Na naturisty připadá z celkového počtu 100% populace odhadem cca. 4–5%, jsme tedy menšinou. Rozkvět a v dnešní době také samotné zachování této menšiny velmi závisí na osvětě. Tu může dělat úplně každý naturista a může ji dělat opravdu s velkými výsledky, i když není v této praxi zběhlý. Dnes vám ze své pětileté praxe v internetovém marketingu povím, jak tuto osvětu (zčásti nejen) na internetu zefektivnit. Naturista.cz má v tomto značné rezervy, které jsou dány více méně neznalostí naturistické veřejnosti v této oblasti.
Povím vám tedy jaký je život www stránek v internetu, vyhledávačích, komunitních sítích a přidám i podpůrné aktivity mimo internet.
MY JSME NĚKDE NA INTERNETU
To je úsměvná, ale mnohdy realistická odpověď lidí, nejen naturistů. S přibývající internetovou gramotností tato úsměvnost mizí a hlavně dorůstající náctiletí dokazují, že internet lze mít v malíčku stejně tak dobře, jako je třeba řízení auta.
Provozovat www stránky ještě zdaleka neznamená, že tyto stránky budou na internetu viditelné, tudíž, že budou mít nějaké návštěvníky. Naturista.cz návštěvníky má, podle výše uvedených údajů jich je mírně řečeno asi polovina z celé naturistické komunity čítající 400 000 – 500 000 lidí.
Co tedy udělat, aby Naturista.cz byl alespoň na spodní hranici reálné návštěvnosti těchto stovek tisíc lidí.
DOMÉNA
Doména je takové to: www.naturista.cz . Samo o sobě mnoho neznamená, kromě samozřejmě optické zapamatovatelnosti. V případě Naturisty to je mnohdy kuriózní, jaké všechny možno výrazy lidé používají – „naturist“, „naturel“, „naturisti“… Doménu je tedy třeba opticky dlouhodobě propagovat, aby se vryla do pamětí lidí. Povědomí o doméně Naturista.cz je možno relativně zjistit v hledatelnosti na Seznamu – na přesnou shodu hledáno 137× denně na Google v ČR to je ± 180× denně. Zvučná doména má tedy svoji váhu v případě, že je spojena s profesionálně vedeným obsahem www stránek, na které ukazuje. Naše „přidružené“ domény jako www.bezplavek.cz, www.bezplaviek.sk, www.naturista.sk, www.saunaci.cz atd. mají tedy samy o sobě pouze optickou funkci – vyjímají se zapamatovatelně na logu, plachtách, samolepkách, tričkách.
Pro nás československé naturisty byl určitě úspěch Jano z Martina, který třímal minulé léto naši plachtu BEZPLAVIEK.SK pro reportáž na MARKÍZE. Kdyby třímal plachtu www.asn.sk, tak by to určitě zdaleka takový dopad nemělo.
Všeobecně platí, že doména nemusí být úplně určujícím faktorem pro úspěšnost webu. Např. v případě Aquapalace Praha, je snaha zobrazovat se ve vyhledávaších na klíčové slovo „aquapark čestlice“, který je na toto téma nejzadávanější. Příkladem neúspěšnosti samotné domény může být případ www.recko.cz , jejíž stránky se na KW „Řecko“ na Seznamu vůbec neobjevují.
VYHLEDÁVAČE SEZNAM, GOOGLE
Aby se stránky zobrazovaly ve vyhledávačích na předních místech na zadávaná klíčová slova (KW key words), musí splňovat určitá kritéria – pravidla, která tyto vyhledávače pro svoje vyhledávání nastavují. Tomuto se věnují profesionální optimalizátoři pro vyhledávání SEO. V případě Naturisty se jedná alespoň o zvládnutí základních prvků optimalizace, kterou zvládne každý autor článku. Jedná se o správné zvolení klíčového slova (KW), na které se má dotyčný článek ve vyhledávači zobrazovat.
Pokud se tedy chystám napsat článek o Balatonu, tak si napřed zjistím, jaká KW návštěvníci vyhledávače používají. Statistiky jednotlivých KW jsou vždy dole na stránce výsledku hledání pod odkazem Statistika dotazu (balaton. Zjistím, že nejhledanějším souslovím je „balaton maďarsko“, podívám se na skutečný výsledek hledání. Pokud zjistím, že většina odkazů jsou linky na cestovní kanceláře (práce profi-optimalizátorů), tak se nejspíš nebudu pouštět do nerovného boje a pro klíčová slova mého článku zvolím méně frekventovaná KW, ale s větší jistotou, že se ve výsledku hledání můj článek zobrazí.
Úspěchem Naturista.cz na tomto poli je výborné umístění naší čestlické strany na KW aquapark čestlice (přes 600 hledání denně). Tady se dlouhodobě umisťujeme na 3–4 místě. Z poslední doby se průběžnou optimalizací držíme v popředí na KW aquacentrum šutka (momentálně 125 hledání denně).
Předpoklad úspěchu je umístění KW do titulku článku a jeho opakování v samotném textu článku. Mezi důležité parametry patří také umístění KW do tagu < h1 > (nadpis 1. úrovně).
Tak jako celý internet je i vyhledávání značně dynamickou záležitostí a co je dnes, nemusí být už vůbec zítra. Tzn. neoptimalizuji pouze já, ale celá armáda jiných. proto se musím ke své optimalizované straně vracet (cca. 1× za 14 dnů) a aktualizovat ji, editovat. Pak se k ní vyhledávací robot musí vrátit, načíst ji znovu (zaindexovat) a pak je šance, že se na nějaký čas opět vrátíme na přední místa 1. strany hledání na zamýšlené KW.
Ke zvýšení kvality webu také velmi přispívá počet jeho stránek. je všeobecně známo, že v tomto je přeborník WIKIPEDIE, která se zobrazuje v popředí snad na všechny KW světa :-). Není divu, protože její web obsahuje opravdu desítky milionů stran (jen česká verze Wikipedie má přes 256 000 stran)
Toto je jen nástin práce optimalizátora, která musí být soustavná a cílená. K práci optimalizátora patří mj. také soustavné vzdělávání, protože vyhledávače svoje pravidla čas od času mění, což se musí odrazit i v práci optimalizátora.
Krátce a stručně pro OPTIMALIZÁTORA – AMATÉRA: Vyhledám nejhledanější KW (aquapark na Seznam.cz, aquapark na Google) a nejvhodnější sousloví tohoto KW umístím do titulku a textu článku (v textu opakovaně). V nadpisech článku používám < h1 >.
ODKAZY (linky)
Počet odkazů, linků na Naturista.cz z jiných webů podstatným způsobem zkvalitňuje Naturistu ve vyhledávačích i jinde. Jde o prosté umístění odkazu www.naturista.cz nebo Naturista.cz na jiné weby – chaty, diskuze, www stránky, blogy… je ale potřeba opravdu hypertextový odkaz, ne pouze výraz Naturista.cz. Množství odkazů je také jedním z kritérií hodnocení webu tzn. Pagerankem.
Také je pro zdraví webu odkazovat dovnitř webu, nikoli ven. Tzn. pokud chci odkazovat na Koversadu, tak odkážu na její naturistovu stranu a ne na její domovskou stranu.
Pokud tedy máte rádi Naturista.cz, tak na něj odkazujte, odkazujte, odkazujte .
FACEBOOK
Na Facebooku se dají dělat opravdu divy, o čemž svědčí stálý příliv fanoušků i návštěvníků našich akcí, kteří se o nich z FB dozvídají. Informace se může na FB opravdu šířit geometrickou řadou a není k tomu potřeba až tolik energie.
FACEBOOK NATURISTA.CZ má dnes něco přes 300 fanoušků, kteří mají schopnost rozšířit řady pozvaných na tu kterou n-akci o několikanásobky. V případě Nocí naturistů v Aquapalace to naposled bylo ze základních pozvaných kolem 60ti na výsledných asi 200 pozvaných. Zatím se v tomto angažují bohužel jen jedinci, ale pokud by se zapojili všichni příznivci Naturista.cz, tak by se mnohdy slabší návštěvnost našich akcí podstatně zvýšila. K tomu stačí opravdu pár vteřin kliků a informace se dostane k dalším desítkám/stovkám lidí.
MIMO INTERNET
Pokud jsou pro vás výše uvedené informace „španělskou vesnicí“ a přesto jste příznivci Naturista.cz, tak se můžete zapojit do dobrovolnictví v rozdávání NATURISTOVA OBČASNÍKU, nebo dílčích letáků. Pokud byste měli svoje nápady a návrhy, jak více rozšířit naturismus v ČR, tak se můžete zúčastnit porady příznivců Naturista.cz v Jizerských horách, popř. napsat na email: naturista@naturista.cz.
Děkujeme všem, kteří se snaží šířit tento skvělý životní styl dál mezi nezasvěcené lidi!
|
To mi hlava nebere :-)
Dost zajímavý článek v kontextu toho, že jsem spolupráci tohoto typu nabízel před pár týdny s našimi stránkami…