NATURISTA.CZ

Přirozená radost ze života

Kréta a Vritomartis očima MISS NATURA 2007

Vložil Anonymní, 9. Květen 2010 - 21:02

Jako výhru z Miss natura 2007 jsem si odnesla cestu na Krétu a týdenní pobyt v hotelu Vritomartis od CK VIAMARE z Prahy. Do dnešního dne dlužím na naturista.cz článek. Tímto svůj rest napravuji, asi proto, že se mi na dnešní noc zdál sen o těch pohádkových zátokách a opuštěných plážích.
Na tuto dovolenou jsme se vydaly ve dvou a to oprávněně, jelikož mi s výhrou pomohla moje dcera Kristýna – měla nárok si tu dovolenou rovněž do sytosti užít (I když jsem její zájezd musela uhradit). A v tom, že jsme si to pořádně užily, nám nezabránilo ani to, že jsem byla ve čtvrtém měsíci těhotenství.

Vyrazily jsme v září 2008, tudíž už Vám nepřináším úplně nejčerstvější zprávy, ale podle webových stránek hotelu se nic nezměnilo. Letěly jsme do Heraklionu a tam na nás čekal taxi, který byl sjednán přes hotel Vritomartis. Vystoupením z letadla mne čekala týdenní english komunikace, protože týden jsme o Čecha nikde nezavadily. Asi to bylo tím, že taxi nás odvezlo daleko přes hory na jih Kréty, kde úzkými uličkami nás v noci dopravil na téměř odlehlé místo blízko u moře, kde hotel stál. Je to komplex bílých bungalovů s hotelem v popředí. V centru tohoto komplexu je bazén. V hotelu na nás čekalo velice milé přivítání a pozdní večeře pro dvě. Romantika na první pohled. Oproti našemu počasí na nás dýchal z otevřených oken teplý mořský vzduch, my klidně večeřely a kolem už vládlo uspávající ticho.

Hotelová plážHotelová pláž První den jsme vyrazily na průzkum hotelu a okolí. Těšily jsme se až vlítneme nahé do moře. Nejdřív jsme tedy navštívily první pláž, která se nabízela a ta byla hotelová. Úzká silnička vede serpentinově až dolů k moři a už touto cestou potkáváme první naturisty z hotelu. Vše nám připadalo velice soukromé, po silničkách v okolí hotelu potkáváte nahaté i oblečené, ale každopádně jsou všichni z hotelu. Kolem Vritomartisu vidíte jen hory a nebo moře. Nikde další komerční středisko na dohled. Maximálně horské kozy, které na vás mečí ze všech stran. Mimochodem – ty mečící kozy a ovce z všudypřítomných vyschlých pastvin – to je jednoznačně hlavní charakteristika Kréty, ten zvuk mečení a cinkání jejich zvonců – pro nás znamenal nejbáječnější budík. Hotelová pláž je romantická a roztomilá. Je to zátoka, kterou lemují vykotlané skály.

Pláž barPláž bar VečeřeVečeře Není veliká, ale nabízí vše, co potřebujete. Bar, lehátka a slunečníky. Pro první den pobytu nám to stačilo, neboť jsme byly ještě ospalé a tak jsme to všechno vnímaly polovičně. O to víc jsme si vychutnaly první z báječných večeří, které Vritomartis pořádá. Všichni se na večeři pečlivě chystají, pro všechny je to velká očekávaná událost dne. I my jsme to tak chápaly, neboť Vritomartis nabízí pouze snídaně a večeře. Za to ve velkém stylu. Pokud neobědváte v hotelovém baru u bazénu či na pláží, na večeři se těšíte o to více. Večeře se konají převážně venku na romantických terasách, kde na stolech hoří svíčky všude je svátečně prostřeno. Všichni si to užívají, včetně nás. Ochutnaly jsme vždycky všechna jídla. Formou bufetu jsme si dávaly od všeho trochu, přičemž na výběr bylo vždycky asi 15 nádherně zdobených jídel.

Na druhý den jsme hodlaly projít další okolí, abychom nemusely využívat jen jednu pláž, kde je na náš vkus moc lidí. Moře lemuje jedna zátoka vedle druhé. A kromě té hotelové jsou všechny opuštěné. Nevěděly jsme, kterou vyzkoušet dřív. Všechny byly jako ze žurnálu, plné bílých oblázků a skal, průzračné moře dávalo ukázat veliké bílé balvany v moři a příboje zase ukazovaly, kde to není úplně ideální pro potápění a průzkum. Alespoň my s Kristýnou tato místa plná příbojů a velkých vln vnímáme dost s respektem a radši se vrháme do těch klidnějších. Našly jsme si nádherné místo, kde není nikdo a celé dopoledne jsme se jen válely na slunci, potápěly se a sbíraly mušle. Moje záliba byla ve výběru oblázků, každý den jsme si jich z pláže odnášely několik desítek v batohu.
Moje každodenní sbírkaMoje každodenní sbírka

Do městaDo města Odpoledne jsme vyrazily do nedalekého městečka na další průzkum. Přesto, že hotel má svůj pravidelný minibusový svoz, vypravily jsme se pěšky, abychom toho viděly co nejvíce a nic nám neuniklo. Cestou jsme fotily květiny, kameny, suché porosty z pastvin, Kristýna se dokonce vydala honit ovce po těch trnitých pláních. Byla jak víla v té poušti. Ovce se nedaly chytit a jen před ní hromadně prchaly. Každý den nás moc bavil, a i když pro někoho by to byla stupidní zábava, my se přitom dost nasmály. První městečko s malým přístavem, na které narazíte je Chora Sfakion a je plné malebných domečků s přilehlými tavernami. Všude osázené květiny a krámky se suvenýry. Daly jsme si něco dobrého a všechno si to prohlížely. Docela nás překvapilo, že obchod, který oni nazývají supermarket toho nabízí asi tolik, jako nějaká místní večerka. Od mála málo. Hodně omezený sortiment a i množství. V tomhle ohledu jsem byla ráda, že mne nečekají žádné velké nákupy pro rodinu. Nevím, jak to zde řeší, musí někam asi hodně daleko. Dala jsem si ledovou kávu s výhledem na moře a hurá zpátky do hotelu…
Chora SfakionChora Sfakion

KostelíkKostelík Naše pouťNaše pouť Další den nás vzbudil kromě ovcí brutální déšť. Prý tady prší jen dvakrát do roka…….no a zrovna když tu jsme my… Ale nenechaly jsme se odradit a náš plán byl jasný, místo slunění se dnes budeme věnovat túrám, ještě jsme neprozkoumaly všechno. Než jsme se vypravily, přestalo aspoň pršet a silnice syčely, jak se z nich rychle odpařovala voda. Nechtěly jsme vidět jen to ze silnic, a tak jsme sešly na hodně kamenité pobřeží, které jsme statečně zdolávaly kámen po kameni, skákaly po skalách jak kamzíci a objevily tak schovaný kostelík v jeskyni. Byly jsme překvapené, jiné cesty by nás k němu totiž ani nezavedly. To už zase svítilo slunce a my hledaly místo, kde skočíme do vody. Z vrchu skal jsme si vyhlídly jednu z malebných, zcela opuštěných zátok a hurá po skalách k ní. Po krkolomné cestě jsme konečně byly na místě a zblízka tak mohly obdivovat to místo. Vlny byly dnes dost velké, ale slunce už tak pálilo, že už nám nic nezabrání vlítnout do moře. Byly jsme tak rychle svlečené a hurááá… Nádhera. Netušily jsme, že se počasí může tak rychle změnit a že déšť tak rychle vystřídá tropické horko, a že z túry se stane koupání a skákání do vln. Neměly jsme krém na opalování a ani boty do vody, takže to bylo opravdu jen o užívání si moře, vln a kamenů.
Hurá do vlnHurá do vln

Bar u bazénuBar u bazénu Noční koupáníNoční koupání Odpoledne jsme se vydaly zpátky hledat hotel. Nebylo to daleko a to nás překvapilo, měly jsme tak na dosah úžasné místo, kam jsme se pořád vracely. V hotelovém baru u bazénu jsme si daly nějakou mňamku a až do večera jsme se válely u bazénu. Seznámily jsme se tak s místním animátorem, barmanem a mohly zjišťovat další možnosti hotelu. Po večeři jsme tentokrát nešly na pokoj, ale šly jsme se dál bavit do hotelového baru, s hudbou, zábavou a hrami. Anglická konverzace mne ohromně bavila a tak jsem i na Kristýnu přestala mluvit česky. Užívala jsem si to a skamarádila se s celým personálem. Byl to zábavný večer. Pravidlem hotelu je, že venku do bazénu se nesmí po 10 hodině večerní, protože kolem do kola jsou bungalovy a tak tím jim je zaručený večerní klid. Alespoň tak jsem to pochopila. To byla pro mne a pro Kristýnu výzva a našim plánem bylo si chodit potají v noci zaplavat do bazénu. Mít ho tak samy pro sebe a porušit tak aspoň jedno z místních pravidel. Jako myšky jsme se z baru vytratily a hurá směr k bazénu. Náš záměr být tiché narušovaly pubertální záchvaty smíchu mé dcery a to je tak strhující, že zadusit smích nešlo ani mně. V nočním tichém komplexu bylo těžké být nenápadné, neboť jakým překvapením bylo zjištění, že bazén je pořád osvětlen. O nenápadnosti a tichosti nemohla být tedy řeč. O to víc nám tato akce připadala směšná.

DéšťDéšť Hotel před bouřkouHotel před bouřkou Další den nám opět pršelo. Když na Krétě prší – je to přívalový déšť. Šílené provazy vody. Ale už jsme se znaly s animátorem Oskarem, a tak jsme se sním sešly a učily se novým karetním hrám. Barman s animátorem mne vždy dovedly potěšit velkou dávkou lichotek, když se opakovaně divily, že já s Kristýnou nejsme dvě kamarádky, ale matka s dcerou. Na takových lichotkách si dovedu představit být závislá, a když si na to vzpomenu, hned bych si tam zajela pro jednu dávku. Odpoledne jsme opět vyrazily do městečka, tentokrát na obhlídku dárků, které domů přivezeme. To už nás zase slunce pálilo a večer jsme skončily u bazénu.

Imbros GorgeImbros Gorge Na další den jsme si zajistily výlet do hor. Nejčastějšími výlety v hotelu jsou buď lodní výlety, a nebo právě túry po horách. Naším cílem bylo Imbros Gorge, což je jedna ze soutěsek, hojně navštěvovaná turisty. Nechaly jsme se vyvést do hor autobusem a započaly tak pěší túru směrem dolů. Musíte pořád koukat pod nohy, protože cesta je krkolomně kamenitá a neupravená. Byl to úžasný výlet, kde jsou šutry, skály, semtam nějaké trnité keře a samozřejmě zase všudypřítomné zvonce a mečení od kolemjdoucích koz.
Odpoledne jsme ale byly zpátky a těšily se k moři. Naše oblíbená opuštěná zátoka už na nás čekala a my spěchaly, ať se toho moře nabažíme co nejvíc. Přeci jenom jeden zapršený den nás dost zdržel. Potápěly jsme se a slunily až do večera.
Horská tavernaHorská taverna

Hotelová halaHotelová hala Další den – náš předposlední den. Chtěly jsme si užít moře dosyta, protože jsme si byly vědomy, že čas běží a my pak budeme jen v sychravém podzimním počasí vzpomínat na slunečné dny. Zbytek dovolené jsme tak věnovaly jenom koupání, potápění a pláží v naší oblíbené zátoce. Večer si užily ten krásný obřad s večeří v záři svíček, lampiček pod oblohou plnou hvězd a pak velká zábava při konverzování v nočním baru, kde vždy byla nějaká hra, a nebo zábavný test pro všechny. Poslední den jsme si zabalily věci a nechaly je v recepci. Až do večerního příjezdu taxi jsme se válely u bazénu a sbíraly poslední sluneční paprsky před návratem domů. Když to shrnu, tato dovolená byla pro nás vyjímečná a to především tím, že jsme na ní byly jen my dvě s Kristýnou. Nikdo nás neomezoval něčím, co ho nebaví, a nebo něčím, co se mu nechce. My dvě jsme si po celý týden vystačily a báječně se doplňovaly. Já byla ta, kdo ji ráno budil, že nesmíme prospat ráno a ona byla ta, co mne lákala do nočního baru a do noční akce tzv „bazén potají“ a naše záchvaty smíchu by těžko někdo jiný pochopil, neboť jsme celý týden byly naladěné jedna na druhou a jenom tohle byl pro nás jeden z nezapomenutelných zážitků. Je těžké si ve všedním životě najít tak soukromý čas pro sebe, zvláště ve velké rodině je to takřka nemožné. A dárkem pro nás byla přítomnost slunce a moře. Byl to bonus navíc.
Naše dílkoNaše dílko Ranní kávaRanní káva

O hotelu VRITOMARTIS: Ve vyprahlém horském prostředí je to díky umělému zavlažování krásná oáza, plná květin, kvetoucích barevných keřů, upravených zahrad, dokonce mají svou vlastní zahradu pro pěstování a chov, využívají tak vlastních bio zdrojů, tzn domácí vejce, domácí kozí a ovčí sýry, vlastní zelenina apod…
Vnitřní prostory jsou velice krásné a elegantní. Neustále uklizené a opečovávané.
Servis: hotel má bohaté snídaně a večeře, formou bufetu. Personál je velice milý a ochotný. Mají svého báječného animátora a organizaci výletů.
Naturismus: Kromě vnitřních prostor hotelu se můžete všude celý den pohybovat nahatí (tuším že do 18 hodin do večera). Dokonce i mimo hotel chodí lidé nazí až k moři. Animátor organizuje zábavu a hry i u bazénu a je rovněž nahý. Ostatní personál není a nemůže být nahý. K dispozici je i sportovní vybavení, nazí můžete jít hrát tenis, pétanque, šipky atd.
Pro malé děti z pohledu mámy: u velkého bazénu je i jedno malé brouzdaliště. Kousek od bazénu jsou houpačky. Vstup do moře převážně kamenitý a pozvolný.
Návštěvnost: Za ten týden můžeme posoudit návštěvnost většinou v párech a jako místo pro zamilovaný pár je to dokonalé. Dítě pouze jedno malé. Ale bylo září, takže po sezoně… Nicméně bungalovy jsou dokonale vybavené pro rodiny s dětmi.
Pokoj: připojení na internet wifi v ceně. TV, telefon.
Co není v ceně: u večeře pití, jakékoliv občerstvování v barech, lehátka i slunečníky na hotelové pláži u moře, výlety, servis typu masáž apod…
Co je v ceně: lehátka a slunečníky u hotelového bazénu Zbytek informací samozřejmě získáte nejlépe přímo na www.

Click for Crete, Greece forecast Děkuji NATURISTA.CZ za soutěž, kde jsem získala tuto výhru a po dlouhé době děkuji, že jsem se tam teď prostřednictvím psaní zase vrátila.
Mějte se krásně, přeji všem slunečné vydařené léto.
Laura

LauraLaura Další úspěchy Laury:
Úspěšné vystoupení se ziskem kapitálu pro svůj projekt „Policová okna“ ve DNI D.

Interaktivní mapa Kréty s umístěním FKK Hotelu Vritomartis (GPS: 35.19629107752713, 24.14820671081543):

Zobrazit místo Greece – Crete (Kreta) na větší mapě

Pro NATURISTA.CZ upravil a doplnil: Ivo Žurek

Fajn cestopis

Vložil Dlouhan3, 15. Květen 2010 - 22:51

Díky za pěkný romanticko-cestopisný příběh. Takový suprový vztah se svými dětmi nemám ani v textilu … můžeme Ti ho jen přát [Úsměv] Do Řecka se nechystáme, ale určitě lidem přinese dobrou inspiraci. Když jsem viděl policové okna v televizi, nemohl jsem věřit vlastním očím, koho to nevidím [Úsměv]  – přeji hodně zdaru !