NATURISTA.CZ

Přirozená radost ze života

-

FKK Karviná, Karvinské moře

Vložil admin, 27. Květen 2009 - 8:41
Aktualita: 

VÍTEJTE u Karvinského moře. (Karviná)

Aktualizace 20.11.2020: nová náhledová mapa + aktuální popis:

Bývalá FKK pláž u pravého břehu Olše směrem na Ostravu již drahně let „nefunguje“. Útočiště můžete nalézt na tzv. Karvinském moři, odhadem tak cca 200 m pěšourem od nejpoužívanějšího (a prakticky jediného pohodlného) vstupu do této oblasti (od tzv. starého Darkovského obloukového mostu přes závoru, po asfaltce k vodě a poté doleva podél břehu). Místo samotné (Karvinské moře, ne FKK) je místně velmi oblíbené a hojně navštěvované, zvláště po letošní sezóně, kdy zde bylo vybudováno alespoň základní zázemí pro textiláky (mola, písečná pláž, stánek s občerstvením). Voda v Karvinském moři je prakticky po celé léto vcelku čistá i teplá, jediný vstup do vody z FKK je hezkou uličkou z rákosí – ono rákosí u vody kolem celé pláže je i pěkným krytem před pohledy zvědavců od vody. Samotná FKK pláž je bohužel relativně malá (odhadem tak 8×30 m) a navíc v poměrně prudkém svahu, takže o pohodlném ležení nemůže být řeč. Návštěvnost FKK minimální (nejvíce jsem registroval okolo 10 lidiček, průměr tak 4 až 5 lidí, drtivá převaha mužů). Bohužel jsou i tady zřejmě nudisté či naturisté (zvláště od letošního roku) pravděpodobně nevítaným druhem, neboť letos došlo k poškození nebo stržení cedulek označujících FKK a navíc k nesmyslnému vykácení křovin na horním okraji pláže, které byly ještě loni perfektním přírodním ohraničením pláže a také krytím před zraky čumilů, procházejících kolem FKK po frekventovaném chodníčku. Pokud byste přesto měli cestu kolem, neváhejte – ta voda za to stojí a bezprostředně kolem FKK či na protějším břehu se dají najít místečka jak pohodlná, tak i klidná na nahatou opalovačku či koupání. Hledejte v levé části moře, na opačném konci než je nově vybudovaná písečná pláž. Pro zajímavost na závěr dodám, že „moře“ se této lokalitě říká z důvodu zvýšeného obsahu solí a minerálů ve vodě oproti klasickým povrchovým vodám, neboť moře vzniklo jako následek propadu terénu po těžbě uhlí a voda zde je vlastně kombinací vod dešťových a průsakových z podzemí. Hodně slunce a hezkých zážitků do příštího (snad už normálnějšího) roku přeji! (Adalbert)


Mapa, plánek, souřadnice: 

(GPS: 49.8368106, 18.5539497). Link na MAPS.GOOGLE

Skeň a jeď přímo na Karvinské moře :-)Skeň a jeď přímo na Karvinské moře :-)


Předpověď počasí
Počasí Karviná - Slunečno.cz

Přístupnost pláže: 
Volně přístupná.

Fotografie: 

Vstupné, provozní doba, kontakt: 

Vstupné je bezplatné, lokalita je přístupná 24 hodin denně.


Doprava: 
Autem
Na kole

Naturismus: 
Tradiční neoficiální n-pláž - s převahou naháčů.

Zázemí na pláži: 
Občerstvení není.
WC není.
Sprchy nejsou.
Dětské hřiště není.
Kemp není.
Parkoviště není!

Vhodnost: 
Pro plavce i neplavce.
Na opalování.
Možno i se psy.
Lodičky.

Parkoviště: 

Parkuje se kdekoliv to jde.


Sport - zábava: 

Zábavu si musíte přivést vlastní. Opalovaní, plavání, rybaření.

Terén pláže: 
Tráva.
Středně stromů - stín na výběr.
Okolní břeh pohodlně schůdný.

Okolí: 
Les, lesík.
Město.
Rovina, nížina.

Vodstvo - údaje: 

Řeka Olše.


Vodní plocha: 
Přehrada.
Vstup do vody pozvolný - mělčina.
Voda obvykle čistá.

Po svých / s jízdenkou: 
Nejbližší obce: 

Karviná, Sovinec, Ostrava.


Turistické cíle: 
Ostrava



Aktualizováno: 
20.11.2020 Ivo Žurek

1
 
-

Karviná u Olše

Vložil Pavel K, 9. Květen 2012 - 15:31

Po úpravách břehů, vysekání porostů, vytvoření cyklostezky, naturapláž už nefunguje.

 
-

Potvrzuji,

Vložil orlovak.cz (bez ověření), 5. Červenec 2012 - 13:12

dneska jsem jel po cyklostezce a po ceduli FKK nezbylo vůbec nic. Bylo to sice divoké, ale zase blízko. Možná vznikne kolem Olše na jiném místě.

 
-

Karvinské moře aktuálně

Vložil Adalbert, 13. Duben 2021 - 11:00

Zdravím Vás všechny … Tak jsem se vydal o víkendu mrknout na stav n-pláže na Karvinském moři a moc radostný pohled to tedy není. Už v původním příspěvku jsem naznačil obavy o nevítanost naturistů či nudistů zde na moři a situace po zimě to jen potvrzuje, což můžete omrknout na fotkách.

Původně byla na moři n-pláž o něco blíže vstupu do oblasti než je dnes, ovšem na tuto dobu zůstala jen památka ve formě starých cedulí (foto). S postupem doby a se stále se zvyšující oblibou Karvinského moře se postupně n-pláž přesunula (možná spíše byla vytlačena) asi o padesát metrů dále směrem k silnici na Český Těšín. Bratru před před dvěma a více lety byl n-prostor krásně ohraničen od vody rákosím a odshora (vedle chodníčku) pásem křovin, tudíž poskytoval ideální zázemí pro naháče. Ještě i loni byly na pláži alespoň dva větší stromy, které poskytovaly kousek stínu a pár menších křovin na jižním konci pláže.

Na dalších smutných fotkách pak vidíte nynější stav. Nevím, proč někomu vadily stromy nebo křoví, případně i rákosí kolem vody, ale vyřádili se dotyční pořádně. Osobně bych to tipoval na rybáře, neboť u břehu jsou zatlučené kůly a udělán vstup k vodě v místě, kde loni ještě nebyl, stejně jako sekerou osekané stromy (město, resp. technické služby by to vzaly pilou). Z krásného kousku přírody máme rázem kus oškubané pláně.

Nejsmutnější na tom je, že těch dvacet, možná třicet metrů břehu zabraných naturisty někomu tak strašně vadí, přičemž další odhadem tři nebo čtyři stovky metrů břehů zdejšího moře je víceméně pustých …

staré označenístaré označení

pohled od vody druhá stranapohled od vody druhá strana

pohled od vodypohled od vody

strženostrženo

vstup do vodyvstup do vody

n-pláž shoran-pláž shora
 
-

Ostravsko je region "razovity" (prý) ...

Vložil Sam De Bill, 13. Duben 2021 - 18:53

Zdravím!

Po pravdě nevím, zatím jsem zde vždy jen projížděl (vlakem) cca 2× v životě, tzn. mám jen zprostředkované zkušenosti … Ale vcelku jsem dosud žil v domnění (mylném?!) že je to region nudismu min. příznivěji nakloněný, než třeba jiné (jižní Morava?!).

Zdá se ovšem, že časy a lidé se mění (k horšímu) a nenávist k odlišnosti (nahatosti) řádí už i tady … Vcelku pochopitelné u lidí celkově netolerantních a odmítajících vše „jiné“ (cizí, odlišné, „divné“). Uprchlíky (nejen muslimskými) počínaje a LGBTQ+ lidmi a nudisty-naturisty konče … -zřejmě jde i o doznívající dědictví aparátčíků typu soudruha Mamuly, Foldyny atd. atp. …

Tak snad se časem a výměnou přežité a vyžilé politické garnitury let 90-tých (od prezidenta až k poslednímu „poštmistrovi“) kyvadlo tolerance zase vychýlí ke svému maximu (ze současného bídného stavu) a „naháči“ zažijí další (druhou) renesanci a rozkvět po té první-nedostižné a neopakovatelné vlně svobody a tolerance let 90-tých …

Nahotě a všemu milému (mazlivému) Zdar a Sláva!!!

SdB21

 
-

(Ne)tolerance nudistů

Vložil Adalbert, 19. Duben 2021 - 9:44

Popravdě řečeno jsem si také dlouho myslel, že zde na severu Moravy (či ve Slezsku) bude nebo je přístup k nudismu nebo naturismu o kapánek lepší, než se mi za poslední léta jeví. Jezdí sem i mnoho Poláků, kteří jsou v jinak dosti přísně katolické zemi trošku sešněrovaní prostředím, tudíž by člověk čekal, že nudapláže budou narvány, ale projevuje se to pouze povětšinou v saunách (či wellness obecně). To je na tom celé trochu zvláštní – ve zdejších wellnessech (a že jsou narvané) se nám producírují lidé všech národností bez ostychu a prostěradel i mimo sauny samotné, ale když mají svobodně vylézt ven k vodě nebo to alespoň tolerovat u ostatních, je to najednou problém.

I zde na Naturistovi proběhlo mnoho diskusí na téma rozkvětu či úpadku naturismu za uplynulá léta a nemíním to nějak rozvádět, nynější doba je bohužel taková. Mrzí mě jen ta prostá lidská (ne)tolerance svobody ostatních – máš kus plácku, kde můžeš být bez plavek, tak OK, já takový nejsem, ale škodit ti nebo tě omezovat kvůli tomu nebudu. Když jsem byl hodně mladý, vždycky jsme taková místa míjeli s úsměvem a jakýmsi respektem, ale zároveň bez zášti nebo pohoršování. Jsme relativně svobodomyslná země, kde by každá přírodní voda mohla mít bez problémů svůj kousek fkk prostoru, ale výsledek je rok od roku spíše horší.

O renesanci naturismu bych hovořil opatrně, nevidím to optimisticky. Za měsíc jedu na úplně jižní Moravu a chtěl jsem (věřím v teplo a slunce v tu dobu) strávit jeden nebo dva dny nahatým válením na slunci … ale krom Pasohlávek (budou asi zavřené) jsem, surfujíce po naturistovi i internetu, nenarazil na jinou ofiko či tolerovanou plochu pro naháče. Jezdit desítky kilometrů někam jinam nemíním, takže jako obvykle zkusíme shodit plavky někde v ústraní. Doufám, že se to obejde bez výčitek, pohoršování, vyhrožování nebo Policie ČR :o)

 
-

Nahocení v ČR (i jinde)!?!

Vložil Sam De Bill, 19. Duben 2021 - 15:54

Zdravím váženého kolegu Adalberta!

Který opět trefně vystihl podstatu věci: „doba a lidé se nám souzi změnila/li“ …

Dnes víc než kdy dřív platí ono okřídlené „zadarmo ni kuře“, převedeno na N-aktivity, jen ty nějak placené (byť v rámci členských příspěvků) mají šanci dlouhodobě fungovat či se dokonce pozitivně rozvíjet.

Ale ani zdánlivě slibné pokusy ze zahraničí nemusí trvat nijak dlouho (např. N-restaurace v Paříži) stačí špatná či malá propagace, negativní reklama nebo jen „pouhý“ odliv zájmu platících zájemců a zvědavců někam jinam a je po N-aktivitě.

Ostatně z velmi podobných příčin (t.j. přednost jiné a movitější klientele), zapříčinil už nejeden konec podnikání nejen v oblasti „nesexuální“ nahoty (např. akce v aquaparcích, přímořské resorty v Chorvatsku i jinde atp. atd.).

Přesto přese všechno zůstávám mírným optimistou v mezích zákonů, lidská podnikavost totiž téměř nezná mezí a jedna zaniklá aktivita podnítí x-dalších, někdy lepších jindy ne (od nahého úklidu, přes n-diskotéku až např. po sdílené kanceláře s prostory „clothing optional“ vč. explicitně povolené nahoty, byť jen někdy a někde – i jinde např. pro kojící matky s dětmi atp.).

„Zlatý věk opic“ t.j. nahoty všech lidí, všude a vždy opravdu určitě nechce ani ten nejfanatičtější naháč, navíc právě on/ona/ono by přišel o svou „výjimečnost“ … :-D :-D :-D

Jinak v souhlasu s P.T. Adminem platilo, platí a bude platit „voják=naháč se stará, potom i něco má“ …

Pro někoho je dostatečný web Naturista, pro další zas mnohé FB apod. virtuálně-sociální skupiny, jiný dává přednost reálné akci typu N-výlet, wellnes, sauna …

No a ti 18+ a „sexuchtiví“ zase různým klubům, swingers párty, escortům apod. … Prostě přesně jako v „komukapitalismu“ = „každý podle svých financí, každému podle tržní nabídky“ …

Sám na „důchod“ uvažuji min. o dvou „přilepšeních“, ale je otázka jak vše bude, u mě osobně i v okolí (ČR i svět) a zda mé podnikatelské záměry padnou i na úrodnou půdu …

Nahotě, N-plážím, aktivitám i akcím Zdar (masážím, mazlení a sexování zvlášť) …

SdB21

 
-

Ad (ne)tolerance nudistů

Vložil nahatej, 25. Duben 2021 - 1:54

Sleduju dlouhodobý nářek na nepřízeň veřejnosti vůči naturistům /nudistům a místům jejich pobývání. Nechci uváděné zpochybňovat, ale moje osobní zkušenosti s ním neladí.

Opakovaně jsem i zde zmínil, že si obecné tolerance vůči nahotě u nás cením. Anžto si dokážu představit, že v mnoha (většině?) zemích by to tak nefungovalo. Zmiňoval jsem třeba stav, kdy v pánských šatnách a sprchách plaveckých bazénů se bez problémů pohybují oblečené zaměstnankyně mezi nahými muži. (Ano, spravedlnost není, víme, že opačně to neplatí, ale to by bylo trochu jiné téma.)

Marně přemýšlím, jestli jsem vůbec někdy narazil na problém své nahoty u vody. Snad jedině obecně párkrát policajti začátkem 80. let na Lhotě?

S praxí u vody se svléknout, pobývat tam bez plavek a bez nich i plavat nemám jedinou negativní zkušenost. Toto už třetí rok provozuju až na výjimky MIMO nudipláže, oficiální či zvyklostní. Ne někde na konci světa, nýbrž ve středočeském Polabí. A dost často, loni (2020) jsem tak od března do konce roku plaval 155×, z toho jen 8× na (neofiko) nudách. (Plavky jsem za celý rok navlékl jednou jedinkrát na chvíli, když jsem na „cizí“ vodě mezi oplavkovanými lidmi měřil průhlednost vody.)

Dovedu si představit, že ve spoustě zemí by mi něco takového neprocházelo. U nás naprosto v pohodě.

Ano, neprovokuju, nepředvádím se, neexhibuju. Vnímám charakter místa a vyhodnocuju, jak tam s nahotou naložit. Možná důležité je, že můj nahý akční radius je opravdu jen blízko vody a v ní, kiosek či dokonce kemp apod. pro naháče nepostrádám a nehledám.

Podle vylíčeného bych za sebe mohl prohlásit, že jsme zemí nahotě zaslíbenou.

Jak je tedy možné, že zde dominují ony stesky? V čem je zkušenost řady lokalit jiná než zkušenost jedincova?

Mám k tomu pár myšlenek a úvah, příště je přidám. Zkuste připojit i ty svoje.

 
-

Nudisti v čechách

Vložil Andycko, 28. Duben 2021 - 7:42
Obrázek uživatele Andycko

Zdravím všechny. Tak trochu k vaší diskuzi je tohle video.. :)

[https://youtu.be/anv0BRs_T5w]

Zapněte si české titulky

 
-

Tolerance nudistů.

Vložil Noe Wosen, 26. Duben 2021 - 19:54

Souhlasím s nahatým. Při svých cyklotoulkách po Čechách jsem už několik roků nepoužil plavky a žádný problém. Sám jsem zaregistroval spousty naháčů mimo vodní plochy, kde se normálně koupou naháči a nic se nedělo. Sám jsem plaval bez plavek na řadě míst, kde byli ostatní v plavkách a nic se nedělo. Když je to ve vodě a na břehu a člověk se chová rozumně, tak není problém. Je pravda, že na některých nudaplážích lidí ubývá. Není to podle mého odklon od nahoty jako takové. Znám lidi, kteří se otužují v řekách a rybnících nazí, cvičí nazí, jezdí na jachtách nazí, běhají po lesích nazí, jsou pravidelně ve veřejných saunách nazí, doma v bazénu plavou nazí ale na nuda pláž by nikdy nešli a ani asi nepůjdou. Jsou to mladí aktivní lidé okolo 25 až 40 let a ležet celý den u vody je přímo děsí. Tak jen tolik.

 
-

Tolerance

Vložil Adalbert, 27. Duben 2021 - 9:23

Tož k videu jen toto: je to trochu subjektivní pohled dámy přibyvší z určitého prostředí k nám a na naši českou společnost. Obecně vzato je asi (určitě) středoevropský prostor mnohem tolerantnější (Německo, Holandsko, Francie atd.) k nahotě obecně než třeba Spojené státy, ale je otázka, jestli to není spíše o jakési „oficiální póze“ než o skutečnosti. Z vlastní zkušenosti můžu hovořit o podobné póze v Polsku, kdy v této jinak (zdálo by se) přísně katolické zemi se jedno říká a prezentuje, druhé koná :o), i když leckdy za hranicemi ojczyzny (jak Poláci říkají své vlasti).

Poslední reakce zdejších přispěvatelů na (ne)toleranci nudistů v ČR jsou svým způsobem pravdivé, musím uznat. Nezatýkají nás policajti, povětšinou není problém ani v nějakém zásadním odmítání ve většinové (rozumné, to musím podotknout) společnosti, puritáni se nějak zásadně neprojevují. Mě v souvislosti s příspěvkem o Karvinském moři mrzelo, že nejsme schopni tolerovat taková (oficiální nebo dlouhodobě nepsaná) bezplavková místa jen proto, že chci zrovna tady chytat ryby nebo chci rozšířit textilácké pláže (případně jsem líný posunout své tělo o pár metrů dále).

Jo, a taky trochu více tepla letos by už nezaškodilo … :o)

 
-

čeština

Vložil skoroveteran, 27. Duben 2021 - 12:21

Mimo téma, za což se omlouvám, ale už jsem to nevydržel a úplně mě to ničí – co to je za nesmysl: zapněte JSI titulky, místo zapněte SI titulky. Setkávám se s tím na internetu v poslední době dost často („dělá JSE to dobře“, apod.) Obdobně 9 z 10 lidí si myslí, že je správně: „Kdyby JSTE“. To jim to zní spisovněji??

 
-

Ad ne-tolerance

Vložil Sam De Bill, 27. Duben 2021 - 18:25

Zdravím vespolek!

A začnu hezky „zezadu“, jak to mám nejradši :-O ;-) :-) :-D

  • doufám, že už tu nejsme jako FB skupina „Grammar-Nazi“ a že nezačneme mazat příspěvky jen kvůli

gram. chybám … Kolegu Andycko navíc omlouvá, že je Slovák – i P.T. Admin už ho tu dávno toleruje …

  • k reakcím a videu jen stručně a k věci, šlo by o tom psát romány a diskutovat roky … a ničeho reálného

a podstatného se žel nedobrat …

Kolega Adalbert to vystihl přesně: pro většinu neotužilců je pobyt venku (v plavkách či bez) omezen na dny kdy je teplota vzduchu ve stínu, za bezvětří a ve 14h alespoň +20°C a vody +15°C (ideálně čím více tím lépe) …

A ČR se s počtem slunečných a letně teplých dní opravdu nemůže měřit ani s Chorvatskem, natož s Karibikem atp. …

Tzn. po většinu roku zbývají v ČR tak sauny, wellnessy, pár bazénů s Nuda-plaváním a max. domácí nahocení (s partnerem/kou či v nejlepším i s „pár“ přáteli=domácí swingers :-O ;-) :-) :-D …

A jako jsme každý jiný tělesně i duševně, tak máme logicky i jiné možnosti a potřeby … Ve dvaceti i třiceti jsem měl víc volna než peněz, proto jsem byl povětšinou sólo naháč „rákosník=úchyl“ … Nyní ve 40–50ti mám mnohem míň volna, ale zato už i trochu vlastních peněz (i díky dědictví po rodičích), tudíž dávám/me přednost místům s určitým min. komfortem (pro mě a mojí/mého/mé partnerku/ra/ry), od standardního splachovacího WC a bidetu (ne TOI-TOI), přes masážní sprchu s teplou vodou, manželskou postel s kvalitní matrací, kvalitní a dost silná Wi-Fi, parkovací stání, bufetová snídaně, švédské stoly, all-inclusive, lehátka se slunečníkem, privátní wellness, bazén, sauna, lyž. vlek, ledová plocha i pláž atd. atp.

  • Prostě a jednoduše, jako v pravém „komunismo+kapitalismu'“:

    „Každý podle svých možností-každému podle jeho konta a nabídky na trhu!“

Nahocení, mazlení i toleranci Zdar, Covidu, blbosti i závisti a nenávisti Zmar!

  • P.S.

Ti závistivci a nepřející jsou velmi často pokrytci a farizejové, kteří káží vodu a pijí víno, dále skuteční úchylové (podle sebe soudím tebe, kteří mají nahotu spojenou jen se zvrhlým sexem atp.) a pak také „konkurence“ (t.j. rybáři, plavkoví rekreanti apod.). V ČR je omezený počet míst s kvalitním koupáním (rybolovem), zejména ženy pak nahotě v „pravém“ pojetí nudismu-naturismu většinou žel neholdují se stejným zápalem jako muži (logicky, protože je mnohem víc zdobí šaty i plavky-byť minimální a průhledné, šperky atd.). Muže zase „zdobí“ a pak i zlobí spíš svaly+ pupek+pindík a výše konta, což se pozná m.j. i podle luxusní „káry a baby“ vybaveném vším od Luise Vuittona …

Takže svůj k svému a „snobové“ apod. V.I.P. pracháči hrrr… na swingers párty do klubu Fantasy či Le Clan …

My ostatní ne-normální a ne+tolerantní a nazí „úchylové“ hrrr… např. na jezero Most, na Lhotu, Džbán, Hostivař, Šeberák, Opaťák atd. atp. …

 
-

Ad Tolerance nudistů, Noe Wosen 26/4

Vložil nahatej, 28. Duben 2021 - 1:09

Souhlasím. Taky se mi nezná, že by se tady houfně odehrával nějaký „ideový“ odklon od nahoty. Je jí kolem nás tolik, že odhalená kůže už dávno nešokuje ani neodpuzuje.

V soukromí a mimo davy s ní mnoho lidí nemá žádný problém. V silně sekulárním a náboženskými motivy relativně málo ovlivňovaném Česku to nepřekvapuje.

(Nesouhlasím jen s tím, že pobyt na nudipláži = „ležet celý den u vody“. Proč? Klidně jen hodinku! „Celý den“ jsem naposledy u vody byl někdy v 90. letech, kdy si to tam dcerka s živelnou nakažlivostí dokázala tak dlouho užívat. Ale když si to tak někdo užívat chce, proč ne?)

Tím se dostávám k první hypotéze (HP), již jsem slíbil v postu „Ad (ne)tolerance nudistů z 25/4.

HP 1: Ojedinělí, rozptýlení, nečetní naháči nevadí. Až jejich koncentrovaná masa vzbuzuje znepokojení a obavy.

Což může mít, myslím si, i pradávné kořeny. Pár cizích pračlověků lze zpacifikovat, velká potenciálně nepřátelská tlupa věští průser.

Plus statistika a pravděpodobnost: ve velké množině se zákonitě vyskytnou i problémisté, potížisté, ba nepřátelé.

Jakmile si oplavkovaná většinová společnost představí a zafixuje, že na nudipláži tak nutně dochází k nadprůměrnému výskytu „úchylů“ (a do tohoto „pojmu“ si může promítnout kdejakou myslitelnou prasárnu včetně perverzního prznění nevinných děcek), logicky se zhrozeně postaví proti tomu, aby něco takového hrozilo i v jejím dosahu.

To, že její hrůzné představy se míjejí s realitou fungování nudipláží, je nepodstatné. Potenciálně vyděšeného rodiče (ale nesmějme se mu, upřímně hájí své potomstvo) mnohdy nepřesvědčíte, že děckoprzniči nelehávají na nudiplážích s věkovým průměrem osazenstva 40+.

Když se neškodně bokem sluním a koupu bez plavek, nikoho zjevně nadměrně neprovokuju. Nedělám si ale iluze, že kdybych s sebou opakovaně přiváděl 40 podobných dalších individuí, už by to ty mile tolerantní polabské domorodce začalo iritovat. A žádost o ofiko nudipláž by, obávám se, roznesli na kopytech.

 
-

Ad Nudisti v Čechách = americký pohled

Vložil nahatej, 28. Duben 2021 - 1:13

Vřelé díky za link, Andycko, zajímavé ke shlédnutí a celkově pro mě roztomilé i poučné.

Intercultural differences jsou silné, a v éře globalizace a míchání národů a kultur velmi relevantní.

Už v r. 1963 varoval ve své knize Anděl na kolečkách s trochou básnické nadsázky Miroslav Holub, že Američan klame: vypadá jako my, ale měl by vypadat nápadně jinak, protože tak jiný ve skutečnosti je. Během uplynulých 50 let jsem si na to mnohokrát vzpomněl a mnohokrát mi to – profesně i soukromě – pomohlo věci chápat.

A to navzdory tomu, že jsem v 70. letech prožil nádherný románek s humanitně vzdělanou (PhD.) Američankou evropsko-indiánského původu se silnými evropskými vazbami a žádná intercultural misunderstandings jsem přitom nezaznamenal a dodnes si myslím, že bych s ní býval dokázal být šťastný i déle než tu omezenou dobu tehdy.

Dáma do videjka pojala i jen povrchně související témata nenaturistická (kojení, močení v křoví, u lékaře), jež bych navrhoval ZDE neřešit.

 
-

Ad čeština by skoroveteran

Vložil nahatej, 28. Duben 2021 - 1:16

Ačkoliv mě každý prohřešek proti hezké či dokonce „správné“ češtině tahá za oči a trpívám i u stylistických apod. neobratností, dnes už málo vnímaných, přimlouvám se za toleranci vůči produktům amatérským, tedy příspěvkům apod. nenovinářů.

Tomu, kdo by nad tebou zmíněnými prohřešky chtěl hloubat, doporučuju především tagy „hyperkorektnost“ a „lidová etymologie“. Nevím, zda jsou takto někde na českém webu, ale jsou to relevantní jazykovědné termini technici.

 
-

Proč nás lidi (někteří) nemají rádi?! ...

Vložil Sam De Bill, 30. Duben 2021 - 16:03

Opět zdravím všechny diskutující i čtenáře …

Je to jak scénka z filmu „Svatba jako řemen“ s panem Pucholtem v roli příslušníka SNB:

  • „Náčelníku proč nás lidi nemaj´ rádi“?!

Odpovědí je tolik, kolik je jednotlivých odpůrců nahoty „na veřejnosti“, resp. se dají rozdělit do „pár“ hlavních skupin:

  • 1.) Nahota=SEX a „normální“ lidé jsou nazí jen když se umývají, u doktora a při sexu …

Vyvracet komukoliv tento zakořeněný „blud“ má stejný smysl, jako chodit se sítem pro vodu, t.j. žádný … Jen drobná a desetiletí trvající usilovná práce na kultivaci nudismu+naturismu a jeho propagace může pro příští generace přinést aspoň o trochu víc světla a svobody i do vnímání nahoty v ČR i ve světě …

  • 2.) Nahý sólo muž=perverzní a pedofilní úchyl (který jen čeká na příležitost ublížit našim dětem).

Jde o rozvedení bodu –1) a vzhledem k procentům jasně daný fakt, že nahých sólo mužů bylo, je a bude vždy víc než všech ostatních nahých „skupin“ (sólo ženy, páry smíšené i stejnopohlavní, rodiny s dětmi a vícečlené smíšené skupiny). Je to v podstatě rozvedení teze kolegy „nahatej“ (HP 1) a jeho úvahy o skupině 40ti nahých „individuí“ … Problém žel není ani v množství nahých lidí obecně, ale hlavně v jejich konkrétním chování. Protože potíže může vyvolat a sobě neštěstí přinést i pouhé „podrbání“ se v rozkroku, kdy i bez dalekohledu a z blízka toto může být „mylně“ vyhodnoceno jako „úchylárna=prasárna“ typu masturbace před lidmi (dětmi) …

  • 3.) Nahota=EXHIBICE, musí jim stačit být nazí doma a v soukromí, na veřejnosti na ně není nikdo zvědavý …

Což je též rozvedení myšlenek kolegy „nahatej“. Zejména jde o nevhodné spojování nahoty s exhibicemi všeho druhu, od placených reklam (kde už se jedná o zákazu používání nahoty!), přes politické protesty až po sázky, provokace atd.

Sečteno a podtrženo: spojení nahoty se sexem (erotikou) je v očích většinové veřejnosti tak silné, že je nelze rychle a snadno změnit, otázkou je zda je to vůbec možné a žádoucí?!

Určitý erotický náboj by měla totiž nahota mít vždy, což neznamená že se každá veřejná nuda pláž stane automaticky prostorem pro swingers párty á-la resort Cap de Agde (resp. jeho malá část) …

Je žel smutným faktem, že při proklamované toleranci např. LGBTQ+ hnutí většinou obyvatel ČR, stále i na nudaplážích přetrvává rozpor mezi slovy a činy, intimnější chování (objímání, líbání, hlazení) stejnopohlavních dvojic vyvolává o poznání větší odpor a obavy než totéž a i víc (soulož za bílého dne, před lidmi byť napůl skrytě vodou) u smíšených dvojic …

Takže 40 mužských individuí, různého věku a vzhledu, kde 1/2 by se navzájem líbala, hladila atd. a druhá zase intenzivně „drbala“ na přirození by vyvolala bouři rozsahu honu na čarodějnice vč. jejich následného upalování …

O moc lépe by nedopadly ani lesbické páry, protože jejich skutečný vzhled a intimní hrátky jsou vše jen ne „pohádky pro dospělé=porno“ plné dokonalých těl a pohybů modelek … I když jinak jsou ženy na nudaplážích přijímány o poznání lépe než muži, zase o to víc čelí různým „nástrahám“ počínaje již legendárním „očumováním“ až po skutečné zvrhlosti a úchylnosti typu „sprška“ na tělo či hlavu-vlasy nic netušící a „spící-ležící“ oběti!!!

  • Tož tak, kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce ten důvody, pomoci k větší rovnoprávnosti nahoty s oblečením si žel musí

nakonec každý sám (v konkrétní době a na konkrétním místě)!

Nakonec nahota není žádným zákonem v ČR nikde výslovně zakázaná, řeší se jen nevhodné, obtěžující, pobuřující, nemravné atd. chování konkrétní osoby. Jinak by ani nešlo uspořádat veřejně různé umělecké projekty jako filmování (nejen porna), fotografování, happening atd. atp..

Ale močící, polonahý, smradlavý a opilý „bezďák-feťák“, který nikdy nepracoval a má min. 30 let do důchodu, nic mu nechybí =není tělesný invalida (snad jen nemá „mozek v hlavě“) a ještě navíc má drzé a urážlivé poznámky na okolojdoucí (zejména ženy) a žebrá o peníze jak když vás chce spíš přepadnout – tak ten si zaslouží jen ten nejpřísnější trest ne pro samu „polo-nahotu“, ale pro vše ostatní!!!

Na toho ovšem policie ČR (státní i městská) většinou nemá čas, dokud někoho opravdu nenapadne apod., zatímco na „neškodného“ exhibicionistu/tku, co se prošli trochu dál od rybníka směrem do přírody, jsou někdy na udání schopni poslat i 3× vozidlo PMJ a dokonce možná i „URNU“ … (o legendárních přeletech vrtulníku PČR nad Džbánem nemluvě …)

 
-

Karvinské moře - žádost 2021

Vložil jsemTom, 25. Říjen 2021 - 15:55

Ahoj všem,

vznesl jsem dotaz ohledně plánovaných investic na nuda pláži(cedule, odstranění náletových dřevin apod.) a níže je odpověď:

…veškeré investiční akce a aktivity týkající se Karvinského moře jsou projednávány s majitelem pozemku, což je v současné době společnost Asental Land.

V letošním a příštím roce máme odsouhlaseno a projednáno rozšíření pláže, zokruhování komunikace a přemostění.

Váš požadavek zaevidujeme a po ukončení výše uvedených investičních akcí ho projednáme s majitelem pozemku.

V případě, že majitel bude s tímto požadavkem souhlasit a vedení statutárního města Karviné vyčlení z rozpočtu města na tuto akci finance, můžeme záměr realizovat.