NATURISTA.CZ

Přirozená radost ze života

-

Jak na osvětu menšinové komunity

Vložil Anonymní, 13. Únor 2013 - 13:09

Na naturisty připadá z celkového počtu 100% populace odhadem cca. 4–5%, jsme tedy menšinou. Rozkvět a v dnešní době také samotné zachování této menšiny velmi závisí na osvětě. Tu může dělat úplně každý naturista a může ji dělat opravdu s velkými výsledky, i když není v této praxi zběhlý. Dnes vám ze své pětileté praxe v internetovém marketingu povím, jak tuto osvětu (zčásti nejen) na internetu zefektivnit. Naturista.cz má v tomto značné rezervy, které jsou dány více méně neznalostí naturistické veřejnosti v této oblasti.
Povím vám tedy jaký je život www stránek v internetu, vyhledávačích, komunitních sítích a přidám i podpůrné aktivity mimo internet.


MY JSME NĚKDE NA INTERNETU
To je úsměvná, ale mnohdy realistická odpověď lidí, nejen naturistů. S přibývající internetovou gramotností tato úsměvnost mizí a hlavně dorůstající náctiletí dokazují, že internet lze mít v malíčku stejně tak dobře, jako je třeba řízení auta.

Provozovat www stránky ještě zdaleka neznamená, že tyto stránky budou na internetu viditelné, tudíž, že budou mít nějaké návštěvníky. Naturista.cz návštěvníky má, podle výše uvedených údajů jich je mírně řečeno asi polovina z celé naturistické komunity čítající 400 000 – 500 000 lidí.
Co tedy udělat, aby Naturista.cz byl alespoň na spodní hranici reálné návštěvnosti těchto stovek tisíc lidí.

DOMÉNA
Doména je takové to: www.naturista.cz . Samo o sobě mnoho neznamená, kromě samozřejmě optické zapamatovatelnosti. V případě Naturisty to je mnohdy kuriózní, jaké všechny možno výrazy lidé používají – „naturist“, „naturel“, „naturisti“… Doménu je tedy třeba opticky dlouhodobě propagovat, aby se vryla do pamětí lidí. Povědomí o doméně Naturista.cz je možno relativně zjistit v hledatelnosti na Seznamu – na přesnou shodu hledáno 137× denně na Google v ČR to je ± 180× denně. Zvučná doména má tedy svoji váhu v případě, že je spojena s profesionálně vedeným obsahem www stránek, na které ukazuje. Naše „přidružené“ domény jako www.bezplavek.cz, www.bezplaviek.sk, www.naturista.sk, www.saunaci.cz atd. mají tedy samy o sobě pouze optickou funkci – vyjímají se zapamatovatelně na logu, plachtách, samolepkách, tričkách.
Pro nás československé naturisty byl určitě úspěch Jano z Martina, který třímal minulé léto naši plachtu BEZPLAVIEK.SK pro reportáž na MARKÍZE. Kdyby třímal plachtu www.asn.sk, tak by to určitě zdaleka takový dopad nemělo.

Všeobecně platí, že doména nemusí být úplně určujícím faktorem pro úspěšnost webu. Např. v případě Aquapalace Praha, je snaha zobrazovat se ve vyhledávaších na klíčové slovo „aquapark čestlice“, který je na toto téma nejzadávanější. Příkladem neúspěšnosti samotné domény může být případ www.recko.cz , jejíž stránky se na KW „Řecko“ na Seznamu vůbec neobjevují.

VYHLEDÁVAČE SEZNAM, GOOGLE
Aby se stránky zobrazovaly ve vyhledávačích na předních místech na zadávaná klíčová slova (KW key words), musí splňovat určitá kritéria – pravidla, která tyto vyhledávače pro svoje vyhledávání nastavují. Tomuto se věnují profesionální optimalizátoři pro vyhledávání SEO. V případě Naturisty se jedná alespoň o zvládnutí základních prvků optimalizace, kterou zvládne každý autor článku. Jedná se o správné zvolení klíčového slova (KW), na které se má dotyčný článek ve vyhledávači zobrazovat.

Pokud se tedy chystám napsat článek o Balatonu, tak si napřed zjistím, jaká KW návštěvníci vyhledávače používají. Statistiky jednotlivých KW jsou vždy dole na stránce výsledku hledání pod odkazem Statistika dotazu (balaton. Zjistím, že nejhledanějším souslovím je „balaton maďarsko“, podívám se na skutečný výsledek hledání. Pokud zjistím, že většina odkazů jsou linky na cestovní kanceláře (práce profi-optimalizátorů), tak se nejspíš nebudu pouštět do nerovného boje a pro klíčová slova mého článku zvolím méně frekventovaná KW, ale s větší jistotou, že se ve výsledku hledání můj článek zobrazí.

Úspěchem Naturista.cz na tomto poli je výborné umístění naší čestlické strany na KW aquapark čestlice (přes 600 hledání denně). Tady se dlouhodobě umisťujeme na 3–4 místě. Z poslední doby se průběžnou optimalizací držíme v popředí na KW aquacentrum šutka (momentálně 125 hledání denně).

Předpoklad úspěchu je umístění KW do titulku článku a jeho opakování v samotném textu článku. Mezi důležité parametry patří také umístění KW do tagu < h1 > (nadpis 1. úrovně).

Tak jako celý internet je i vyhledávání značně dynamickou záležitostí a co je dnes, nemusí být už vůbec zítra. Tzn. neoptimalizuji pouze já, ale celá armáda jiných. proto se musím ke své optimalizované straně vracet (cca. 1× za 14 dnů) a aktualizovat ji, editovat. Pak se k ní vyhledávací robot musí vrátit, načíst ji znovu (zaindexovat) a pak je šance, že se na nějaký čas opět vrátíme na přední místa 1. strany hledání na zamýšlené KW.

Ke zvýšení kvality webu také velmi přispívá počet jeho stránek. je všeobecně známo, že v tomto je přeborník WIKIPEDIE, která se zobrazuje v popředí snad na všechny KW světa :-). Není divu, protože její web obsahuje opravdu desítky milionů stran (jen česká verze Wikipedie má přes 256 000 stran)

Toto je jen nástin práce optimalizátora, která musí být soustavná a cílená. K práci optimalizátora patří mj. také soustavné vzdělávání, protože vyhledávače svoje pravidla čas od času mění, což se musí odrazit i v práci optimalizátora.

Krátce a stručně pro OPTIMALIZÁTORA – AMATÉRA: Vyhledám nejhledanější KW (aquapark na Seznam.cz, aquapark na Google) a nejvhodnější sousloví tohoto KW umístím do titulku a textu článku (v textu opakovaně). V nadpisech článku používám < h1 >.

ODKAZY (linky)
Počet odkazů, linků na Naturista.cz z jiných webů podstatným způsobem zkvalitňuje Naturistu ve vyhledávačích i jinde. Jde o prosté umístění odkazu www.naturista.cz nebo Naturista.cz na jiné weby – chaty, diskuze, www stránky, blogy… je ale potřeba opravdu hypertextový odkaz, ne pouze výraz Naturista.cz. Množství odkazů je také jedním z kritérií hodnocení webu tzn. Pagerankem.
Také je pro zdraví webu odkazovat dovnitř webu, nikoli ven. Tzn. pokud chci odkazovat na Koversadu, tak odkážu na její naturistovu stranu a ne na její domovskou stranu.
Pokud tedy máte rádi Naturista.cz, tak na něj odkazujte, odkazujte, odkazujte [Úsměv] .

FACEBOOK
Na Facebooku se dají dělat opravdu divy, o čemž svědčí stálý příliv fanoušků i návštěvníků našich akcí, kteří se o nich z FB dozvídají. Informace se může na FB opravdu šířit geometrickou řadou a není k tomu potřeba až tolik energie.
FACEBOOK NATURISTA.CZ má dnes něco přes 300 fanoušků, kteří mají schopnost rozšířit řady pozvaných na tu kterou n-akci o několikanásobky. V případě Nocí naturistů v Aquapalace to naposled bylo ze základních pozvaných kolem 60ti na výsledných asi 200 pozvaných. Zatím se v tomto angažují bohužel jen jedinci, ale pokud by se zapojili všichni příznivci Naturista.cz, tak by se mnohdy slabší návštěvnost našich akcí podstatně zvýšila. K tomu stačí opravdu pár vteřin kliků a informace se dostane k dalším desítkám/stovkám lidí.

MIMO INTERNET
Pokud jsou pro vás výše uvedené informace „španělskou vesnicí“ a přesto jste příznivci Naturista.cz, tak se můžete zapojit do dobrovolnictví v rozdávání NATURISTOVA OBČASNÍKU, nebo dílčích letáků. Pokud byste měli svoje nápady a návrhy, jak více rozšířit naturismus v ČR, tak se můžete zúčastnit porady příznivců Naturista.cz v Jizerských horách, popř. napsat na email: naturista@naturista.cz.

Děkujeme všem, kteří se snaží šířit tento skvělý životní styl dál mezi nezasvěcené lidi! [Úsměv]
5
 
-

To mi hlava nebere :-)

Vložil rebel (bez ověření), 13. Únor 2013 - 19:29

Dost zajímavý článek v kontextu toho, že jsem spolupráci tohoto typu nabízel před pár týdny s našimi stránkami… [Ďáblík]

 
-

Upravování internetových adres

Vložil Roland Jitka, 22. Únor 2013 - 8:42

Upravování internetových adres.

Jedna věc je psát články, v tomto případě se jedná spíše zde o spontánní čínnost, podělení se z radosti z dovolené, z aqua, ze sauny nebo z ojedinělých naturistických akcí.

Druhou věcí je „inteligentní adresa“ pro vyhledávače. Všiml jsem si, že spousta mých článků se na prvních stranách vyhledávače Google objevuje, nesleduji pochopitelně jak dlouho.

Našel by se tedy někdo, kdo by se ujal toho zinteligentnit adresy článků a reportáží tak, aby se na prvních stranách objevovali všechny? Je to, jak říká Ivoš, další obrovská mezera v propagaci naturismu a reklama pro naturisty vlastně úplně zadarmo!!! Máme totiž obrovský záběr témat, co se týče vyhledávacích slov a činností z nich plynoucích, jakým se mohou pochlubit tak možná každodenní zprávy. Jen tohoto potenciálu je třeba využít. [Spiklenec] 

Přepsat adresu je činnost na několik sekund, a podívat se na dva nejčastější vyhledavače, je otázkou asi jedné minuty. Lidé počítačově znalí ví sami jak přepsat adresu reportáže a ti co to neví, tak není problém je to v během pěti minut naučit. [Vykřičník]


Pokud se pro to někdo rozhodne metodou pokus omyl (kdy se vždy může po změně adresy podívat jak si uvedená adresa stojí v konkrétním vyhledávači) klidně zpětně u svých článků upravím odkazy na konkretní článek, pokud mi to dotyčný sdělí.

Není to tak dlouho, co zde mluvilo jak co vylepšit a kdo chce pomoci, tak toto je velmi užitečná pomoc v další reklamě a propagaci, hodnotou práce rovnajícící se propagaci na FB.

Zauvažujte nad tím vy, kdo trávíte na internetu večerní časy, že nemusíte jen kopírovat odkazy na jiné stránky sem na Naturista.cz, ale že tu samou činnost můžete praktikovat v jiné formě i obráceně, ve prospěch všech naturistů.
 
-

:-O Upravování adres :-O

Vložil zurek (bez ověření), 22. Únor 2013 - 10:21

Tak tuhle věc jsem koukám hrubě přecenil…

POZOR!!! Zpětné upravování adres (URL) by udělalo takový zmatek, že bysme tím opravdu hodně ztratili. Představ si, že si dá někdo článek do Oblíbených, ty za měsíc změníš adresu a jemu z oblíbených vyjede 404 – stránka nenalezena :-(.

Celý ten můj článek byl o tom, že Vašek si zaregistroval doménu Naturiste.cz s tím, že to Naturistovi pomůže na internetu a já jsem mu popsal, že pouhá doména (adresa) nestačí pro přední umísťování ve vyhledávání. Je to celý soubor věcí, které se souhrnně nazývají SEO. Zdaleka tedy nestačí dát do adresy „dovolena-recko“ a takovýto článek z Naturisty se bude zobrazovat na 1. místě 1. strany na toto KW (klíčové slovo). To by samozřejmě chtěly všechny CK, které prodávají zájezdy do Řecka.

Já jsem to ale všechno popsal do detailu v tom článku. Jsou tedy 2 možnosti:

  1. zaangažovat profesionálního optimalizátora, což tedy nevím…, možná profi-optimalizátor-naturista.
  2. vlastním úsilím se snažit zobrazovat alespoň na méně frekventovaná KW (klíčová slova).

Bod 2 v žádném případě pro naturistu – amatéra neznamená oddychové večerní surfování po n-stránkách, ale cílevědomé sebevzdělávání v této problematice. To bychom samozřejmě přivítali, už jsem tuto výzvu v tom článku uvedl. Teď tedy výzva No. 2 od Rolanda, ale upřesňuji – aby se dostavil výsledek, je potřeba o SEO opravdu poměrně DOST vědět, aby nepřišlo zklamání.

I přes tuto komplikovanost bychom byli rádi, pokud by se nás do toho pustilo víc. Zatím nejsme bez úspěchu – Aquapark Čestlice, Aquacentrum Šutka apod.

V KAŽDÉM PŘÍPADĚ pokud nám záleží na rozvoji Naturisty a naturismu vůbec, tak se musíme těmito věcmi na pokud možno vrůstající úrovni zabývat. Co stačilo před 10 lety, dneska je skoro k ničemu. Je potřeba taky vědět, že textil nás má pořád za extrém a nejradši by nás viděl v rákosí.

 
-

Půl na půl, je to na zvážení.

Vložil Roland Jitka, 22. Únor 2013 - 10:57

Máš taky kousek pravdy, teď je otázka, jestli těch lidí, co mají jednu konkrétní stránku reportáže v oblíbených není náhodou o hodně méně, než těch, kteří by si třeba jen padesát procent všech reportáží mohli najít na prvních stránkách vyhledávačů. To je otázka, kterou jsem svým příspěvkem zamýšlel.

Profesionalita je krásná věc, když přijde někdo a řekne já to umím a budu to dělat, to jest vždy nejlepší varianta, ač bych si to přál, zázraky se nestávají.

Tak jsem si spíš myslel, že druhou variantou je někoho naučit jak na to, metodou pokus omyl u třeba pěti reportáží a čím více to bude dělat, tak tím bude zkušenější. Faktem zatím zůstává, že nemáme ani profíka, ani amatéra, který by se chtěl této problematice věnovat. Bohužel.

Myslím, že by ten systém mohl fungovat na vyzkoušení třeba z Blogu skoro bez textu, kdy se vymyslí vhodná adresa (např. Řecko autem, Chorvatsko letecky a pod), která se objeví na předních místech. Potom teprve změnit internetovou adresu konkrétní reportáže, až podle vlastního výsledku. Výhoda této činnosti je, že výsledek vidíte skoro okamžitě.

I zde na Naturista.cz se tento systém použití dobré adresy párkrát použil například právě u Aquapark Čestlice, kdy to původně byl jen kontejner na články a reportáže (tu „dobrou adresu“ JirkaRybka vyjmul), já ji použil na Aquapalace Praha Čestlice a dnes vypadá internetová adresa úplně jinak, než je je vlastní název článku. Zde je možno se podívat jak změna v dobrou adresu opravdu v praxi vypadá Aquapark Čestlice.

Domnívám se, že myslíme na jedno a totéž a ani v realizaci záměru nejsme úplně ve sporu, jestli jsem vše pochopil správně.

 
-

Indexování vyhledávači

Vložil zurek (bez ověření), 22. Únor 2013 - 11:48

To jsem ještě zapomněl dodat – vyhledávač zaindexuje (zařadí) nějakou www svým robotem, ty změníš adresu a opět bude vyjíždět 404 – stránka nenalezena. Pokud mi nevěříš, tak se zeptej Jirky Rybky a ten ti jednoznačně velmi nahlas řekne: ADRESY NEMĚNIT. Už jsem to od něj slyšel několikrát.

Někoho naučit… Tak někoho urči a jdeme na to… Já bych to spíš viděl opravdu na nějaké zájmové spolupráci s programátory. Navíc, pořád ještě vidím, že ani tobě – relativně zainteresovanému člověku tohle není jasné – optimalizovat na Řecko autem nebo Chorvatsko letecky je nesmysl, protože to nikdo nezadává. To je jako když se optimalizátor chlubí kadeřnici, že jí zoptimalizoval na KW „krásné kudrlinkované vlásky“ – taky úplně k ničemu. Když se ale podíváš na výsledek hledání podobného Chorvatsko dovolená letecky, tak vidíš, že první 3 strany jsou napěchované profesionálně zoptimalizovanými CK stránkami. A to se jedná o KW, která jsou zadávána např. 13× denně(!). V tomhle už dopředu říkám, že amatérské hokuspokusování nemá sebemenší šanci.

Pro nás mají jakous takous šanci KW jako bez plavek a tady se pokusit níže položené stránky dostat výše.

A propos, jestli se jedná o stránku nebo kontejner je jedno. Na Koupání bez plavek vyjíždíme na 1. místě zrovna s kontejnerem.




Já ti plně věřím, máš s tím nejspíše zkušenosti. Tyhle slova Řecko nebo Chorvatsko byly zvoleny zcela náhodně, jako příklad, mohl jsem stejně dobře napsat bez plavek, naturismus, nebo cokoliv jiného, co by se nejdříve vyzkoušelo. Byl to ale jen nápad na vyzkoušení. Nečekal jsem, že bychom se ihned dostali na první stranu vyhledávačů, na první místo, ale třeba bychom se mohli dostat na první stranu se článkem, kde tam s ním nejsme i kdyby třeba na desáté místo. S některými články tam jsme i když jsem při vymýlení titulního názvu (a adresa se vyrobila sama) o optimalizaci neměl ani tušení. [Spiklenec]

PS: Jak koukám i tebou zmiňovaného kontejneru Koupání bez plavek je také opravená nebo ihned vyrobená jiná adresa na lepší, než ta, která by vznikla podle původního názvu a vytvořil ji systém sám. Měj hezký den Roland

 
-

Indexování

Vložil JirkaRybka, 22. Únor 2013 - 12:49
Obrázek uživatele JirkaRybka

Ráno jsem viděl ten první komentář, ihned jsem „zařval nahlas“ a … bohužel neměl čas odepsat okamžitě, takže díky Ivošovi že toho dost napsal za mě. Ano, každá změna adresy znamená ztrátu odkazů které na to už vznikly, od momentálního stavu např. právě vyhledávačů, přes záložky co si třeba lidi nadělali v prohlížeči („že si to přečtou až večer“), až po případné odkazy které možná někdo někde v nějakém fóru už zmínil. Tragikomické je, pokud takový odkaz už někdo udělal třeba v jiném článku tady přímo na Naturistovi (i to se stává).

K těm vyhledávačům – je třeba si uvědomit, že takový vyhledávač „nehledá“ naživo na celém internetu v okamžiku, kdy si zadáš nějaký dotaz, to bys neměl výsledky během zlomku vteřiny, ale trvalo by to asi tak několik dnů či týdnů, a většina serverů na síti by asi lehla pod náporem takového neustálého prohledávání všech stránek. Právě proto hledání probíhá v databázi např. Googlu či jiné vyhledávací služby, v níž jsou uloženy přibližné „otisky“ toho co kde na síti je. Pomocí Ivošem zmíněných „robotů“ se ta databáze sice aktualizuje podle změn které my tu na stránkách děláme, ale rozhodně to není „okamžitě“. Ten robot prostě prochází postupně pořád dokola celý internet, a ukládá nějaké informace o aktuálním obsahu stránek (to je indexování).

Jak často nás navštíví, aby si všiml našich změn? To nikdo neví a nedá se za to ručit, záleží asi na tom, kolik má jiné práce, nebo jaké má zkušenosti s neměnností či naopak proměnlivostí našeho webu, a určitě mnoha dalších věcech. Může to být půl dne, týden, nebo dokonce i několik měsíců. A dokud toto indexování neproběhne, neuvidíš na vyhledávači žádný výsledek změny na stránkách, protože vyhledávač o ní ještě vůbec neví. Změníš-li adresu, dá se předpokládat že vyhledávač bude až do dalšího indexování odkazovat na již neexistující stránku, a hledající čtenáři přijdou zkrátka.

Pokud jde o tu optimalizaci – jsou jisté základní věci (jako třeba mít přiměřenou strukturu stránek, správně označené nadpisy, klíčová slova v titulku stránek a právě v adrese, nepoužívat rámce a obsah skrytý pod JavaScriptem apod.), které jsme kdysi v Drupalu už udělali a fungují pro celého Naturistu (to je tedy ona automaticky vytvořená adresa z nadpisu článku). Nemyslím si, že by mimo opravdu výjimečných případů mělo smysl na to tlačit výrazně více, to už chce plno znalostí o nejnovějších trendech a dá to práci (a nese to i riziko rozhlodání jednotné struktury webu izolovanými zásahy za tímto účelem, což pak nese zase jen spoustu další práce při údržbě).

Myslím že autor článku mnohem líp této věci pomůže, když prostě napíše dobrý text článku. Když tam nebude jen hejno fotek a pár veelikých reklamních výkřiků „přijď mezi nás“, ale i solidní kus gramaticky správného textu k věci, bude se mít vyhledávač prostě čeho chytit. Když tam budou všechna různá klíčová slova (i stylisticky je to ostatně hezké když se v textu vystřídá „naturistický“, „nudisti“, „naháči“, „bez plavek“ nebo třeba „v rouše Adamově“), zazní tam i leccos s tématem souvisejícího, jako třeba „bazén“ či „aquapark“, „koupání“, „plavání“ či „saunování“, a budou tam i střídmé ale dobře volené a přiléhavě označené odkazy, pak najde vyhledávač v samotném textu stránky mnoho bodů kterých se pak při hledání může chytit. Pozor, není správné ani hezké psát nějakou pro čtenáře nesmyslnou hromadu klíčových slov někam „pod čáru“ (to není slušné), ale mít v textu opravdu vše podstatné je základ, který možná není ještě optimalizací a nemusí vést na přední místa, ale umožňuje to, abychom v těch výsledcích vůbec byli na víc než to jediné klíčové slovo. Dobře napsaný text to splňuje jaksi přirozeně. Slyšel jsem ostatně, že vyhledávače hodnotí i jakousi „serióznost“ webů podle relevantnosti obsahu a vzájemných odkazů a nevímčeho ještě… Takže nakonec asi nejsprávnější je (nejsme-li profesionálové v oblasti reklamy) prostě psát dobrý, relevantní obsah pro naše čtenáře. Právě jejich potřebám se ty vyhledávače trvale snaží přibližovat.

(Pokud je zde nějaký znalec v oblasti SEO, tak ať mě nebije za nepřesnosti – nevěnuji se této oblasti nijak soustavně a to co jsem četl je taky už pár let zpátky. Pokusil jsem se to jen hrubě načrtnout bez velkého googlení, protože to tady bylo urgentně potřeba…)

 
-

Jestli jsem tedy pochopil dobře.

Vložil Roland Jitka, 22. Únor 2013 - 13:35

Jestli jsem tedy dobře pochopil, tak lepší bude napsat článek s názvem Lázeňské město POMORIE – Bulharsko nechat ho v nevydaných a najít pro něj vhodnější adresu třeba Pomorie – Bulharsko bez plavek nebo bez plavek v Pomorie Bulharsko? Případně naturisté v Pomorie – Bulharsko nebo ještě lépe poprvé bez plavek v Pomorie Bulharsko (pokud by tomu článek odpovídal obsahem, že je to poprvé)?

 
-

Optimalizace "Bulharsko Pomorie"

Vložil zurek (bez ověření), 22. Únor 2013 - 14:07

Sousloví „Pomorie Bulharsko bez plavek“ nezadává nikdo, je ho třeba tedy rozebrat na Bulharsko Pomorie a „bez plavek“. Nejlepší je samozřejmě vyskytovat se na KW „Bulharsko“. Tady se můžeš podívat, na která KW bysis troufnul nějaký článek zoptimalizovat. Těch možností je celkem dost, v úvahu připadá i tzv. Rozšířená shoda.

Výraz „Bez plavek“ pak patří jinam a obdobně si ho můžeš zkontrolovat tady. Při optimalizaci se ale vždycky musíš opírat o reálně hledané výrazy návštěvníků.

 
-

Vyzkoušel jsem si, díky za radu Ivoši a Jirko.

Vložil Roland Jitka, 22. Únor 2013 - 16:44

Já prostě pomaleji chápu, ach jo.Tak jsem si projel mnoho mých cestopisů a ty názvy jsou na prvních místech, několik jich je přímo první ve vyhledávačích a jedná se o starší cestopisy i ty novější. Svatý Štefan, Vama Veche, Durankulak, 2 Mai, Molunat, Rezovo, Raupennest a mnohé další. Tak už vím, nekudrlinkovat titulní názvy, nebo napsat jednoduché Vama Veche Rumunsko kvůli adrese, kterou systém přidělí a pak klidně měnit názvy na naší titulní straně.

Nechytáme se s většími letovisky jako Primorsko, Mangalia, Pomorie, Dubrovnik, Marmaris, Balaton, Chalkidiki, Budva atd, tam jsou prostě jen cestovky. [Smutný]

Takže čím více popíšeme menších letovisek a vesniček, tím více se budeme objevovat na prvních stranách vyhledavačů jako Naturista.cz mnohdy i na prvních místech.

Bohužel jsem chtěl dělat reportáž z Burgasu jednoho z největších letovisek v Bulharsku. [Zmatený]

 
-

Ahoj,to co tady řešíte, tomu nerozumím

Vložil Vasek Petra, 22. Únor 2013 - 20:08
Obrázek uživatele Vasek Petra

Ahoj,
to co tady řešíte, tomu běžný uživatel internetu, jako já, moc nerozumí (nikdy jsem to nepotřeboval). Takže by se pro ty, kteří jsou v tomto směru negramotní, hodilo malé školení. Samozřejmě pro ty co mají zájem na našem webu něco přínosného dělat.
I k tomuto účelu má být sraz na chalupě určen. Je určitě řada těch, kteří chtějí na Naturistovi něco dělat jen kolikrát nevědí jak. Systém různého zkoušení je jen pro trpělivé ostatní to radši, dle mého, vzdají. Já kupříkladu určitou trpělivost mám, takže se s tím všelijak peru, pár rad by se určitě hodilo.

 
-

Jak jsem již řekl, omlovám se za neznalost.

Vložil Roland Jitka, 22. Únor 2013 - 21:06

Ohledně diskuse kterou jsem nechtěně rozvířil z neznalosti se ještě jednou omlouvám. Živě si představuji JirkuRybku „jak chtěl zařvat“ protože mé metody pokus omyl už zná dlouho a vím, že mnohdy mu ze mně šla hlava kolem.

Nicméně jsem opravdu z neznalosti věci měl nápad, jehož realizace je opravdu obtížná, i když ne nereálná. Jsem rád, že i já jsem si to ujasnil, protože jsem si to zpočátku představoval o mnoho jednodušeji. Jsem ale rád za rady zkušených.

PS: Vašku nic si z toho nedělej, taky jsem se dověděl mnoho věcí a teď vím, že nic nevím, stejně jako ty, ale budu se zkoušet naučit.

 
-

Optimalizace je, když...

Vložil zurek (bez ověření), 22. Únor 2013 - 21:17

Optimalizace je, když něco optimalizuju (uvádím do stavu optimálního). V tomto případě je optimální stav, když se potkají zadávaná klíčová slova (KW) se stránkami optimalizátora. Krátce: hledající je najde.

Pokud tedy chci optimalizovat, tak napřed musím najít to, k čemu budu moji stránku optimalizovat. Tzn. vhodné klíčové slovo – takové, které je reálně zadávané. Není mi nic platné, když si moji krásnou stránku zoptimalizuju na KW nahý pytlík, když toto slovo nikdo nikdy nehledal a asi hledat nebude. Trochu mi to připomíná vtip o komunistech a hře na schovávanou…

Ty tady taky uvádíš slova, která mají nulovou vyhledávanost. Před samotnou optimalizací je tedy potřeba vybrat slova, na která budu optimalizovat. Ta najdu na začátku více méně intuitivně a od nich odvodím slova příbuzná, odborně nazývaná „Rozšířená shoda“. Vyhledávanost (návštěvnost) každého vyhledávaného slova najdu vždy dole na stránce Statistika dotazu (klíčové slovo). Na Google to samé zjistím zde. Google dává navíc i příbuzná slova (nejen od slovního základu). Google má nakonec i několik hledání na tato KW.

Ze druhé strany to ale pěkně napsal Jirka – solidně napsaný text vybere robot spíš než vykonstruovanou schízu. Dobrým příkladem je Wikipedie.

 
-

Možná neznalostí jsem z toho jelen

Vložil Vasek Petra, 22. Únor 2013 - 21:56
Obrázek uživatele Vasek Petra

Možná neznalostí jsem z toho tak trochu jelen. Ivoš několik dní nazpět psal, že klíčové slovo „naturiste“ zadává minimum lidí.
Když se podívám na statistiku klíčového slova, na odkazu co Ivoš uvedl. „Naturista“ je vyhledáván za měsíc 823 000 krát.
„Naturiste“ 1 500 000 krát.
Jak to tedy vlastně je?

 
-

Vašku já našel tohle.

Vložil Roland Jitka, 22. Únor 2013 - 22:20

Vašku já tedy jsem našel tohle? Na slovo Naturista a naopak Na slovo Naturiste a i na Naturisté s čárkou nad e to dopadlo stejně špatně.

Když to zkoumám neškodilo by možná se přihlašovat přes vyhledávač slovem Naturista a ne jak to děláme běžně, přes oblíbené záložky. Kdyby to udělal každý druhý, každý den, tohle slovo by mělo větší vyhledávací váhu. Tedy by bylo častější.

Pro Ivoše, už vím, měl si ten poslední komentář napsat jako první a bylo by vše jasné hned od začátku. Prostě jsme my ostatní neznalí absolutně této problematiky, ale zase není na škodu, se o častěji vyhledávaných slovech něco dovědět. Slova která prodávají, Já měl radost ze slov na prvních místech, ale je to jako bych je napsal černou křídou do komína, taky je tam nikdo nehledá.

Všiml jsem si ale, že na hledaná slova (nejhledanější i rozšířenou shodou), že tam zase nejsou cestopisy na prvních x stránkách, ale jen pouze nabídky. [Pláč]

 
-

Já to hledal na Googlu

Vložil Vasek Petra, 22. Únor 2013 - 22:52
Obrázek uživatele Vasek Petra

Já to hledal na Googlu
Když na vyhledávači seznamu je zadávání slova „Naturiste“ prakticky nulové. Tak jestli jsem to dobře pochopil. Klíčové slovo „Naturiste“ k nám přivede návštěvníky ze zahraničí (1 500 000 zadání na Google). Jde o to, jestli mají pro nás nějaký význam.

 
-

Optimalizace a "optimalizace"

Vložil novotnym, 27. Únor 2013 - 8:36

Ahoj Ivosi, osobne bych dal prednost optimalizaci obsahu a validnosti HTML kodu pro prohlizece. Ctu si to ted na Androidu a diskuze se odmita zalamovat na sirku displeje. Po zkusenosti s produkty SEO uz vubec nevenuji pozornost tomu, co mi google vyplivne na prvni polovine prvni ytranky vysledku (na neprilis selektivni dotazy). Vetsinou jde o stranky, kde je obsah podrizen prave SEO. Tech metod, jak oblbnout index robota je plno, klasika jako metatagy, plne „KW“, KW skryte lidem pomoci VB kodu nebo pod CSS… Vyvojari Googlu se tomu snazi branit, ale obrana prijde samozrejme az kdyz to vychcanci SEO prehani. Jinak, zmena adresy odkazu se da vyresit metatagem Refresh na puvodni adrese.

 
-

Přeložit do češtiny prosím.

Vložil Roland Jitka, 27. Únor 2013 - 12:10

Přečetl jsem si komentář a dotyčný jistě ví o čem mluví, ale chtěli jsme to taky vědět my ostatní, protože bychom rádi měli komentář přeložený do češtiny.

 
-

Neřešme už prosím optimalizaci

Vložil zurek (bez ověření), 27. Únor 2013 - 12:25

Pokud máte zájem Naturistu ve svém okolí zviditelnit a technicky nezvládáte složitější úkony, tak se soustřeďte pouze na zvladatelné věci: pozvání přátel na Facebooku, umístění odkazu www.naturista.cz ve vašich příspěvcích různě po internetu, další aktivity, které jsou na stránce Občasníku.

O doménách a optimalizaci jsem psal jen proto, že Vašek koupil doménu www.naturiste.cz ve snaze polepšit Naturistovi. Vysvětleno to tady už zevrubně bylo, takže pokud se nechcete pustit do studia internetových specialit, tak se věnujte pouze věcem, které toto nevyžadují.

Ostatně téma Naturistův občasník – jeho podoba, distribuce, kam ano, kde ho nechtějí atd… by pro nás byla určitě prospěšnější. Vytvořil jsem téma Jarní naturistův občasník, na které zatím nikdo neodpověděl. Máte zkušenosti s rozdáváním NO? Je formát A4 vhodný? Co by měl NO obsahovat? Odpovědi ale prosím k tématu.

 
-

Neřešme už prosím optimalizaci

Vložil Yarin, 27. Únor 2013 - 16:33

Zrovna jsem se chtěl zeptat, jestli si můžu zobrazit logo naturista.cz s odkazem na svých nově vznikajících webových stránkách. Poslední příspěvek beru jako souhlas. Yarin

 
-

Facebook

Vložil M.Dr., 27. Únor 2013 - 17:02

Asi jsem už opravdu starý, ale Facebook mi opravdu připadá totálně uživatelsky nepřítulný. Po počátečních peripetiích se mi tam podařilo zaregisrovat, ale jak tam zvát přátele, to zatím nevím :/ Tak se zatím soustředím na umisťování pozvánek na akce na stránky slovenských naturistů, ale obávám se, že to má dost malý efekt :(

 
-

re: Facebook

Vložil jano-mt, 28. Únor 2013 - 9:50
Obrázek uživatele jano-mt

Do bieleho okienka hore v strede označeného „Hľadať ľudí, miesta a veci“ Napíš nejaké meno a priezvisko – zobrazí sa ti zoznam ľudí – ak tam vidíš aj toho ktorého hľadáš (najistejšie podľa fotky – nie každý je ale na facebooku a nie každý má fotku) – tak klikni na neho (zobrazí sa ti jeho verejný profil) a ak sa ti zdá, že je to naozaj on, klikni na pridať priateľa – potom už len budeš čakať na potvrdenie žiadosti. Ak sa pozrieš kto na túto stránku vkladal komentáre – hneď jedného priateľa najdeš :-) Keď niekoho známeho najdeš, tak sa pozri na jeho priateľov – pravdepodobne tam bude niekto koho poznáš.