážičce blíž k Tučepům, kam se ale obvykle v průběhu dne také nahrnuli podivní lidičkové zabalení v silónu… :-(((

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Chování textiláků

   31. Srpen 2007 - 19:23
Petr

Mohu potvrdit podobnou zkušenost z Tučepi, ale také z jiných míst, prakticky z celého pobřeží Chorvatska.

Zdá se, že jde o trend v dnešní individualisticky zaměřené společnosti, V plavkách se človíček v dnešním nejistém světě cítí přece jen jistěji. [Smutný]

Další fakt je, že naháči se na přelidněném pobřeží koupou na pěkných přírodních místech. A lidem na přírodních plážích nahota v naprosté většině nevadí. Nějak tam patří a je považována mnohými textiláky za individuální záležitost.

Prakticky při koupání po celém pobřeží Chorvatska jsem už zažil na liduprázdné pláži (zpravidla volíme ty nejlepší [Úsměv] ), že přišla rodinka, dvojice, či skupinka, většinou mladých lidí a koupali se v plavkách ......

Příklad: na Stolacu (ostrov Rab) tak přišly dvě slovenské rodinky přimo na 2 metry od místa, kde jsme se slunili se známými a vysvlékly se do plavek, navzdory nápisu FKK. Upozornili jsme je na nápis a naznačili, že nás jejich invaze poněkud ruší. Jejich reakce: „Ale nám to nevadí, že jste nazí ! Kde se máme koupat ? Tohle je tak pěkná pláž a my jsme tady na dovolené.....“

Podobné situace jsem zažil v Tučepi, na Pašmanu, na Pelješaci, na Mljetu,.....ale také před týdnem na Vlkově.

Co s tím ? Individualismus, asertivita nejsou s tolerancí a ohleduplností moc kompatibilní. Hodně záleží na konkrétní situaci, osobních pocitech a sebevědomí.

Typické situace, které jsem opakovaně zažíváme na plážích:

  1. Vypravíme se na krásnou pláž poblíž Žuljany, nikde nikdo, jen zalezlé želvy v křovinách lesíku nad pláží, cikády, šum větru a mořských vln. Kolem poledne přijíždí skupinka s motorovými čluny. Máme se nechat otrávit, že mají plavky ?
  2. Odpoledne se vracíme z vnitrozemí a zajíždíme se vykoupat na oblíbenou pláž. Jsou zde dvě dvojice v plavkách. Máme měnit své zvyky a hledat plavky ? Nebo odejít a plahočit se po pobřeží ?
  3. Když jsem jsem sem dopsal, tak jsem si uvědomil, že všechno tohle mám v rodině. Děti jsou v pubertě a zásadně se koupají v plavkách. Máme tedy měnit své zvyky ?

Neřešíme to. Na přírodních plážích, v zemi, kde si váží hostů, nejsou tím dotčeny místní zákony nebo nějaký předpis, se rozhodujeme svobodně, podle konkrétní situace a vlastního uvážení, kde se budeme koupat bez plavek. Klidně i s textiláky.

Alternativou jsou uzavřené FKK areály. Zkusili jsme taky, třeba Valaltu. Celkem příjemný pobyt. Je věc nátury. Jako městští obyvatelé máme raději o dovolené přírodu, než lidská mraveniště…

Makarská riviéra, je v sezóně, i díky nové dálnici, dost přecpaná. Tak se nenechme otrávit. Mnohý textilák začne brzy přemýšlet , že koupání bez plavek má hodně do sebe [Úsměv]

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Re: Chování textiláků

   31. Srpen 2007 - 20:28
abel (bez ověření)

Hm, no nevím, nějak jsem nepochopil, oč Ti jde. Abychom měli svá čistě nahatá ghetta? Když to těm Slovákům nevadilo, že jste nazí, tak v čem byl problém? V nápise FKK? Mně textiláci nevadí do té míry, do jaké já nevadím jim, rozhodně nejsou mým ideálem nějaké 100% nahé nebo zas naopak 100% textilní pláže. Problém vidím pouze v tom, že textiláci jsou kromě rozpínavosti taky často netolerantní, vytlačují nás, nezřídka i vyhánějí, a (zatím většinou jen slovně) napadají. Pokud takoví nejsou, tak spánembohem, ať si vedle nás mírově koexistují. Protože kdyby nám mělo vadit čistě jen to, že je vedle nás někdo v plavkách, tak bychom se dostali vlastně na „bešeňovskou“ úroveň, a tam tedy rozhodně dospět nechci. Ale ať si o Tvém příspěvku myslím co chci, tak Ti za něj děkuju, myslím, že zrovna takovouhle diskusi, třídění a tříbení názorů a postojů potřebujeme [Úsměv]


Žurek: On tady Petr pouze popisoval svůj názor a stav naturismu v místech, která navštívil. Očividně z toho každý vidí, že zrovna nežijeme v době, která by nahé kultuře těla moc přála. Přesně nevím, čím to je – všude se hlásá, v jaké ohromné svobodě žijeme… Určitě tolerantnost je dneska hodně lepší než v minulosti. Já si ale rozmach naturismu nepředstavuju v tom, že svoji dovolenou budu popisovat: „jsme se tam vždycky píchli mezi 30 textiláků a byla to neskonalá paráda…“. Dneska bohužel co se bavím se spoustou lidí a ti říkají (Blato u Živogošče atd.) : „Před 15 lety to tady všude byl namý naháč, kam se člověk podíval… Dneska? Se podívejte (2 naháči na 30 textilů)“. Rozmach naturismu asi nebude v tom, že se nejodvážnější z nás budou koupat mezi textiláky. Směr a trend je textil [Smutný] . Ať se nám pojem n-ghetto líbí nebo ne, tak většina naháčů se cítí mnohem líp mezi svými. Jistě, pokud jedu stovky km autem, udělám si u rybníka přestávku, neřeším, jestli jsme na FKK nebo ne, všechno ze sebe shodím, zaplavu si, poležím na dece a jedu dál. To je takový mekáč, n-fast food. Nevím, jestli rozmachu naturismu prospěje strava typu n-fast food. Určitě každý naturista sní o pořádné n-hostině se vším všudy – n-koupáním, n-restaurací, n-sportovištěm, n-procházkami po okolí, … stovkách naháčů vůkol kolem. To jsou podle „volnomyšlenkářů“ n-ghetta, kultura zahradních trpaslíků apod. Bohužel „volnomyšlenkáři“ popisují naturismus jako „koupání se na Adama“ + že se postupně textiláci zhlédnou v naturismu a přesedlají. Výše uvedené příklady dokládají, že textil už cca. 15 let tlačí naháče zpět do rákosin.

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Textiláci versus naháči

   1. Září 2007 - 23:27
Petr

To Ivoš: Souhlasím, snažil jsem se popsat situace, jaké na plážích běžně zažívám.

To Abel: Odpověd jsi napsal obratem, a já jsem svůj text ještě neměl úplně hotov. [Ďáblík] Proto prosím o aktualizaci komentáře, protože není úplně v relaci k mému textu.

Našimi příspěvky se diskuse přesunula do jiné rubriky, nejspíš otázek filosofie naturismu a jeho perspektiv. Jde jistě o velmi zajímavé otázky, kdo o nich přemýšlí, tak si jistě vytváří svůj osobní názor.

Dovolím si přidat ještě něco ze svého úhlu pohledu a zkušenosti.

Především preference a zájmy lidí se mění. Dnešní doba je charakterizována důrazem na individualismus, osobní svobodu, výkon, a to vede ve svých důsledcích k obrovským tlakům na jednotlivce, a jeho přirozenou snahu minimalizovat už tak veliká rizika a nejistoty. A být nahý znamená třeba jen podvědomě určitý tlak, zvýšené riziko a určitou nejistotu.....

Mám řadu známých, kteří nemají s nahotou absolutně žádný problém, ale i na přírodní pláži, v naprosto bezpečné situaci, se raději koupají v plavkách. I když uznávají, že koupání bez plavek je prima, tak podvědomě nejsou ochotni ve volném čase být pod dalším tlakem, a není to pro ně prostě pohoda a relaxace. S nahotou mojí či dalších lidí nemají problém. Je to vaše rozhodnutí, říkají, nám nevadí, ale prostě my se v plavkách citíme lépe.

Proto se mi moc nezamlouvá anketní otázka, kolik textiláků snesete na pláži, a ani ono negativně laděné dělení na textiláky a naháče, které z této otázky vyčuhuje.

Až na extrémy, je dnešní „textilák“ tolerantní a ve variantě, že jsme na přírodních pláži nazí a přijde někdo, kdo se raději chce koupat v plavkách, hledá racionální volbu: 1. umístí se na vedlejší plážičku, 2. přitáhl-li zdaleka, a není místo, zpravidla už nemá problém pláž sdílet společně s naháči.

V další variantě, v obráceném gardu, tj. na přírodní pláži jsou textiláci, a my se chceme se koupat, dospívám k závěru, že podle konkrétního posouzení situace, s koupáním bez plavek nemohu mít problém. Kdo neleží na veřejném koupališti, a je ochoten se přemístit za koupáním do přírodního prostředí, tak se potkává s koupajícími naháči dneska docela běžně a měl by respektovat, a v naprosté většině respektuje, jejich osobní svobodu relaxovat bez plavek.

Poměr textiláků a naháčů na přírodní pláži se tak podle mé zkušenosti odvíjí od této svobodné volby každého jednotlivce a jeho posouzení momentální, konkrétní situace. To bohužel nic nemění na skutečnosti, že se vzrůstajícím poměrem plavkáčů, roste tlak a nejistota přítomných naháčů a naopak. [Úsměv] Rezignovat na relaxaci bez plavek v přitomnosti textiláků na přírodní pláži (mimo veřejné koupaliště a pláže), k tomu nevidím žádný rozumný důvod.

Třetí alternativou jsou n-kluby (proč n-ghetta ?) s minimální mírou nejistot a určitě širšími možnostmi n-realizací.....Takové kluby ve světě fungují na komerčním základě, a jistě jsou vybaveny také n-fast foody. Na přírodní pláži by tento typ služeb takové místo ovšem zahubil… [Úsměv]

U nás fungují takové n-kluby jako občanská sdružení ve větších centrech na Oplatilu, Křetince..... Organizace tohoto typu jsou podle mé zkušenosti zcela závislé na mimořádném nasazení jednoho až několika málo jedinců…Sám jsem ve výboru jednoho takového občanského sdružení v jiném oboru, takže moc dobře vím, co tato aktivita obnáší…Zajistit jejich fungování a trvanlivost je v dnešních podmínkách velmi, velmi náročné.....

Poslední alternativa, která nejvíc odpovídá současným trendům vývoje a důrazu na maximální flexibilitu a uspokojení individuálních služeb, je využívání relax center. Samozřejmě optimální pro solventní naturisty je vlastnit zařízení s bazénem, saunou, posilovnou, soláriem, masážní vanou atd. Po méně „úspěšné“ ovšem jako houby po dešti vznikají nová soukromá relaxační centra a akvaparky, kde je možno si podle momentální potřeby pronajmout pro uzavřenou společnost několika lidiček nejrůznější služby. Z mého okolí mi leží na stole jedna taková nová nabídka z Třeboně: www.misek.cz

V německých a rakouských relax centrech mají často tzv. sauna-světy zcela FKK charakter, ale na těchto stránkách je o tom spousta informací od Ivoše a spol… [Úsměv]


Žurek: Pojmem „n-fast food“ jsem myslel něco jako náhražka, nouzové řešení, rychlý rohlík do pusy a pryč. Tedy je sluníčko, pěkná voda – nedá mi to a pobydu mezi textilním houfem nezbytnou dobu a jdu pryč. N-hostinou jsem myslel n-vyžití se vším všudy. Pojem n-ghetto vymysleli „volnomyšlenkáři“. Jim je uzavřený prostor jaksi těsný, mají radši volnou pláň, kde si pod keřem čtou Harryho Pottera. Já osobně mám radši n-kluby. Hlavně proto, že sdružují aktivnější lidi s jasnější představou o svém volném čase, než je ležení pod keřem.
S tím, že lidi se dnes cítí líp v plavkách, máš pravdu. Lidi po stresovém dni v práci nechtějí řešit pohledy čumilů, výlevy puberťáků, nechtějí se svým okolím řešit svůj naturismus, nechtějí nic řešit. Proto zůstanou v plavkách. 

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Re: textiláci v. naháči

   2. Září 2007 - 9:01
abel (bez ověření)

Jo, reagoval jsem trošku unáhleně, ale zase si myslím, že ani po skouknutí úplného textu Tvého příspěvku na té své předešlé odpovědi nemusím moc měnit. Naprosto souhlasím, že nahota se většině lidí nějak váže se zranitelností, křehkostí, a to nejsou zrovna vlastnosti, které by dnešní doba nějak moc podporovala, alespoň navenek. Ideálem je silná, asertivní, sebejistá osobnost, která si nesmí dovolit ukázat žádnou slabost, zranitelnost, v konkurenčním boji je to hrubě nežádoucí. Akorát mi není jasné, proč si tolik lidí myslí, že zrovna oni v tom konkurenčním boji uspějí, ale to je asi věc mediálního ovlivnění. Jenže jinde tady jsem popisoval svoje zážitky s několika psychoterapeutických sezení, kde bylo nad slunce jasnější, že tohle taky není žádná konstruktivní cesta. Že si tu křehkost a zranitelnost jednoduše někdy musíme být schopní dovolit, jinak se o hodně připravíme, nic není totiž zadarmo, i neustálé „dělání ramen“ nám může hodně ublížit. Paradoxně mnohokrát příliš mnoho navenek předváděné síly oslabuje, zatímco dovolit si tu slabost, zranitelnost jakoby uvolňovalo skrytou energii v člověku. Pokud někoho zajímá taoizmus s jeho principy jin a jang, tak myslím, že tady je příklad, jak to funguje. No, ale tohle je na dlouhou diskusi. Pokud se týká toho, jak kdo vidí současný stav a perspektivy naturizmu u nás i obecně, no jo, tady je zbytečné hledat nějakou „shodu“, halt máme každý jinou optiku. Rozhodně souhlasím, že je důležité, aby si naturisté dokázali obhájit své, aby se nenechali znejistit příp. převahou textiláků na daném místě. Navíc, pokud ti textiláci nemají s mou nahotou problém, tak nevím, proč bych ho měl mít já? Zdá se mi, že je to všechno zase jen o té „blbé náladě“, o pocitu, že jako nahý jsem daleko víc zranitelný a daleko míň sebejistý. Tady žádnou jinou cestu nevidím, než uvědomit si, co se ve mně děje, a zkusit s tím zůstat a něco dělat, čili výsostně individuální práci na sobě. Uzavřené n – kluby, n – lokality se vším komfortem jsou a budou určitě pro někoho dobré, já osobně v nich ale pro sebe perspektivu nevidím. Asi fakt budu ten Ivošův „volnomyšlenkář“ [Spiklenec]

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Reakce na příklad z přízpěvku Chování textiláků

   2. Září 2007 - 20:21
Obrázek uživatele Rosik
Rosik

Jen malá poznámka k uvedenému příkladu. Ostrov Rab byl svého času kolébkou Chorvatského naturismu a byl obsypán FKK plážemi. Dnes už bohužel zůstala jediná čistě naturistická pláž a tou je právě Stolac na poloostrově Lopar. A právě proto že je jediná, tak si zde naturisté tuto pláž před textiláky chrání. Už jsme to zde rozebírali v jiném tématu, kterak se z FKK pláže může velmi rychle stát textilní. Oněm slovákům byla lehká rada. pokud chtějí pěkná místa se smíšeným „provozem“, pak mohou navštívit Saharu, Dubac, Ciganku. Tyto bývalé FKK pláže jsou dnes již s převahou textiláků. A i to je nakonec důkaz toho, že naturismus (nejen) v Chorvatsku nevzkvétá. Souhlasím, že míra tolerance textiláků je čím dál vyšší, ale někdo holt nemá náturu na to, aby se vyplesknul mezi textiláky. Pak takovým lidem nezbývá než vyhledat čistě naturistickou pláž. Hledání je ale čím dál těžší. [Smutný]

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Je v tom ale ještě další problém.

   2. Září 2007 - 21:08
otad (bez ověření)

Doba, kdy se naprosto v klidu umístíme na pláž přírodního koupaliště bez plavek, aniž by to nějak vzbudilo pozornost okolních, početně převažujících textiláků, je ještě asi dost daleko. Zrovna tak lze jen těžko očekávat skupinky teenagerů, kde část bude v plavkách a přitom druhá, byť menší část, s naprostou samozřejmostí bez nich. My, co koupání bez plavek provozujeme delší dobu, se již relativně s klidem na dostatečně liberální textilní pláži začleníme. Ale co ti, kteří se k naturismu teprve chystají? Co jejich polovičky, které tam jdou poprvé, díky dlouhodobému a pracnému přesvědčování? Dnešní osazenstvo textilní pláže je sice o poznání jiné, než před 20ti lety, avšak ještě ne natolik zralé, aby se zde nechytali puberťáci se svými výlevy, či neodrazovali nevychovaní čumilové. Začátečníkům, nebo spíše méně naturisticky smýšlejícímu doprovodu stačí jeden exemplář a je opětné přesvědčování mnohdy dále, než na samotném začátku. To zrovna moc naší členské základně nepřidá. Shodou okolností mám zrovna podobnou zkušenost z této pláže Nugal. První dny zdejšího pobytu byly ve znamení pohody, textiláci se vyskytli navíc jen v zanedbatelném počtu. Zato čtvrtý den začaly výpravy mladých bezohledných, hlučných textiláků, rozhazucích vajgly na všechny strany. A samozřejmě chovajících se tak, jako by oni tam byli ti hlavní, co jdou pozorovat nás, nahá koupající se zvířátka. Doslova to vybízelo k tomu, abychom tyto dospělé spratky vypráskali z pláže ven, protože jiná domluva po dobrém bohužel nepřipadala v úvahu – blbosti a tuposti se, jak známo, rozumnými argumenty čelit nedá, a tam také opravdu nedalo. Jenže to pochopitelně také nebylo řešením (nikomu se nechtělo do následných oplétaček s policií a řešení mezinárodních konfliktů [Úsměv] ) a tak zanedlouho byla, naštěstí jen dočasně, pláž v rukou této, poměrně početné skupiny. Trvalo hodně dlouho, než se manželka opět v klidu svlékla na jiné pláži, tentokrát v opačném směru od Makarské.

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Obhajoba rybníků

   3. Září 2007 - 10:32
Petar

Jak vidět, je vztah N-T jedním z nejživějších témat. Už bylo párkrát probíráno ale žijeme v rychlé době a je dobré sdílet své postřehy a snažit se držet „palec na tepu doby“.

Spojuje nás okouzlení přirozeností, někde u vody, v lese, v přírodě… To je hodně jednoduchý a zároveň silný motiv. I při té síle a jednoduchosti dokážeme současně s odložením svého šatu a postavení obléct do jiného dresu a říkat si: já jsem naturista – nudisti se jen koupou nahatí, jinak jim o nic nejde ; nebo já jsem nudista – naturisti to jsou ti trochu prdlí co zavání nějakou sektou, pak se můžeme dělit na resortisty – volnomyšlenkáři to jsou takoví ti rákosníci a zábukáci co nic nevytvoří; nebo na volnomyšlenkáře – resortisti jsou takoví ti angažovaní co se zavírají do ghett a tam si hrají na pionýry nebo kýho čerta......

Dalo by se tak vymýšlet spoustu jiných rozdílů, otázka stojí tak – Proč?

Naháčství má spoustu podob a žádná není lepší než ta druhá

Kluby  – Křetínka, Oplatil…kempy (časem snad), plavání – Hradec , Všestary, Babylon, Praha....... to jsou vlajkové lodě naháčů u nás, jsou vesměs podmíněny enormním dlouhodobým nasazením jedince nebo skupinky. Pro někoho příliš organizovaná záležitost mající ale ohromný přínos v pěstování povědomí a „posilování legitimity“

Naháči od rybníků – tisíce lidí, kteří v létě následují vnitřní pocit a ponoří se do hladiny rybníka, říčky, pak se natáhnou do trávy a vychutnávají slunce a když to není proti pocitu místa, pokračují procházkou do lesa, jdou si zaběhat, zacvičí si na sluncem zalité louce… Tahle prapůvodní forma je živá sama o sobě, žije v ní pocit svobody a myslím, že stojí na počátku naháčských kroků většiny lidí. Jakkoliv se může zdát, že naháč u rybníka má pro naháče jako celek prachbídný význam, věřím, že to tak není. Ivošovo přirovnání k fast-foodu mi nesedí ani jako technická zkratka. Je to jak srovnávat návštěvu klubu s návštěvou závodní jídelny. Já bych takové svobodné koupání někde v lomu spíš přirovnal k něčemu mezi piknikem a malou slavností. Zjednodušeně s existencialisty – realita společnosti je tvořena sumou chování jednotlivců. Obrázek partičky co si kdysi v roce 81 postavila stan naproti našemu táboru na druhém břehu Sázavy a ráno naskákala nahá do řeky mi ani po desítkách let nezmizela z hlavy. Pocitem svobody, který z jejich počínání tryskal byla možná mojí osobní inspirací k tomu, že se dneska jinak nekoupu. Stejně tak věřím, že obrázek rodinky, páru nebo jen osamělého člověka vstupujícího s přirozeností do vody je pro nepředpojaté oči často prvotním impulsem k uvědomění si – vždyť je to vlastně paráda.

Sám si s rodinou užívám jak rybníky tak kluby, bazény a po letošku i kempy (cestopis chystám). Každá taková forma je spojena se střetáváním s oblečenými. Může to být část osazenstva pláže nebo bazénu (Babylon), personál, rybář, šmírák, kolemjoucí…

My jsme dospěli k nahlížení, kdy plavky obecně neřešíme, vytahujeme je pouze výjimečně v situaci, kdy by podle našeho vnitřního pocitu bylo přirozené koupání na daném místě v danou chvíli už přitažené za vlasy.

Znamená to, že si místa ke koupání vybíráme a při obecné preferenci přírodního koupání oproti bazénům to většinou není problém, bez plavek jdeme do vody bez problému na místech kde:

  1. Existuje oficiální nebo tolerovaná pláž bez ohledu na to jestli jou na ni momentálně fakticky jen samí plavkáči
  2. Jsme sami – už párkrát to znamenalo, že jsme minimálně na ten den v místě založili malou naháčskou pláž když se lidi plynule připojovali
  3. Místní podmínky nám dovolí alespoň minimální soukromí – máme kolem sebe alespoň minimální zónu soukromí v podobě nějakých 10–20 m odstupu, nebo vysoké trávy, rákosí :)
  4. Speciální kategorie – je tma – Night swimming od REM

Nevzpomínám si, že bychom kdy měli problém.

Choravtsko je v tomhle případě do jisté míry specifickým případem ale souhlasím, že zapadá do trendu, který náháčství momentálně moc nekloněn není. Nemám příležitost porovnávat dlouhodobě, Jugoslávii (tenkrát čestvě bývalou) jsem navštívil poprvé až v roce 92, ve Slovinsku jsme si tenkrát dokázali najít kousek pláže pro nás. Srovnávat můžu spíš až stav na Brači mezi lety 2001 a 2004, tam jsme si oblíbili jednu menší a zastrčeněnjší pláž která se nacházela od Bolu za Murvicou, jelo se k ní polní cestou a pak se scházelo dolů pěšky, takže v roce 2001 jsme na ní byli prakticky sami čtyři dospělí a dítě. V roce 2004 jsme se na ní neváhali vydávat i přes celý ostrov, protože pěknější místo jsme prostě nenašli. V tom roce byla ale pláž ne plná, ale slušně obsazená a to většinou textilem. Nikde nebylo označení FKK, ale naše paměť a panenská divokost pláže nám poskytly dostatečný pocit vnitřní pohody k tomu, abychom textilní převahu neřešili a „naši“ pláž si vychutnávali jak jsme zvyklí. Poláci na vedlejší dece asi 10 m od nás první den koukali trochu významně, druhý den si ale dali deku kupodivu zase vedle nás a celkem se i začali bavit, a jejich kluci hrát s našimi dětmi načež jejich mamka pootevřela dveře do volnosti když po půl dni odložila horní díl plavek. I jinak se vždycky našel někdo další, kdo plavky sundal.

Abych shrnul svůj mnohomluvný a asi dlouhý příspěvek. Není důvod vyklízet pole a stahovat se jen do uzavřených klubů. Ty mají svůj velký význam ale samy o sobě jsou odsouzeny skončit jako skanzeny. Klub nebo kemp má význam pro fajnšmekra co už naháč je, nelituje vážit cestu specielně proto, že chce být nějakou dobu nahý. Tahle relativně omezená skupina je ale hodně vzdálená pohledu „normálního“ člověka a ten se k ní bez zážitků pohody u rybníka nikdy nepřipojí. A nemá cenu se nějak moc vymezovat vzájemně, protože to jen zmenší pravděpodobnost toho, že se naháč od rybníka rozhodne vyrazit mezi „ty druhý“ i když ve skutečnosti to žádní druzí nejsou.

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Nechápu!

   3. Září 2007 - 12:34
Prcek (bez ověření)

Co tady proboha pořád řešíte?! Kdo se chce koupat nahý ať se koupe a to kde se mu zrovna líbí pokud tam néni někomu příliš na obtíž (třeba malé děti s rodičema v plavkách a podobně) a kdo se chce koupat třeba v kožuchu ať se koupe klidně tak! Já se koupu zásadně nahý i mezi lidma v plavkách, celé toto léto jsem plavky na sobě neměl, a neměl jsem s tím žádné problémy. Má dcerka je raděj v plavkách a já to též toleruji takže se koupu s ní nahý, ona v plavkách a nic neřešíme!!! Néni nic krásnějšího než svoboda a to jak těla tak i ducha!!! Mnohokrát se mně již i stalo, že jsem byl nahý sám mezi textilákama a během dne se tam svlékli i jiní do naha když mě viděli, a věděli že nebudou nazí sami. A nikdo nic neřešil a všeci byli v pohodě. Já i nahý na lehátku na vodě. Škoda jen, že takových pohodových lidiček jako já co nemají s předsudky žádné problémy co se klidně svlečou bez ohledu na přítomnost či nepřítomnost dalších naháčů néni víc!!!!! Apokud vám opravdu jde o naši svobodu navštivte mé stránky http://www.svobodni.estranky.cz/ a můžeme zkusit něco v tomto směru změnit.

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Re: Chápu !

   5. Září 2007 - 22:25
Petr

Díky za zajímavé příspěvky.

Re Rosík:

Co dělat s asertivním textilákem na FKK pláži ? Dnešní trend vede lidi k individuálnímu prosazování svých zájmů, řečeno automobilovou mluvou, neohrožuj jiné, ale jde-li o tvůj zájem, druhé omezovat můžeš. Naše silnice o tom vyprávějí každy den.

Ležet na Stolacu vedle takové asertivní textilní grupy, to naštve. Ale jít do konfliktu by k žádnému rozumnému výsledku nevedlo. Přírodní pláže nemůžeme mít v přelidněném světě jen pro sebe, a nemají je pro sebe ani textiláci. Mě to vedlo k poznání, že pokud nikoho neohrožuji, pokud možno neomezuji, a sebe nestresuji, tak se v přírodě s klidným svědomím koupu bez plavek.

Re: prcek:

Ale nemohu podle sebe soudit druhé. Pro naprostou většinu lidiček, a zcela určitě pro naše partnerky a děvčata obecně, je setkání s textiláky do jisté míry stresující záležitost. A z tohoto důvodu jsme se zde o tomto tématu rozepsali.

Rákosí a rybníky zde hezky obhajoval Petar. Mám pocit, že ty, co Ivoš označil jako „volnomyšlenkáři“ tihnou v přírodě k většímu sebeuvědomí a spojení s přírodou, k pocitům předků, přírodních národů. Ty bojovali – bojují často o pouhé přežití, proti jiným lidským tlupám, málokdy však soutěží mezi sebou, stěží půjčují na úrok, jako my v dnešní tržně orientované civilizaci.

Snad proto na pláži, v přírodě nemám rád soutěže, užiji si jich za celý rok dost. U nás se přitom soutěží snad všude, v práci,v politice, se sousedy, s příbuznými, na silnici….…

Proto se mi soutěž typu miss Natura zdá být proti duchu naturismu. Osobně dávám přednost změnám u sebe. Třeba tím, že shodím přebytečná kila a v přirodě, na pláži budu vypadat přirozeně……opotřebovaně [Úsměv]

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Asertivní textiláci

   6. Září 2007 - 21:42
Obrázek uživatele Rosik
Rosik

My jsme situaci s takovými drzouny, kteří se klidně nasáčkovali na jasně označenou FKK pláž, řešili prvně upozorněním, poté důraznějším vysvětlením situace a poté postupným nastoupením na dohadování větší části pánského osazenstva pláže. Výhodou je, že taková grupa je většinou složená z mužů i žen a ve většině případů to dopadlo tak, že ačkoliv byli muži poměrně dost asertivní, ženy většinou vyměkly a donutily své neoblomné partnery k odchodu. Letos jsme to – oproti loňsku – museli řešit pouze 2× za 14 dnů, což byl úspěch a vypadá to, že si naši pláž před nájezdy textiláků takto úspěšně chráníme.

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Re: Asertivní textiláci

   6. Září 2007 - 22:44
abel (bez ověření)

Jo, správně! Pakliže je daná lokalita jasně označená jako FKK, n-pláž a pod., tak je podobné jednání navíc legitimizované nějakým zákonem, nařízením a pod., který tu lokalitu jako takovou vyčlenil. Čili není co řešit. Napadá mě, že Titovi partizáni v býv. Jugoslávii měli heslo:Tudže nečemo, svoje nedamo!, neboli Cizí nechceme, svoje nedáme! Určitě nevěděli, jak jsou pro nás inspirativní [Smích]

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

nuda v Tučepoch

   31. Srpen 2009 - 21:02
jonatan22 (bez ověření)

Prave som sa vratil z Chorvatska a travil som par krasnych dni na nuda plaži v Tučepoch. Je pravda že tam boli aj textilaci ale naštastie prevladali nudisti takže to bola super dovolenka a rad ju odporučam. [Úsměv]

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

makarska

   5. Duben 2010 - 8:27
dankaMY33 (bez ověření)

ja tam chodim uz 4 roky na tuto plaz a mi sa tam schadzame ako partia nahacou takze je to super

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.
[ikona]

Tučepi zacatek cervence 2018

   14. Červenec 2018 - 11:15
richik

Potvrzuji, i v roce 2018 je nastesti stale jizni cast plaze Tucepi naturisticka. Ano, obcas nejaky ten textilak ci textilni par se prijde rozlozit mezi naturisty (asi protoze na T plazi uz neni misto…), ale vse v klidu a pohode. Ucast lidi o vikendu ci pondeli – cca 50–70 lidi, stale je jeste spousta mista i pro dalsi.

Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů.