NATURISTA.CZ

Přirozená radost ze života

-

Máchovo jezero, Klůček (východ) Doksy.

Vložil Anonymní, 30. Duben 2007 - 14:05
Aktualita: 

VÍTEJTE na MÁCHOVĚ JEZEŘE (Klůček).

Mapa, plánek, souřadnice: 

(GPS: 50.57860, 14.65400).

Skeň a jeď přímo na Klůček :-)Skeň a jeď přímo na Klůček :-)

In-počasí
WEBKAMERA na Mácháči!

Přístupnost pláže: 
Placená s otvírací dobou (jindy volně přístupná).

Fotografie: 

ZAUJALA VÁS LOKALITA? Více fotografií
Okraje pláže: pod borovicemiOkraje pláže: pod borovicemi


Vstupné, provozní doba, kontakt: 



Vše co byste potřebovali vědět o lokalitě Klůček a okolí. REGIO Máchova kraje


Doprava: 
Autem
Vlakem
Autobusem
Lodí
Na kole
Pěšky

Naturismus: 
Oficiální n-pláž - s cedulemi.

Zázemí na pláži: 
Naturistické občerstvení.
WC na n-pláži.
Sprchy na n-pláži.
Půjčovna lodiček.
Dětské hřiště na pláži.
Naturistický kemp.
Parkoviště placené.
Parkoviště neplacené.
Vzdálenější možnosti parkování.

Vhodnost: 
Pro plavce i neplavce.
Na opalování.
Pro sport a zábavu.
Vhodné pro děti.
Lodičky.

Parkoviště: 


Autem nelze dojet až k pláži, je třeba zaparkovat v Doksech, dojít pěšky přes lávku z Doks nebo od kempu Klůček.


Sport - zábava: 

REGIO Máchova kraje.
Plavání, opalování a mimo pláž velmi dobré rybaření.
K dispozici je půjčovna šlapadel, obří šachy, ruské kuželky, vodní kluzavka, nohejbalové a streetballové hřiště.
V okolí roste hodně hub. Houbařský ráj.

Ubytování: 

Regata Máchovo jezero CHATKY.
Pro romantické povahy je určeno stanování přímo na pláži Klůček. „Kemp“ je ale příliš silné slovo, jedná se o možnost stanování přímo u pláže, k dispozici plážové sociální zařízení, teplými sprchami a stravovacím zařízením. Tento minikemp s pláží je odloučenou součástí Autokempu Klůček určen pěším turistům a cykloturistům neboť zde není možný vjezd motorovým vozidlům.

Případně je možné využít ubytování v okolí


Velikost pláže: 
80m

Komplikace: 
Nedostatek soukromí.
Průchozí komunikace.
Procházející textiláci.

Terén pláže: 
Písek.
Tráva.
Kořeny, šišky.
Středně stromů - stín na výběr.
Okolní břeh pohodlně schůdný.

Okolí: 
Les, lesík.
Město.
Osídlení v doslechu.
Zvlněná krajina.

Vodstvo - údaje: 


Kvalita vody je tradičně problémem Máchova jezera, ale poté, co se v posledních letech začala upravovat hlinitými solemi to již není se sinicemi tak hrozné.


Vodní plocha: 
Rybník.
Dno písčité.
Žádný proud.
Vstup do vody pozvolný - mělčina.
Voda v létě kvete.

Po svých / s jízdenkou: 


Železnice Doksy, trať Mladá Boleslav – Česká Lípa.
Jízdní řády
Autobusy Doksy.
Nejlépe je použít kolo, nebo pěší výlet.

Autem: 
Autem nelze.Autem nelze.


Autem k pláži nedojedete. Jen do Doks a pak pěšky.

Další info: 


V devadesátých letech byla tato pláž výhradně naturistická, ovšem pak byl oficiálně zaveden smíšený provoz (cedule „také pro naturisty“ u poklady) a poměr N:T se změnil na cca 1:10. Většinou se ale naturisté koncentrují v určité části pláže, je možno se k nim připojit a ani méně otrlý naturista si pak nepřipadá nepatřičně. V n-režimu je možno používat občerstvení, sprchy i toalety…a samozřejmě skluzavku.

Popis pláže Klůček


Nejbližší obce: 

Doksy, Staré Splavy.


Turistické cíle: 
English / Deutsch: 

Official beach, formerly known as fully clothes-free, but later changed into clothing-optional, now the score is around 1:10 (more textiles). Naturists are mostly grouped together, somewhere. Nice landscape of so called „Mácha's lake“ (a big pond actually) and surrounding woods, but in the summer a bit overcrowded, sometimes a bit worse water quality. Small clothing-optional camp right on beach, but only for tents, and not accessible for cars.


Aktualizováno: 
17.7.2020 Ivo Žurek

0
 
-

Na celé pláži (cca 100 lidí)

Vložil Tomáš Vichta (bez ověření), 26. Červenec 2009 - 0:16

Na celé pláži (cca 100 lidí) byli celkem 3 naturisti. Nikde jsme neviděle označení, že jde o nudistickou nebo smíšenou pláž.

 
-

Tak to je teror

Vložil vv, 26. Červenec 2009 - 9:35

Tak to je tedy řádný teror textiláků.Asi navrhnu nějaké holčině,třeba z časopisu Instinkt,aby napsala článek o teroru textiláků:-)

 
-

Dotaz na Klůček

Vložil Měsíček (bez ověření), 14. Duben 2011 - 13:20

Prosím nevíte někdo jak to vypadalo na pláži Klůček a přilehlém kempu minulé léto? Je tam stále oficiálně povolený pobyt bez plavek? Nebo alespoň tolerovaný? Na pláži i v kempu? Na poměru N – T mně nezáleží. Jen aby mě nevyhnala ostraha či policie, že tam nahý nesmím být. Chtěl bych tam letos zajet na pár dní pod stan tak abych neměl problém. Plavky nesnáším. Předem moc a moc dík za případné a brzké informace. Zde nebo do pošty. Rád bych si s předstihem popřípadě zamluvil stanové místo.

 
-

Klůček

Vložil Vasek Petra, 9. Květen 2011 - 8:40
Obrázek uživatele Vasek Petra

Loni jsme tam byli, jezdíme na Klůček celkem často, kemp textilní, pláž smíšená poměr N-T tak 1:10. Plno nepříjemných čumilů. Vždy hledáme místo poblíž naháčů, aby jsme rošířili řady a trochu vytlačili textiláky. Někteří čumilové jsou tak otravní a drzí jako například kluk tak kolem 27 let, který si lehl na deku přímo pod vedleší pár 40–45 let odkud měl výhled a tajně je fotil. Toto je problém smíšených pláží, nikdo textilákům nezakáže fotit, večer pak můžete být celbritou na internetu. Sám si takové situace vyřizuji slovně nebo ručně. Jinak je tam hezky, kemp je v noci jak kdy trochu hlučnější hlavně o víkendech.

 
-

Pouze n-pláž nebo smíšená? (Klůček, Máchovo jezero)

Vložil Martin Drake (bez ověření), 23. Červenec 2012 - 0:37

Jak je to v případě této pláže v současné době? Je to výhradně n-pláž jako např. na Lhotě nebo smíšená? V druhém případě bychom mohli jet ve dvou. Čistokrevnému n-koupání žena neholduje.

 
-

Klůček v současnosti

Vložil zurek (bez ověření), 23. Červenec 2012 - 7:36

Na Klůčku vyřizuju naši akci 11.8. a aktuální zprávy zní: nudisti pouze před sezonou, v sezoně textil, nudisti ve velmi málo zanedbatelných případech. Pláž je ale nádherná, proto jsem se rozhodl tam udělat akci na podporu naturismu. Chybělo tam taky označení, které jsem tam dodal a na místě dále uvidíme, co se dá dělat.

 
-

Akce na Klůčku

Vložil Vasek Petra, 23. Červenec 2012 - 9:00
Obrázek uživatele Vasek Petra

Na akci se těšíme. My vyrazíme již v pátek s karavanem do stejnojmeného kempu Klůček, který je vzdálený asi 10min. chůze od pláže a budeme tam až do neděle. Potkáme se tam s někým z Vás?

 
-

Funguje Klůček na Mácháči?

Vložil michal313, 2. Květen 2014 - 10:05

Funguje ještě tato lokalita nebo je nudismu na Mácháči konec?

 
-

Klůček i Borný s otazníkem

Vložil zurek (bez ověření), 2. Květen 2014 - 11:24

Nový písek pod Borným 2013Nový písek pod Borným 2013 Klůček byl odedávna smíšený a čím blíže létu víc textilácký.

Na Borném jsem minulé roky pokaždé s provozovatelem kempu mluvil a pokaždé mi říkal, že už tamnější n-pláž chce zrušit. Že si mu textiláci stále stěžují, že tam pobíhají nudisti atd. Napřed jsem tam dal plachtu, potom jsem po obvodu n-pláže nahusto na stromy připevnil cedule „Zde začíná nuda pláž“. Cedule někdo serval a nudisti se tam nějak drží. Loni v červenci na n-pláž dovezli nový písek. Je to ale takové bezvládí, které může n-pláž opravdu zrušit. Měl by se tomu věnovat někdo místní. Cedule Zde začíná nuda pláž je ke stažení ZDE, popř. je budu mít v Čestlicích nebo můžu poslat zalaminované A3 poštou.
 
-

Nudismus je všude, kde se

Vložil kubjin, 2. Květen 2014 - 21:40
Obrázek uživatele kubjin

Nudismus je všude, kde se najde nějaký praktikující nudista či nudistka. :O)

Zrovna na Mácháči jsem se několikrát koupal v naturistických plavkách.

 
-

Dotaz na poslední léto na Klůčku

Vložil natur444, 24. Únor 2017 - 14:48

Dobrý den. Velice mě zaujala tato lokalita a chystám se tam začátkem července teprve poprvé podívat i pobýt. Viz obrázky zde výše mě také velice zaujaly až nadchly [Úsměv] , ale ve srovnání s mnohými jinými na jiných www stránkách mám obavy, že se tam už koupat bez plavek snat ani nebude smět. Prosím jak to tam tedy je? Dejme tomu, že bych se tam snat ocitnul jako jediný bez plavek (nemám s tím žádné problémy) nevyhnaly by mě od tamtud? Prosím kdo jste tam byl během posledních let, nejlíp mimulé léto napište zde alespoň krátce jak to tam s nahotou chodí nyní a zda je povolena i mezi tzv. textiláky. Potíž je že jsem opravdu sám a mohl bych na pláži působyt jako nějaký ex… o což vážně nestojím, ale přežil bych to pokud bych směl a užíval si dál. Jinak kdyby měl někdo zájem o ubytování v chatce pro dva se mnou v termínu od 5.7. do 9.7. [Tmavé brýle] jste srdečně vítáni. Prvnímu zájemci dám přednost. Nějaké ženě bych dal ovšem rád přednost. Zájemci pište do mé pošty.

 
-

Klůček loni

Vložil Vasek Petra, 24. Únor 2017 - 19:44
Obrázek uživatele Vasek Petra

Na pláži je oddělená část pro nudisty. Byli jsme tam v červenci a mnoho naháčů tam nebylo. Pokud to člověku nevadí, neměl být problém pohybovat se ve vyhrazeném prostoru nahý.

Pláž je placená a vstupu je celkem velká cedule – Pláž s vyhrazeným prostorem pro nudisty.

Zdraví Vašek a Petra

 
-

Klůček

Vložil skoroveteran, 13. Březen 2017 - 10:45

My jsme tam byli naposled snad před 4–5 lety, žádná cedule tam tehdy nebyla. Pláž byla zrovna naprosto přeplněná, hlava na hlavě. Roztroušených naháčů nás tam mezi ostatními bylo snad 7, ale žádný problém nebyl. Ale jsem rád, ža teď už tam tedy nějaké označení je.

 
-

Klůček + Borný

Vložil volynak, 13. Březen 2017 - 19:34

Nudapláž bývala (a snad stále ještě je) také na druhé straně, na pláži Borný. Má někdo info i z této lokality? Díky předem.

 
-

Veselá historka z Klůčku

Vložil Jarda2, 13. Březen 2017 - 21:26

Vzpomínám že ještě koncem 90. let byla celá pláž Klůček důsledně označovaná jako „nudapláž“, lidé bez plavek tam měli vždy značnou početní převahu a na pokladně u vstupu byl velký nápis „Nudapláž Klůček“.
Jednou v sobotu odpoledne jsem tam před pokladnou viděl manželský pár středního věku, pán celý rudý v obličeji a rázná manželka mu na celé kolo hlasitě říká: „Pojď a ničeho se neboj, on tě tam nikdo nebude nutit se svlíkat do naha!“ … [Tmavé brýle]

Kdepak ty – z dnešního pohledu neuvěřitelné – doby jsou …

 
-

Máchovo jezero 2014

Vložil eSHá, 14. Březen 2017 - 23:16

Také se zapojuji do diskuze o tomto kouzelném kraji. Pláž Klůček je podle mne nejhezčí lokalita u jezera. V době, kdy jsme tam byli (srpen 2014), bylo občerstvení zavřené a v poledne bylo proto na pláži asi jenom 15 lidí. Bez plavek jsem tam byl samozřejmě pouze já a asi 2 malé děti. Na pláži Borný bylo v tomto týdnu asi 15 nudistů, kteří vzdorovali textilní přesile v kempu. Doporučil bych i nějaké výlety po okolí. Rozhodně navštivte zříceninu hradu Jestřebí a Braniborskou jeskyni. V Doksech je mnoho zajímavých dřevěných soch v lesoparku. Zkuste je všechny najít. Nám se to totiž nepodařilo. http://www.doksy.com/…1958/p1=2473

KlůčekKlůček Camp BornýCamp Borný
 
-

Nuda Klůček

Vložil vasoun, 24. Červen 2017 - 18:36

Tohle nemá s naturistickou pláži nic společného. Více jak 100 lidí a z toho max 3 naturisti!!! Označení FKK pláž tomuhle místu nepřísluší. Buď by to chtělo striktní dodržování pravidel. Nebo FKK označení zrušit .

 
-

Nuda Klůček

Vložil volynak, 28. Červen 2019 - 18:07

Má někdo info jak to tam bude letos s nudismem?

 
-

Máchovo jezero - Klůček

Vložil volynak, 4. Červenec 2019 - 2:11

Tak dnes se tam přesvědčím osobně a poté tady podám zprávu.

 
-

Klůček žije

Vložil volynak, 7. Červenec 2019 - 16:54

Jak jsem slíbil přináším aktuální info o situaci na Máchově jezeře. Nudapláž na Borným byla sice zrušena, ale na protější straně – na Klůčku stále funguje. i když ve smíšeném režimu. V den mé návštěvy (4.7) bohužel nebylo zrovna příznívé počasí (chladno a silný vítr), přesto se tam vyskytovalo asi třicet návštěvníků, z nichž byla tak třetina naháčů. Je tam k dispozici občerstvení, sociální zařízení, půjčovna lodiček a celkem příjemné prostředí v borovém lesíku.Pláž je označená cedulkami a už u hlavní cesty je uvedeno, že pláž je vhodná i pro nudisty. Pokud budete mít cestu, navštivte Klůček a podpořte nudismus u" Mácháče".

 
-

informace ke Klůčku 2020: byl

Vložil skoroveteran, 17. Červenec 2020 - 11:45

informace ke Klůčku 2020: byl jsem tam letos zatím jednou. I při krásném počasí asi jen 100–150 lidí. Mezi nimi přibližně 10 naháčů rozesetých po celé šířce pláže, takže vše fungovalo víceméně v pohodě ve smíšeném režimu a bez problémů.

 
-

Klůček 2021?

Vložil PavelT, 28. Červen 2021 - 17:54

Byl tam někdo letos t.j. 2021. Pořád smíšená? Vše OK?

 
-

Klůček skončil

Vložil lm, 18. Červenec 2021 - 20:55

Nuda pláž na pláži Klůček byla zrušena.

Před cca půl měsícem sundali cedule s označením nuda pláže. Tak jsem se následně na to ptal u vstupu, kde mi zrušení nuda pláže potvrdili. Pláž Klůček prý změnila majitele. Majitelem už není Regata Máchovo jezero, ale město.

Trochu mě mrzí, jak ostatní naturisté nad touto lokalitou ohrnovali nos. Vadil jim smíšený režim a fakt, že plavkáči nudu nerespektovali.

Já jezdil na Klůček několikrát za sezónu a kolikrát jsem tam byl sám bez plavek. Dokud tam byla cedule s označením nuda pláže, bylo mi jedno, že tam jsou plavkáči. Říkal jsem si, že já jsem tam správně. Limit mám, abych se necítil nepatřičně.

A bylo nás víc těch, kteří byli rádi za Klůček.

Věřím tomu, že jsme o Klůček přišli neustálými stížnostmi, že plavkáči N část nerespektují.

U vchodu mi také řekli, že pár lidí na N pláž zabloudí, protože nestačili zrušit označení N pláže na Google maps. Takže je možné, že pár zbloudilců přijde.

Ale za mě začátek sezóny byl zde vydařený. N pláž fungovala a bylo zde cca 20 lidí. I minulé roky byly silnější. Návštěvnost těch kterým smíšený režim nevadil, rostla i když pomalu. Nejsilnější sezóna tak byla ta předkovidová.

Budu rád za vaše komentáře.

Myslíte, když je to teď města, že by šla zorganizovat nějaká petice za zachování N pláže? Máte někdo zkušenosti s tímto?

 
-

Klůček / Borný

Vložil volynak, 20. Červenec 2021 - 2:42

Tak to je další špatná zpráva. Já byl na Klůčku pouze jednou a to před dvěma lety, jinak jsem jezdil občas na protější Borný. Je smutné, že v tolik navštěvované a známé lokalitě jakou je Máchovo jezero zanikají nudapláže. Pokud se týká petice a pod. určitě to zkusit. Je to totéž jako na jezeře Most nebo letos na jaře ve Lhotě. Musí se angažovat hlavně místní komunita nudistů a zde na webu prezentovat a žádat o podporu.

 
-

Klůček

Vložil PavelT, 27. Červenec 2021 - 0:18

Pokud se opravdu potvrdí majitel, že je jím město, tak se dá samozřejmě napsat e-mail a zkusit to. Apelovat na tradici, kulturu těla, já nevím, každý může něco vymyslet. Bylo to probíráno několikrát. Já jsem tam také jezdil v 90. letech, kdy to byla nudapláž na 99,9%. Poměr se postupně měnil a tady je asi kámen úrazu. Naturisté jsou celkem tolerantní a tak jim pár textiláků nevadí. To se rozkřikne a pak jich chodí víc a víc. S přibývajícím počtem textiláků se někteří naturisté přestanou cítit na takové pláži komfortně a přestanou tam chodit nebo si vezmou plavky. Majitelem je to pak vyhodnoceno tak, že zájem naturistů opadá a kvůli tržbám změní status pláže na smíšenou. To znamená další příliv textiláků. Nakonec se z toho stane textilní pláž, kde jsou naturisté tolerováni. Já bych byl za to vděčný. Dokázal jsem tam být bez plavek v poměru 1:200 nebo tak, nikdo mi nevynadal do úchylů, prostě pohoda, ale většina se cítí blbě. No je to škoda. Prostě tady chybí Ivo, který to celé s podporou několika dalších tvořil.

 
-

Emaily nestačí

Vložil admin, 27. Červenec 2021 - 8:12

Poslat email na nějaký úřad znamená, že si ho tam nějaká úřednice během 2 vteřin přečte a vyhodí do koše. To samé petice apod. N-lokality jsou životaschopně jedině, když mají skupinu (hrstku) reálných nadšenců, kteří jí věnují nemálo svého času, aby n-lokalitu udržovali. I dnes bezproblémově fungující místa se v minulosti potýkala mnohdy s až fatálními problémy. A právě ta hrstka nadšenců z masa a kostí je z toho dostala.
Prvomájová provolání, blábolení, fantazírování… jsou na 2 věci a hlavně nanic.

 
-

Mám jiný názor

Vložil eSHá, 28. Červenec 2021 - 1:16

Zdravím všechny nudisty, hlavně ty, kteří se tu zapojují do diskusí. Dnes jsou u nás v republice situace, kdy některé lokality začínají (Most) a mnohé jiné končí. Klůček je moc hezké místo a nedá mi to nereagovat. Ivoš tady razí teorii, že snažit se musí místní lidé. Má mnoho zkušeností, respektuji jej, ale … Když bydlí nejblíže Lojza nebo Franta a dojdou na obecní úřad, že chtějí zachovat nebo založit nudapláž, tak se jim úředníci vysmějí. Nemají žádnou pravomoc, nikoho nereprezentují, jsou to nuly. Proti nim stojí „mocná“ místní loby, které jde jenom o peníze. Tady by měla zasáhnout nějaká zastřešující organizace, třeba ČFN a k tomu přiložit třeba tu petici s podpisy. Tím by se síly mohly trochu narovnat a pak by mohli místní začít něco organizovat. Měli by naše požehnání a jistě i pomoc, pokud by bylo třeba. Tak to vidím já, a hlásím se do služeb našeho hnutí.

 
-

petice

Vložil peťanpraha, 28. Červenec 2021 - 6:11

Já jsem na Klůčku nikdy nebyl, ale z podstaty věci podpořím každou petici za zachování nebo vznik jakéhokoliv naturistického místa. Souhlasím, že aby měla petice smysl, musí být prezentována nějakou autoritou, třeba ČFN.

 
-

RE:Klůček

Vložil pat66, 28. Červenec 2021 - 6:11

Já spíš souhlasím s adminem. Viděl jsem neofiko pláže, co fungovali ukázkově, protože se o ně starali místní (ale i ofiko, kde místní měli dobrý vztahy se správcem). Pokud ta místní komunita skončila, tak pláže šli do kélu. Pokud ne tak to byla výjimka potvrzující pravidlo nebo to tam funguje jen díky setrvačnosti, která časem pomine..

 
-

Mylná očekávání od ČFN

Vložil admin, 28. Červenec 2021 - 8:32

Chtěl bych jen připomenout, že ČFN spíš než zastřešující subjekt, je středobodem místních skupin, klubů, které se spolu domlouvají na společném cíli. Vzorovým příkladem je vznikající FKK Úštěk, kde správce tohoto kempu je aktivní v ČFN, má jasnou představu, kam se má kemp ubírat a dovede to efektivně v ČFN zaprezentovat.
Představa, že ČFN se bude pídit křížem krážem ČR a vyvíjet sama aktivity, je zcela mylná. ČFN tvoří jedinci shlukující kolem sebe skupiny, jejichž význam vzrůstá právě dalším shlukováním v ČFN.

 
-

Když dojde na lámání chleba,

Vložil peťanpraha, 28. Červenec 2021 - 10:38

Když dojde na lámání chleba, tak myslím, že úřady moc nebere skutečná činnost nějaké organizace, ale počet členů a status. Bumážka dělá velké věci. Stanovisko jednotlivce se přehlédne snáze než nějaké organizace. Takže my si můžeme říct, co ČFN dělá, ale pokud má být vyvinut nějaký tlak na místní samosprávu, pak to musí ideálně udělat nějaký institut, nějaký spolek. A takovou aktivitu milerád podpořím.

EDIT: Mám pocit, že by diskuse ke Klůčku měla být v samostatném blogu, tady by měly být informace o dané lokalitě.

 
-

Máchovo jezero

Vložil volynak, 3. Duben 2024 - 18:52

Dnes se na FB objevila informace o obnovení nuda pláže na Máchově jezeře. Pokud vím, bývaly tam dvě, na Klůcku i na Borným. Mohl by to někdo ověřit? Bylo by to fajn, není-li to apríl.