NATURISTA.CZ

Přirozená radost ze života

-

Titulní strana Naturista.cz

Vložil Roland Jitka, 12. Únor 2013 - 9:09

Po všech změnách, které asi změnily nějaké parametry v nastavení stránek se stává to, že se titulka nepřizpůsobuje velikosti monitoru. Dříve bylo vidět skoro vše na každém monitoru stejně a přizpůsobila se stránka. Teď na jednom PC upravím cokoliv do nějaké normální formy a na jiném monitoru to vypadá úplně jinak. Myslím, že to není dobře, protože veškerá práce s úpravami článků a textů je pro kočku. JirkoRybko, ty to vidíš. [Smutný]

5
 
-

Také jsem si toho všiml a ne

Vložil Vasek Petra, 12. Únor 2013 - 18:33
Obrázek uživatele Vasek Petra

Také jsem si toho všiml a ne jen titulka. Tuším, že je to od doby co se odstranil chat.

 
-

Chat

Vložil volynak, 12. Únor 2013 - 19:18

A proč byl vlastně zrušen chat? [Pláč]

 
-

Překotné změny.

Vložil Roland Jitka, 12. Únor 2013 - 22:39
Misto chatu je Facebook, ten kdo ho má, se mu objeví pod titulkou, tam co byl chat. Možná to není úplně na škodu, takto každý potencionální vzkaz, který by člověk psal do chatu, tak si přečte spousta lidí i mimo Naturista.cz na FB. Malý chat někde po straně v Bločku mohl zůstat, jen by se zmenšil. [Zmatený]


Co se týče titulní strany, má to dvě roviny. Chat držel jako kámen (cihla) šířkový rozměr titulky a všeho, kde se objevil. To co to dnes udělalo s lokalitami, reportážemi, články a bůhví čím ještě [Otazník] . Tomu dnes se nedá říkat úprava a mnohé články vypadají po změně šíře titulky, jako polotovary, které se vůbec neměly vydávat a čekají na redakční úpravu. Stačí se podívat zpět. [Pláč]


Co jsem ale měl na mysli a JirkaRybka tomu říkal, že Naturista je maximalně gumový a přizpůsobí se každému monitoru, To dnes není. [Otazník] Jediné co nebylo gumové, byly profily lidí, ale tam to bylo vcelku jedno.


[Zmatený] Myslím si, že jsme udělali několik kroků vzad, při „té cestě vpřed“ a mnohá práce byla tím pádem úplně zbytečná a další práce by vznikla, pokud někdo bude upravovat a předělávat něco, co již bylo jednou hotové. [Smutný]


[Otazník] Cesty páně jsou prostě někdy bohužel nevyzpytalené. [Spiklenec]

 
-

Automatická rozšiřitelnost systému na různé monitory

Vložil zurek (bez ověření), 12. Únor 2013 - 23:20

Chat jsme dali pryč mj., protože chci, abysme daleko více proniknuli na Facebook, kde drsně zaostáváme. Další důvod zrušení externí aplikace chatu (Blueboard) je prostě důvod, že je to nesourodá aplikace s naším redakčním systémem Drupal. Hlavní důvod je ale opravdu Facebook, na který bychom chtěli naučit všechny návštěvníky. Zatím Naturistovi na FB pomáhají jen jedinci ale na tyto miniaturní poměry s absolutně vynikajícími výsledky.

Ohledně formátu strany Naturista.cz není možné, aby ho držel pohromadě nějaký externí systém (!) Naturista.cz prostě musí fungovat na Drupalu tak, jako všechny osatní servery. Pokud potřebuješ mít vedle sebe 2 videa, tak je prostě jednoduše vlož do tabulky o dvou sloupcích, pak ti to bude držet pohromadě.

Dneska se tady ale vyjevila celá řada „tezí“, ze kterých mi opravdu vypadávají bulvy, takže zítra napíšu článek o www stránkách, doménách, optimalizaci, pageranku atd. Koukám, že to bude téměř životně důležité, aby tady lidi nežili v absolutním bludu a hlavně nevydávali zbytečně energii na to, co vůbec nefunguje.

 
-

Námět - přístup na kalendář ?

Vložil Dlouhan3, 12. Únor 2013 - 23:27

Po delší době jsem si chtěl otevřít kalendář a prohlédnout v něm akce a ne a ne se tam dostat. Fakt jsem byl chvilku zděšený než mě došlo, že k jednotlivým dnům se dá dostat jedině přes měsíc, tzn. kliknout na měsíc, a až po jeho otevření na konkrétní den v měsíci.

Většina aplikací to má tak, že pokud je zvýrazněný den, kliká se přímo na něj. Tak snad jsem nešikovný jen já a ne další, třeba náhodní, návštěvníci serveru.

 
-

Přístup ke kalendáři

Vložil zurek (bez ověření), 12. Únor 2013 - 23:39

Ano, naklikávací dny Jirka Rybka zrušil a dostaneš se do nich jen přes nakliknutí měsíce. Důvod nějaký uváděl, ale už je to dlouho, tak mi vypadl z hlavy. Blok pod kalendářem ukazuje na měsíc dopředu jednotlivé akce, což by mělo pro orientaci a pro nakliknutí té které akce stačit.

 
-

Pár odpovědí na technické věci...

Vložil JirkaRybka, 13. Únor 2013 - 12:11
Obrázek uživatele JirkaRybka

Toto sice nepatří do blogu ale do fóra (část „O tomto webu“), ale hlavně je asi na místě abych napsal pár odpovědí…

Za prvé – Naturistu (tedy jeho grafiku) jsem kdysi dělal s velkou péčí právě tak, aby se automaticky přizpůsoboval šířce monitoru, tedy aby na velkém monitoru nezůstávala úzká nudle a nevyužité místo kolem, a na malém monitoru se zas neztrácely boky někde v nedohlednu. Věřte mi, že dělat web takto pružně je náročnější než klasická pevná šířka, ale nějak se to podařilo… Když jsem říkal „gumový Naturista“, myslel jsem samozřejmě „natahovací na každou šířku“ a nikoliv „sveřepě se bránící natahování podle šířky“ jak to podává Roland. V té době se ovšem počítalo spíše jen s textovým obsahem takže s autory článků problém nebyl.

Pokud články formátujeme tak pokročilým způsobem jak vidíme dnes, tak prostě musí ten obsah držet krok s pružností celého webu. Kde je vzájemná poloha prvků důležitá, tam patří tabulka která to podrží pohromadě, kde jen sypeme nějaké bločky (obrázky) na okraj, použije se „float“ – ale tak aby za ním následoval dostatek textu (aby se to ani na velkých monitorech nesrazilo s další takovou skupinou obrázků), a nebo se ta skupina prostě ukončí nějakým tím „clear:both“ jak je v nápovědě nad editací článků. Já vím, že někdy není snadné HTML a různé prohlížeče zkrotit, ale to není úkolem Drupalu (ten jen drží pevný rámec kolem článku – naštěstí) ale autora článku který se pustil nad rámec obyčejného textu. Kdo to neumí, ať to nedělá, nebo si aspoň zkusí okno prohlížeče trochu natáhnout či zmenšit, aby viděl co mu to tam dělá… Recept vždy býval "4 obrázky s jednoslovnými popiskami nalevo, pak odstavec textu, pak zas 4 obrázky napravo – to se ale nesmí dělat nestejné velikosti obrázků a míchat do téhož odstavce videa a další věci.

Bohužel pak se tu objevily takové externí záležitosti jako chat či ten nynější Facebook, které tvoří nepružnou „cihlu“. Vůbec mě nepotěšilo, že nasazením chatu celá moje práce s pružností přišla vlastně vniveč, protože ten chat stránku prostě podržel vždy širokou a o přizpůsobování monitoru nemohla být vůbec řeč. Teď to po jeho odstranění začalo znovu fungovat jak to mělo původně být (protože Facebook je naštěstí užší). Bohužel naši autoři se mezitím odnaučili/nenaučili s pružnou stránkou zacházet, a teď jsou překvapeni jejími vlastnostmi, ale to já za svoji chybu nepovažuji. To je jen důsledek nasazení toho chatu, který já jsem nikdy nechtěl. Kdybych kdysi udělal pevnou šířku (pro formátování článků jistě pohodlnější), měli bychom dnes úzkou nudli uprostřed monitoru, nebo naopak stránku na menších třeba mobilních displejích těžko čitelnou. Přesto by se za stejné zobrazení v různých prohlížečích a operačních systémech stejně nedalo ručit.

Pokud jde o Facebook – nebudu se radši moc rozepisovat… Já tam registraci nemám, a weby (jako třeba Aktuálně.cz) které pro komentování přímo na svých stránkách vyžadují registraci „u američana“ nemám rád. Tím spíš je to schizofrenní tady na Naturistovi, kde máme vedle toho i své vlastní komentování, a pohybujeme se v tématech, která jsou pro „američana“ důvodem k různým smazaným profilům a další perzekuci, takže opravdu nepovažuji za dobré dělat z Naturisty onu dnes asi moderní „přestupní stanici“ k věčnému blahu na úplně jiném webu. Ale to je věc provozovatele stránek a ne moje.

Pokud jde o kalendář, čísla dnů v tabulce bývala klikatelná, ale na naléhavou žádost (dalo by se tomu říct skoro „nůž na krk“) jsem byl nucen udělat do systému „nečistý zásah“ a klikatelnost odstranit. Důvod byl ten, že se po kliknutí zobrazil přehled akcí k danému dni (podobně jako jsou i přehledy měsíční apod., podle toho na co se kliklo), a takový jednodenní přehled zpravidla obsahoval jen jedinou akci. To v návštěvníkovi budilo dojem, že nevidí přehled ale přímo stránku té akce – šlo však o „přehledový náhled“, tedy jen začátek textu bez grafiky, a korunu tomu nasadilo stále častější vkládání obrázků na začátek textu (které Drupalský kalendář ne zcela zvládá), díky kterému se v oné krátké ukázce textu zobrazil ustřižený kousek interního kódu toho obrázku. Celkově to jeden trefně označil, že se akce zobrazí „úplně zbořená a odradí návštěvníka“, a jakkoliv já vím co a proč se tam ukázalo (a že chyba byla vlastně napůl mezi nesprávným očekáváním návštěvníka a příliš barvitým vyjadřováním autora akce), musel jsem souhlasit že to asi na lidi moc dobře nepůsobí. Proto klikatelnost musela bohužel zmizet. Jiné řešení by znamenalo zcela překopat systém kalendáře (sám o sobě dnes už zastaralý, ale Drupal prostě má svá omezení).

 
-

Díky Jirko za potvrzení

Vložil zurek (bez ověření), 13. Únor 2013 - 15:47

Díky Jirko za potvrzení, co jsem výše uvedl. K Facobooku – samozřejmě bych se na něj vyignoroval, kdybychom přes něj neměli takové pozitivní výsledky. Ve vyhledávačích jsme prakticky na stropě možností, letákové akce mají taky svoje „specifika“, plachty jsou jen pro letní období. Máš pravdu, že profily mažou, nám ho smazali někdy před rokem, když jsme měli přes 1000 fanoušků. Dodnes nám mažou každou sebenevinnější fotku, naposledy „Kocoura – motorkáře“, kde byla modelka celá pomalovaná a nebyl k smazání fotky důvod. Myslím si ale, že to je výsledek nějakého udavače, kterému se Naturista nelíbí a vše vzápětí na FB práská.
Facebook není pro nás žádná přestupní stanice, ale jen prostředek pro proudění informací o naturismu k zatím neznámým lidem.

Náš kalendář je opravdu prapodivný, ale je to aplikace Drupalu a nejspíš s tím nic dělat nebudeme. Byla by tady možnost včlenit kalendář z Google, ale to by asi dopadlo stejně jako s tím vyřazeným chatem.

 
-

Díky Jirko za potvrzení

Vložil M.Dr., 16. Únor 2013 - 11:08

mého názoru na xichtoknihu [Tmavé brýle]

 
-

kniha obličejů

Vložil sailor, 6. Březen 2013 - 14:21
Obrázek uživatele sailor

Ahoj Jirko

díky za osvětlení. Byl jsem chvilku mimo a snažím se zorientovat. Tvoje odpovědi mi dost pomohli v některých věcech. Nicméně i podle ostatních reakcí jsem rád, že tu nejsem a snad nebudu za exota, pokud facebook záměrně ignoruju. Už několikrát jsem to v minulosti zmínil. Odvádí lidi od reálného světa, specielně u dětí mi to strašně vadí, na facebooku si nikdy nepotřeseme rukou v příjemné atmosféře společného setkání a ty poznámky ohledně lustrací, cenzury, mazání a pod. taky sedí. Pominuli navíc shromažďování osobních údajů registrovaných. Bohužel si chat či názory na facebooku budu muset odpustit. Registraci na facebooku ani na jiných podobných sociálních sítí nemám, odmítám ji a v budoucnu neplánuji. [Vyplazený jazyk]

 
-

Reakce na JirkuRybku.

Vložil Roland Jitka, 6. Březen 2013 - 15:54

Ahoj Jirko nechci zde polemizovat o tom zda FB ano či ne, ale chtěl jsem vrátit k úvodu tvé reakce, která byla asi namířena na mně. Učený z nebe nespadl a snažím se dělat články zajímavé a zároveň i na pohled hezké. To ale je jen výsledek experimentů a zkoušení co lze udělat a co již ne. Vážím si tě jako odborníka na problematiku drupalu a bůhví čeho počítačového ještě, ale je třeba také brát v úvahu i to, že člověk tvé znalosti prostě nemá i když by je mít chtěl. (Navíc si mi toho spoustu poradil a naučil, za což ti moc děkuji.)

Pokud nebude těhto experimentů lidí neznalých (jako jsem já a i mnohých jiných), budeme mít zase jen textovou formu článků, jak byly na starém naturistovi, plus nějaký odkaz a malý obrázek.

Napsání textu na článek trvá asi dvacet minut, ale aby byl cestopis vydatelný ve tvarech rozsahu a snad i kvalitě, jak je dnes, je na něm více jak deset hodin práce. (Můžeme se ale vrátit klidně k osvědčenému způsobu, pár obrázků a nějakého odkazu. Mně to práci hodně ušetří.)

Neumím udělat tabulku s videi, aby se nerozpadly a používám jen tagy, které si mi dal a ukázal (případně jsem si je trochu poopravil) a nějak mi nenapadlo, že bych měl používat jiné, notabene ty, co vůbec neznám a o jejich existenci nemám ani tušení.

Když jsem před lety psal první text článku, nebo komentáře, nevěděl jsem vůbec nic a bylo to pro počítačového neznalce (mně) velice těžké vůbec do drupalu (nebo jak se ten počítačový jazyk jmenuje) v zakladech proniknout. Kdybych se o to ani nepokusil, jako to dělají raději všichni ostatní, asi bych teď nemusel z tvých písmenek slyšet, „že jsem se jako autor pouštěl nad rámec obyčejného textu a také vše ostatní o autorech, co se něco odnaučili/nenaučili.“ Vše jsem se začal učit, když tu prostě chat jako korektor šířky titulní strany byl!!! Nejsi ovšem sám, už zde byly i ukázky (odkazy), které články jsou dokonalé a které absolutně nedokonalé (pochopitelně to byly ty moje).

Původně, když jsem začínal, jsem si myslel, že se přidají i ostatní a budeme tu psát všichni společně své zážitky. Opak je pravdou a po letech už vím, proč se o to ostatní radši ani nepokoušejí.

Že lidé neumí vše, to je vcelku normální a proto lidé co to vše umí, jim mohou pomoci a jejich počínající snahu maximálně podpořit a dělat to i později. Tak by to mělo být i zde, jen jsem si toho nevšiml v nějaké živelnější podobě. Je to docela škoda pro nás pro všechny.

Jirko nic ve zlém a i nadále si tě vážím. [Úsměv]

PS: Facebook apriori neodmítám, ale vypadá že sem přeci jen zatím chodí spíše ne FB generace. Mladší generace, která má tzv. FB v krvi zase je zvyklá spíše se k ničemu nevyjadřovat a není tak komunikativní jako je generace naše. [Smutný]

 
-

Rolande začínám úplně stejně

Vložil Vasek Petra, 6. Březen 2013 - 19:50
Obrázek uživatele Vasek Petra

Vidím Rolande, že začínám úplně stejně jako ty před lety. My co jsme opravdu samouci, potřebovali bychom, takovou malou kuchařku základů tagů o kterou jsem již Jirku žádal. A prosím tedy znovu, nemusí to být hned. Každý který dostane zde na webu práva autora nebo redaktora, by ji určitě ocenil. Jirka mě sice odkázal na stránky, kde je možné vše nastudovat, ale pro nás začátečníky by stačil takový výtažek základních tagů od odborníka, které pro psaní článků jsou třeba a časem se doučit zbytek.

 Vašek

 
-

nejde všechno hned

Vložil sailor, 6. Březen 2013 - 20:58
Obrázek uživatele sailor

Ahoj Vašku s Petrou. Kuchařka je skvělá věc a podle Vašich příspěvků a snahy jste to vzali za velmi správný konec. Já jsem dodnes nedostal odvahu své delší články které obsahují např. fotografie nebo mapky vůbec zadat na stránku jako článek. Vždy jsem raději požádal o uveřejnění některého zběhlého redaktora, obvykle Rolanda. Moc Vám fandím, ve vašem naturistickém elánu a přeju hodně sil ve vlastní tvořivosti. Máte evidentně větší zkušenost s webem a práci na něm než já. Například diskuse ohledně tvorby webu, optimalizací, autorizací a keyword´s , vyhledávačů a pod. jsem sice velmi podrobně prostudoval, ale bohužel mne oslovila v tom smyslu, že tohle už není má parketa. Asi zůstanu u reakcí a komentářů. To asi mohu. Ale sestavit příspěvek podle těchto pravidel mi moc neříká. Snad dám dohromady zase nějakou dovolenou, možná saunu, ale rád si nechám poradit ohledně uveřejnění. Nicméně aktualizovaná kuchařka formátů, velikostí fotek, tvarů a formátů videa a vlastně souhrný návod, jak to dělat, aby kolem toho nevznikla samostatná diskuse, kdo co udělal špatně, by se asi určitě hodila všem. Možná třeba jen přístupná autorům a redaktorům, aby si pak nepřipadali mimo. Ve Vás ale vidím mladé lidi se zkušenostmi v tvorbě webu a se snahou ho tvořit a moc Vám fandím. Mějte fakt moc příjemný den. [Spiklenec]

 
-

Kuchařka tagů a pomůcek

Vložil Roland Jitka, 6. Březen 2013 - 21:35

Já bych klidně sepsal to co vím a používám. Problém je ale jinde, se psaním tagu jakéhokolv. On prostě hned dělá co má a není viditelný v textu, ale jen v administraci článku po kliknutí upravit a tam se zase nikdo kromě adminů a redaktorů nedostane a ti to obvykle vědí co uvedený tag dělá. [Zmatený]

Nevím kolik lidí má oprávnění autor, ale pokud je třeba vysvětlit jak vložit obrázky, mapy, zvětšená písma, barvy, barevné písmo, počasí české u zahraniční, videa, atd, to bych asi dokázal. Je možná škoda, že opravnění autor má jen možnost vložení fotek v kostičce a nikoliv možnosti jiné.

 
-

jára cimrmann

Vložil sailor, 6. Březen 2013 - 21:53
Obrázek uživatele sailor

Tak to je skvělé, housle bychom měli, teď ještě, kdybychom měli smyčec. Obvykle ssebou dva až tři nosívám. Á, mám tu jeden. Tu máte Rolande a hrejte. Bude to taková pěkná tečka za tím naším případem. " Máte někdo smyčec? Ne opravdu. Je hezké když se lidé sejdou a užijou si pohodové odpoledne, večer, víkend, týden, dovolenou. Obvykle ale opravdu není čas na to si popovídat ohledně konkrétní problematiky. Asi taky nejsem ten typ člověka, který si chce ,, zpříjemnit" 3 hodiny zábavy tím, že se začne vyptávat jak co funguje a zabije tak čas určený k pohodovému setkání. Pracuji jako vedoucí pobočky a řeším úplně stejný problém. Není čas nebo chuť na komunikaci z obou stran. Jak ze spodu tak z vrchu. Předpokládá se znalost.Proto si myslím, že setkání organizované Vaškem a Petrou by mohlo přinést nějaký konkrétní výsledek. Jen ho prosím dejte vědět. Pokud se najde smyčec, prosím dejte k dobru nějakou lidovou. :o)). [Spiklenec]

 
-

Zjednodušené formátování na Naturista.cz

Vložil zurek (bez ověření), 6. Březen 2013 - 21:55

Na Naturista.cz používáme zjednodušené formátování TEXY, jehož návod najdete ZDE

Vkládání obrázku je nastavené přímo v Drupalu a dělá se pouhým kliknutím na odkaz „Vložit do textu obrázek“

Aby nekolidovaly obrázky s texty, tak se používá < br style=„clear:both“/ > (bez mezer) – tím další text nebo obrázek začne natvrdo na novém řádku.

Tabulky by bylo potřeba používat, jsou popsány i v tom Texy.

 
-

texy

Vložil sailor, 6. Březen 2013 - 22:12
Obrázek uživatele sailor

Díííky moc Ivošovi za opravdu bleskurychlou reakci. Nevím jestli ji použiju ihned osobně, nicméně skutečně si myslím, že jako vodítko je to opravdu velmi dobře použitelné pro běžné uživatele, kteří mají a chtějí něco říci k tématu. Opravdu díky. Věřím že to je opravdu rychlá a účinná pomoc nám tápajícím ve virtuálním světě. Počítač prostě do naha nesvlíkneš. Ten si svoje tajemství chrání a na pláži si s ním nepotykáš. Dííky Ivoši. [Úsměv] Možná ještě poznámečku. Dej to do kategorie ,, o webu" případně do obrázkového rozcestníku. Dííky. [Spiklenec]

 
-

Jednotná velikost stránky článku.

Vložil Roland Jitka, 6. Březen 2013 - 22:26
Jelikož jsem nevěděl o tabulkování a vlastně ještě ani nevím, tak si udělám jednotnou šířku stránky prvním videem nebo mapou. Pak už se nikdy nemůže stát, že v připadě změn na titulní stránce Naturista.cz se články takhle rozhází a stále drží jednotnou šířku 625, nebo podle fotek 640. Bez alespoň dvou videí (kdyby náhodou bylo potřeba jedno smazat), už bych články vůbec neriskoval. Je to tedy možná rada, jak na to i pro vás ostatní. Navíc dnes je stránka na dvě videa vedle sebe moc úzká a ty by pak vypadala spíše jako malá nahledová fotka a nebylo by na nich nic vidět. 



Strávil jsem na jejich úpravě již spousty hodin v době vzniku článků a dnes vypadají jako polotovary, na které se mi nechce ani odkazovat. O několikaměsíční práci na všech lokalitách ani nemluvím, přesto dnes „zúžené“ vypadají jako když na ně nikdo deset let nekoukl. Jinam jsem se raději ani nedíval. 

[Šipka] Jak vložit kamkoliv obrázek najdete ZDE.


Nechci nic záměrně ztížit, ale myslím, že by si to každý měl vyzkoušet, třeba na „nějaké jako nové sauně“, která se pak klidně smaže, než opravdu počítačový jazyk začne používat v praxi. Sám vím, že se ne vše chová vždy stejně, i když uděláte jedno a totéž. 120 lokalit a spousty článků mě z iluzí vyléčilo a stále vím, že nic nevím.

Byl bych ale rád kdyby se našel někdo, kdo by se to opravdu naučit chtěl a taky to zde trvaleji smysluplně využil.

 
-

Drupal není jazyk :-D

Vložil zurek (bez ověření), 7. Březen 2013 - 7:22

Drupal je redakční systém (CMS), ne (programovací) jazyk.

Pokud se někdo chce naučit trochu víc (zmiňované tabulky atd.), tak tady je velmi polopatický návod pro úplné začátečníky:
JAK PSÁT WEB Co se tam naučíte, tak můžete použít i na Naturistovi.

Každý ale samozřejmě ví, že článek je možno poslat ve Wordu, tzn. v obyčejném textu. Stav je ale takový, že vládne všeobecná lenost přispívat. I moji velmi dobří přátelé mi cestopisy slibují i 7 let. To je prostě skutečnost, se kterou se těžko něco udělá.

Pobídka k této spolupráci je pod každým článkem i s kontaktem.

Celé tohle naše dění je o důvěře a snaze přispět k všeobecnému kladnému pohledu na nahotu. Ta snaha je v českých zemích taková, jakou ji tady vidíte.

 
-

Formátování

Vložil JirkaRybka, 7. Březen 2013 - 8:29
Obrázek uživatele JirkaRybka

Ach jo, Rolande… (Nic ve zlém!) Tady to nemá být o tom, že si „formát pojistíš velkým obrázkem, nebo jedno-dvě videa aby se ti to nehýbalo“, ale právě naopak o tom, že vzájemné relace jednotlivých prvků použiješ tak, aby to vypadalo dobře na každé šířce. Když si to pojistíš velkým obrázkem, sice tím dosáhneš plus-minus neměnnosti svého výtvoru (i když taky ne spolehlivě), ale odstraníš tím přátelskost našeho webu k různě velkým displejům a monitorům těch všemožných zařízení, na nichž se to třeba čte. Lidově řečeno – abys ty nemusel řešit jak se to při natahování a zmenšování chová, to ať si radši čtenář s menším displejem (obvykle mobilním) idiotsky roluje doprava-doleva-doprava-doleva.

Ideálně by měl být článek proudem textu a k němu příloh po okrajích, který se až u čtenáře poskládá do formátu „jemu na míru“.

Jinak nápověda k základům formátování textu (nevím kdo si všiml a kdo ne) je pod každým polem pro zadání příspěvku, stačí tu roletku rozkliknout (je to schované proto, aby zas nebyly takové stránky straaašně dlouhé a tím nepřehledné při běžném používání).

Pokud jde o citování různých tagů v textu, stačí špičaté závorky psát jako „&lt;“ a „&gt;“ což se pak v příspěvku ukáže jako „<“ a „>“ aniž by to něco dělalo.

Psát kompletní kuchařku nemám kdy, to se omlouvám. Jeden rád poradí, ale pokud to přerůstá v kompletní školení o všech souvisejících věcech, tak to se nedá zvládnout.

Držím všem autorům palce, a nezapomínejme, že i příspěvek (téměř) bez formátování je mnohdy zajímavý a dobrý. Záleží hlavně na obsahu! [Spiklenec]

 
-

Všiml si asi každý....

Vložil Roland Jitka, 7. Březen 2013 - 9:43

Všiml si asi každý, kdo někdy psal komentář, ale tím že tagy vidí, zase neví, co ty tagy umějí a na co slouží. Já Jsem si udělal tady stránku s textem a jeden každý jsem vyzkoušel co se stane s tagem a bez nej, i to jestli musí být párové nebo ne a s ukončením nebo nebo bez něj. Pak jsem vše smazal. To bych také všem doporučil. Pro vaší informaci, na článek v rozsahu jako píši já jich nepotřebujete zase tak moc znát. [Spiklenec]

Co se týče velikosti a rolování čteného textu posuvníkem zprava do leva kontroluji si své články na třech různých monitorech, širokoúhlé, obdélník a kostka. Na všech to musí vypadat trochu hezky, jinak sem tam něco upravím. Chápu, že pro internet v mobilu asi moje články nebudou vhodné a je tedy otázkou, jestli je dělat jako na pohled hezké a nebo raději přistupné i pro mobil jako co nejjednodušší. Vyhovět oběma stranám asi nelze.

Vím, že nejjednodušší by bylo napsat jen text a vydat na titulní stránku. Pak by tento problém uplně odpadl a ani tagy by nebyly prakticky potřeba.

Ivoš to zde napsal také dobře. Spousta lidí článek jen slíbí a u toho mnoho let zůstane. Při připomenutí se, opětovným slibem nezarmoutí. I já mám zde své slibovatele. [Zmatený] 

[Šipka] Jak napsat článek najdete zde


Pokud my střední generace ještě trochu komunikativní, nenaučíme mladší lidi zde komunikovat, omezí se Naturista.cz na komentáře, které známe od našich dětí typu OK, JO, SUPER a pod. Mnohdy, jak jistě znáte, se na naši delší otázku nedozvíme ani to a jsme rádi za pokývání hlavou naší ratolesti, protože jim to je vlastně jedno.

 
-

Rolande, když chci vidět

Vložil M.Dr., 7. Březen 2013 - 17:15

Rolande, když chci vidět tagy, kliknu pravým tlačítkem do stránky a z kontextového menu vyberu „View page source“ nebo tak nějak, podle jazykové verze prohlížeče a v novém okně se mi zobrazí zdrojový obsah stránky včetně tagů.

Když chci vidět, jak jsi udělal třeba toto:

[Šipka] Jak vložit kamkoliv obrázek najdete ZDE.


najdu si ve zdroji stránky třeba text „Jak vložit kamkoliv obrázek“ a vidím, že jsi to udělal takto:

<blockquote>
<center><img src="http://naturista.cz/drupal/files/smileys/roving/arrow.png" title="[Šipka]" alt="[Šipka]" /> <strong><a target="popup" href="http://naturista.cz/drupal/diskuse/jak_upravit_profil">Jak vložit kamkoliv obrázek najdete ZDE</a>.</strong></center>
</blockquote>
<br />
<br />
 
-

Zdroják stránky

Vložil JirkaRybka, 8. Březen 2013 - 8:41
Obrázek uživatele JirkaRybka

Ano, v zásadě i toto lze, ale má to pár úskalí:

  • Zdrojový text celé stránky je velmi dlouhý, je třeba v něm to podstatné hledat
  • Je to výsledná podoba pro prohlížeč, která je o poznání méně přátelská než text vložený v příspěvku. Právě v tomto příkladu je smajlík, který vkládáme pouhým kliknutím na obličejík, a v textu je jako „arrow“ mezi dvojtečkami. Ve zdrojovém textu stránky však místo toho vidíme Drupalem přeložený tag obrázku, který je o poznání delší a méně „snadný“. Podobné je to i s obrázky vkládanými příslušným tlačítkem na stránce, ty jsou v textu jako kód v hranatých závorkách, ve zdrojovém textu stránky však vidíme už přeložený (poměrně složitý) tag, který by se kopírovat do dalších příspěvků neměl (protože se může při úklidu v obrázcích třeba i změnit, to už se kdysi stalo).

Zdrojový text je tedy nástrojem spíše orientačním, přesné kopírování všeho bych úplně nedoporučil. Ale napovědět to jistě může.