NATURISTA.CZ

Přirozená radost ze života

-

Fotografie - co je / není dětská pornografie, co může být sporné?

Vložil Igy, 26. Prosinec 2023 - 12:04

Typ sporné fotografie?: Gymnastika, chlapec jen ve slipech.Typ sporné fotografie?: Gymnastika, chlapec jen ve slipech. Jsou fotografie polonahých dětí dětskou pornografií?

Definice dětské pornografie je, myslím, dost mlhavá, nejasná. Z toho zmatku na internetu jsem vyrozuměl, že jsou to fotografie (a jiná díla), zobrazující dítě při erotických/sexuálních činnostech, v erotických/sexuálních polohách, s obnaženým rozkrokem (genitálie, zadek) či obecně vyvolávající stud a pohoršení či silně vyvolávající sexuální pud.

Opomeňme nyní tu „jasnou“ dětskou pornografii. Můj příspěvek se bude ptát na ty sporné fotografie, které by mohly vyvolávat stud, pohoršení či sexuální pud. Takto by se totiž daly hodnotit prakticky veškeré fotografie dětí, pokud tedy zrovna nebudou ve skafandru. Natož budou-li děti částečně obnažené – nohy, břicho, ramena, chlapci či malé holčičky do půl těla…

Jak to je z hlediska zákona, justice? Jsou či nejsou legální – nezávadné – beztrestné fotografie dětí s nahýma nohama či s nahými rameny? Zejména např. v létě či při tělocviku je to běžná záležitost. Fotografie holčiček s obnaženým břichem? Dnes již snad každá pátá holčička chodí v létě či na tělocviku s krátkým tričkem obnažujícím břicho. A co fotografie chlapců (či malých holčiček) vysvlečených do půl těla či oblečených jen v plavkách/slipech/kalhotkách? Opět běžné v létě, na festivalech, u otužilců, fakírů, při tělocviku…

Prosím ty, kteří tomu rozumí, aby mi poradili.

Již 10 let totiž rozvíjím úspěšný projekt TuristikaNaboso.cz, týkající se přirozené svobodné zdravé pohodové a zajímavé turistiky bez bot, a kromě dospěláků mám na stránkách i mnoho fotografií dětí, které chci raději konzultovat s Vámi, kteří určitě řešíte podobné problémy při focení na Vašich akcích…

Nevyznám se v legislativě ani v jejím výkladu, co je či není dětská pornografie. Nechci však překročit tento zákon a ani se k tomu přiblížit v podobě snad sporných diskutabilních fotografií.

Jedná se o galerie ve Foto – Top barefoot photos: Fakirs, Firewalking, Glasswalking, Gym, Indoor, Outdoor, Snow, Tickling, Town, Workshop a Castaways, viz https://www.turistikanaboso.cz/foto/ . Na mých některých snad sporných fotografiích jsou často totiž právě:

  • Děti, které mají nahé nohy, tj. děti, které jsou bosé;
  • Děti, které se lechtají na nahých nohách, chodí bosé ve sněhu, běhají bosé po žhavém uhlí, chodí bosé ve střepech;
  • Chlapci, kteří jsou nazí do půl těla – letní festivaly, tělocvik, otužilci v zimě, fakíři (ležení na střepech), příroda, u vody…
  • Chlapci, kteří jsou téměř nazí, jsou jen v bederních rouškách – jako doplňkovou barefoot galerii tam mám záběry z filmu Lord of the Flies – ztroskotanci na ostrově, ze kterých se stanou divoši;

Jsou tyto galerie (resp. tento typ fotografií) v pořádku?

Moc děkuji za reakce, posouzení a názory všem, kdo by si našel čas  – zde, mailem i osobně (Praha). I.Slouka, igor.slouka@seznam.cz.
0
 
-

Dětská pornografie

Vložil king_Henry, 27. Prosinec 2023 - 20:50

Dobrý den, myslím si, že drtivá většina fotografií se nedá považovat ani za sporné. Dítě s obnaženýma nohama určitě ne a dítě svlečené do půl těla při sportovní činnosti, pokud do toho nebylo nějak cíleně povzbuzováno nebo nuceno, pokud se při tom necítí nepříjemně, a je to s vědomím rodičů, je myslím také v pořádku. S tím, jak se na to pak každý dívá subjektivně, už těžko něco uděláme. Osobně a v kontextu této stránky si navíc myslím, že kamenem úrazu je často tabuizovaná nahota, která se často automaticky ihned spojuje se sexem nebo se bere jako něco neslušného, i když je to záležitost čistě kontextová (vyšetření u lékaře, kde je často potřeba se aspoň částečně svléct, také většinou nepovažujeme za sexuální akt). Mně osobně právě praktikování naturismu velmi pomohlo přestat vnímat nahotu pouze sexuálně, nehledě na to, že spousta takových osob kolem mě pro mě tak jako tak není sexuálně přitažlivých. Což mě naučilo i nesoudit a přijmout fakt, že lidé jsou různí a ve své přirozenosti většinou nejsou žádné sexbomby, což by beztak pro kvalitní vztah nemělo být stěžejní kritérium.

 
-

Dětská pornografie

Vložil Igy, 28. Prosinec 2023 - 11:14

Dobrý den, děkuji za reakci. Ano, také si myslím, že chlapci bez nucení do půl těla nazí v běžném životě neznamenají porno. Ostatně i muži dospěláci se často svlékají do půl těla… Tím „v běžném životě“ mám na mysli léto, přírodu, ale i ty festivaly, otužilce, fakíry, tělocvik… Ale ano, máte pravdu, právě kvůli tomu tabuizování nejen dětské nahoty a jejímu automatickému spojování s pornem se radši ptám, ujišťuju. My, homo prý sapiens, jsme snad jediní a absurdní tvorové ve vesmíru, kteří se stydí za své tělo, nahotu, a oblékají se i do vody (plavky)…

 
-

Můžete být klidný, Igore,

Vložil peťanpraha, 28. Prosinec 2023 - 12:25

Můžete být klidný, Igore, vaše obrázky ani náznakem nesplňují kritéria pro klasifikaci jako pedoporno. To je absolutně jiný level. K tomu by nebylo oprávnění ani tehdy, pokud byste prezentoval fotky nahatých dětí, i když byste se tím dostal samozřejmě do hledáčku policie. Doba je zlá, nahota člověka je zaměnována se sexuálními aktivitami, takže nahatý děcko rovná se automaticky zneužité děcko. Jenže musíte uznat, že tuhle hysterii způsobili ti, kteří zneužili čistý naturizmus ke zneužívání dětí, jejich nedovolenému focení atd. Zrovna teď, aktuálně (od podzimu) jeden takový průser kámošů řeším, jejichž kluky nedovoleně fotil nahaté jejich rodinný známý a nutil je, aby se svlíkli.

Tenhle můj štěk (http://naturista.cz/…_a_naturizmu) se setkal s neuvěřitelným zděšením u některých starších rádobyskautských vedoucích. Přitom jsou tam uvedena holá dohledatelná fakta. Kdo má problém se skutečností, má problém především se sebou samým. A ano, v těchto případech jde skutečně o lidi, kteří mají docela slušný mindrák.

V takové společnosti jsou jakékoliv organizované aktivity s děckama podezřelé, nota bene nahaté. Ačkoliv děcka myslí a uvažují jinak než dospělí a pro ně je nahota přirozená, pod tlakem médií a společenských konvencí i ony ji velice brzo začnou vnímat v negativních konotacích. A to je samozřejmě špatně, protože předčasně sexualizovaná děcka znamená, že někde soudruzi udělali chybu.

Tou chybou je, že se na vás budou lidi tvářit divně, když budete mluvit o nahotě jako něčem přirozeném. Znám to z práce, kde si ze mě kvůli tomu dělají kolegové šoufky. No, já se jim mstím tím, že lepím na dveře kanclu nálepky zakazující vstup v plavkách apod.

 
-

Napíšeme knihu?

Vložil Igy, 31. Prosinec 2023 - 10:26

Dobrý den, Petře, nebo ahoj Petře – budeme si jako naturisti tykat? Vypadá to, že jsi psavec, máš celkem i spisovatelský výstižný jazyk a vtip, a píšeš ve svém pojednání, že máš i historické zdroje, máš i zkušenosti a kontakty.

Já jsem v r. 2020 napsal (a obhájil) kvalifikační práci v rámci studia pro výchovné poradce s názvem Klima školy a třídy, fyzikální prostředí – Úprava výukových podmínek pro zlepšení poruch učení a chování žáků. Mám tam i kapitolu o oblečení a obuvi. V ní doporučuji nenosit obuv a nosit minimum oblečení (neodvážil jsem se tam pro školství navrhnou úplnou nahotu).

Mám v úmyslu tuto práci rozšířit, zejména tu kapitolu o nahotě – naturismu ve školství, a zkusit ji vydat (mám na kontě už asi 3 různé knížky oficiálně vydané). Objevil jsem k tomu i zajímavý zdroj na jedněch německých stránkách – o nahaté výuce plavání, tělocviku, i obecně ve třídě.

Což takhle spojit síly, já teoretik, Ty praktik…, že bychom to rozšířili a vydali společně? Případně přibrat ještě další lidi, zkušené naturisty, vyzpovídat naturistické rodiny, uvést kazuistiky, …

Pokud by nám to nějaké nakladatelství vydalo, rozdělíme se o případný zisk, ale kvůli němu to nedělám.

Jsem z Prahy, 46 let, učitel, a mám tu turistiku naboso (www.TuristikaNaboso.cz/foto/)

Díky a zdravím Igor, igor.slouka@seznam.cz

 
-

Děkuji za nabídku

Vložil peťanpraha, 2. Leden 2024 - 11:32

ale na tohle se fakt necítím. Když už mám něčím někam přispívat, tak ať píšu o tom, čemu rozumím.

 
-

Dětská pornografie a právo

Vložil nenym, 5. Leden 2024 - 23:41

V původním dotazu nahoře byla použita formulace „nechci však překročit tento zákon“. Autor dotazu zřejmě měl na mysli zákon o dětské pornografii. Já jsem nikdy o takovém zákoně neslyšel, což nicméně nic neznamená, jelikož jsem v oblasti práva laik, a tak jsem se ze zvědavosti každopádně pokusil vyhledat, co o tématu říkají české zákony.

Použil jsem Zákony pro lidi, soupis všech zákonů ČR (a vládních vyhlášek) s volným přístupem. Tak jsem tam do vyhledávání zadal slovo „pornografie“ a jako výsledek mi vyjelo celkem sedm norem (jedna vládní vyhláška a šest zákonů) obsahující toto slovo nebo slova odvozená. Z toho ve třech je nějak jmenována dětská pornografie, ve dvou normách je nicméně jen stručná zmínka o ní (vyhláška o výpisu z rejstříku trestů zmiňuje směrnici EU o potírání dětské pornografie a zákon o sdílení videonahrávek ukládá povinnost chránit před nahrávkami obsahujícími dětskou pornografii), více obsahuje jen jedna norma, totiž trestní zákon. V jeho paragrafu 192 nazvaném „Výroba a jiné nakládání s dětskou pornografií“ se mimo jiné píše: (1) Kdo přechovává fotografické, filmové, počítačové, elektronické nebo jiné pornografické dílo, které zobrazuje nebo jinak využívá dítě nebo osobu, jež se jeví být dítětem, bude potrestán odnětím svobody až na dva roky. (2) Stejně bude potrestán ten, kdo prostřednictvím informační nebo komunikační technologie získá přístup k dětské pornografii. (3) Kdo vyrobí, doveze, vyveze, proveze, nabídne, činí veřejně přístupným, zprostředkuje, uvede do oběhu, prodá nebo jinak jinému opatří fotografické, filmové, počítačové, elektronické nebo jiné pornografické dílo, které zobrazuje nebo jinak využívá dítě nebo osobu, jež se jeví být dítětem, anebo kdo kořistí z takového pornografického díla, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci.

Následující paragraf 193 nazvaný „Zneužití dítěte k výrobě pornografie“ říká: (1) Kdo přiměje, zjedná, najme, zláká, svede nebo zneužije dítě k výrobě pornografického díla nebo kořistí z účasti dítěte na takovém pornografickém díle, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let. Pak ještě následuje paragraf 193a pojmenovaný „Účast na pornografickém představení“, kde se říká: Kdo se účastní pornografického představení nebo jiného obdobného vystoupení, ve kterém účinkuje dítě, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

To je nejobsáhlejší, co v zákonech ČR o dětské pornografii je, a nic dalšího už není (zákon věnovaný speciálně dětské pornografii neexistuje). A jak je z textu patrné, zákon neobsahuje žádnou definici, co přesně dětská pornografie je. Pátral jsem tedy v právních textech dál a na stránkách e-Sbírka (která oproti Zákonům pro lidi obsahuje navíc i texty mezinárodních smluv přijatých Českou republikou) jsem našel text mezinárodní úmluvy o ochraně práv dítěte, v jejímž druhém článku je následující definice: „dětskou pornografií se rozumí jakékoli zobrazování dítěte libovolnými prostředky při skutečných nebo předstíraných zřejmých sexuálních aktivitách či jakékoli zobrazování pohlavních orgánů dítěte k primárně sexuálním účelům“. První část této definice se zdá být jasná, otázky ale můžou vyvstat ohledně chápání její druhé části, konkrétně toho, co jsou to ty primárně sexuální účely. Víme přece, že lidé jsou různí a že co by jeden považoval za nevinné zobrazení, by jiný viděl jako zobrazení sexuálně vyzývavé. Pokračoval jsem tedy v hledání, jestli nenajdu, jak jsou citované pasáže trestního zákona uplatňovány v praxi.

Narazil jsem na stránku Dětská pornografie v právnické encyklopedii Iuridictum. Tam je o definici napsáno toto: „Definice pornografie ani dětské pornografie není obecně ustálená ani jednotná a obvykle se přizpůsobuje represivním potřebám státu. Obvykle se za dětskou pornografii považuje: zobrazení soulože, masturbace nebo podobných aktivit, jichž se účastní dítě nebo děti; zobrazení dětských genitálií nebo dětské nahoty pořízené nebo používané za účelem sexuálního vzrušení nebo uspokojení.“ O vyhodnocování, zda konkrétní vyobrazení je dětská pornografie, se tam dále píše: „V praxi často dochází k tomu, že otázka, zda dílo je pornografické, není posuzována objektivně z povahy díla, ale ze způsobu jeho užívání nebo důvodů jeho držení. Někdy tedy bývá jako pornografické hodnoceno dílo, které je schopné u některých osob vyvolat pohlavní vzrušení, přestože například nebylo za tímto účelem vytvořeno nebo ani nemá formální rysy pornografického díla (může zobrazovat i nepornografickou nahotu nebo i zčásti oblečené děti). V praxi tak dochází k tomu, že osoba, která je pedofilně zaměřená nebo které je takové zaměření v rámci trestního řízení přiřknuto, může být trestána za takové jednání, které by u jiné osoby za trestné považováno nebylo, případně je de facto trestána nikoliv za své jednání ani za újmu způsobenou jiné osobě, ale za své vrozené zaměření.“

Dá se z toho něco vyvodit? Obávám se, že nic jednoznačného. Jestliže neexistuje jednoznačná definice, nevyhnutelně to hlavní, na čem bude záležet, nakonec bude veřejné mínění. A tím nemyslím jen širokou laickou veřejnost, ale i „orgány činné v trestním řízení“, tedy policii, státní zástupce, soudy. I lidé, kteří v těchto složkách působí, jsou členy společnosti a vnímají společenskou náladu kolem sebe, takže není nesmyslné říct, že aspoň z části jednají na společenskou objednávku. Například převažující výše trestů udělovaná soudy za určitý trestný čin asi bude odpovídat tomu, jak velká závažnost je ve společnosti danému činu přikládána (něco se v tomto smyslu psalo třeba v souvislosti s debatou o přehodnocení definice znásilnění). Takže pokud někdo, kdo hodlá zveřejnit fotografie nahých dětí, má obavu, zda tím neporušuje zákon, měl by se spíš než po přesném znění zákonů, které jsou nejednoznačné, pídit po společenském „zákoně“, tedy veřejném mínění. A můj názor je, že v České republice veřejné mínění je, zvlášť ve srovnání s některými jinými evropskými zeměmi, docela shovívavé (aspoň zatím). Jako doklad bych uvedl dva případy.

Nedávno se zrovna objevila zpráva, že v USA se soudí – mimo jiné protože prý byl zneužit pro šíření dětské pornografie – mladý muž, který byl jako dítě zcela nahý (s viditelným penisem) vyfotografován na obal cédéčka hudební skupiny Nirvana, a když se člověk podívá do čtenářské diskuse, nikdo tu fotografii za pornografickou nepovažuje (nehledě na to, že fotografie ve své době prošla i v puritánských Spojených státech). Pak bych mohl připomenout, že zde v jedné diskusi je odkaz na video, v němž je ukázán celý obsah knihy fotografa Karla Nováka Přirozeně a na několika fotografiích (třeba hned na té první za obálkou) jsou nahé děti s viditelnými pohlavními orgány – a to ta kniha vyšla relativně nedávno (2015) a ačkoli jsem o její existenci až donedávna nevěděl, nevzpomínám si, že by se před několika lety psalo o skandálu, že se nějaké nakladatelství pokouší šířit dětskou pornografii. Je nicméně jen můj dojem, že tyto dva příklady reprezentují většinový postoj, bližší důkazy pro to nemám a samozřejmě nepopírám, že existují i lidé, kteří to vidí zcela opačně a proti zobrazování dětské nahoty vystupují velmi ostře, i když asi z jiného důvodu, že by v něm viděli pornografii.

Myslím totiž, že s fotografiemi nahých dětí je spojený spíš jiný problém, než že by byly posuzovány jako pornografie, totiž konkrétně názor, že zveřejnění fotografií nahých dětí těm dětem nějak může ublížit. Mně to sice moc logické nepřipadá, ale představa je asi taková, že když třeba rodiče zveřejní fotografii svého nahého tříletého dítěte, že pak, až to dítě bude v pubertě nebo prostě v nějakém citlivém období, někdo (například vrstevníci) tu fotografii zneužije, aby se tomu dítěti posmíval, šikanoval ho nebo něco podobného (dokonce třeba vydíral). Což by ovšem fungovalo jen tehdy, pokud by rodiče ono dítě vychovávali ke studu za své tělo, k panické hrůze z nahoty a podobně. Podle mě dítě, které je obeznámeno s tím, že do určitého věku je dětská nahota běžná, nemůže ze snímků svého nahého těla, pořízených v předmětném věku, mít žádné úzkostné stavy, natož aby se jimi ještě třeba nechalo vydírat. Ale to už je jiné téma než dětská pornografie (je i tady na ně jedna pár roků stará diskuse: Dětská nahota na internet nepatří).

 
-

Pornobarák

Vložil MartinN, 7. Leden 2024 - 19:54
PornodůmPornodům
 
-

Problém je, že řada úchyláků

Vložil peťanpraha, 10. Leden 2024 - 16:39

Problém je, že řada úchyláků se schovává za naturismus proto, aby mohla sledovat nahé dětičky. Jenže kvůli několika nemravům spustit hon na čarodějnice? Vždyť to nakonec odnášejí ta děcka! Děcka před pubertou vůbec nespojují nahotu se sexem! A přesto jsou společnosti nuceny k tomu, aby se za sebe styděla! A tím se jim do hlav vnáší zmatek. Vidím to u kamarádů, kteří nahotě nefandí, a jejich dětí. A ty mají za kámoše stejně starého kluka, který je vychováván úplně jinak. Ten rozdíl v chování těch kluků je OBROVSKÝ. Nikdo mi nevymluví, že zdravý přístup k valstnímu tělu se nepodepíše na chování dotyčného. Mimochodem, přesně tak – nahaté děti nemají problém s focením a prohlížením svých nahatých obrázků. Opět, vím to ze zkušenosti, třeba z oddílu, kde jsem kdysi byl, a ve kterém nahota holek a kluků byla normou.

 
-

Důsledky tabuizované nahoty

Vložil amaphoto (bez ověření), 10. Leden 2024 - 18:19

Naprosto souhlasím. Věnuji se mimo jiné výtvarné aktové fotografii – samozřejmě s modelkami 18+ a u nich ta „antinahotová“ masáž z rodiny a společnosti během dětství a dospívání přináší už hodnotový zmatek. Mnohdy to dopadá tak, že fotografa výtvarné nahoty považují za úchyla, ale samy rozesílájí po sociálních sítích svá nahá selfíčka. Jakoby byl rozdíl v tom, kdo to vyfotí, ne co je obsahem fotografií. Naopak u dívek a žen z naturistického prostředí tohle chování neregistruji a domluva bývá normální a vstřícná (samozřejmě za předpokladu, že jde fotografovi opravdu o focení výtvarné nahoty, a ne jiné aktivity). Tohle fotografování se ale samozřejmě odehrává mimo veřejný prostor a nedovolil bych si něco takového fotit ani na neoficiální na nudapláži bez ohledu na věk přítomných.