NATURISTA.CZ

Přirozená radost ze života

-

Křetínští kovbojové po 23 letech a horký Babylon

Vložil Anonymní, 28. Červenec 2013 - 11:28

Posíláme vám krásné kovbojské pozdravy z Kovbojského léta na neustále vzkvétající naturistické lokalitě Klubu naturistů Křetínka u Letovic. Nemohl jsem jinak, než vytvořit „rekonstrukci“ historické fotografie z roku 1990. Sami vidíte, že ta dnešní je výrazně optimističtější a usměvavější :-) Stejně tak jako všichni naturisté v této rajské zátoce přehrady Křetínka mezi Svitavami a Brnem. Zakladatel, nestor a hlavní postava KNK Luboš Kupsa neztrácí optimismus ani po téměř čtvrtstoletí fungování této n-lokality. Tomu „propadají“ i ostatní naháči, kteří n-lokalitu navštěvují nebo se aktivně podílejí jako členové KNK.


„To je ten nudista 8-O“, špitali si mezi sebou úřednice místního úřadu, když k nim přišel v roce 1990 Luboš Kupsa s žádostí legalizace naturistické lokality. Tenkrát byl za exota „jakého svět neviděl“, proto si ho také pěkně dlouho prohlíželi ze všech stran. Toto špitání byl už ale jen závěr se šťastným koncem, který zahájil fungování dnes legendárního Klubu naturistů. Na začátku bylo hledání nejvhodnějího n-místa. Na jižním břehu v zátoce, další alternativa byla poblíž Country Hotelu Svitavice. Na jednání s majiteli pozemků najezdil Luboš stovky kilometrů. Dočkal se i vyhnání vidlemi jednou z majitelek potencionální n-pláže.
Konec dobrý – všechno dobrý, nakonec natrefil na majitele, který jim dnešní zátoku poblíž Svitavice pronajal a později pozemek o výměře 2000 m2 prodal. Krásný les, blízkost parkoviště i penzionu, ale přece jen stranou světa, kam se dá dojít pouze pěšky křivolakou stezičkou, nebo lodí podél břehu.



O naturistické lokalitě dnes ale už ví každý návštěvník Svitavice i její textilní pláže podle plachty „BEZ PLAVEK“, která visí na terase místní restaurace. Křetínští naturisté mají mezi místními velmi dobrou pověst, což jsme zažili i my, když nám velmi ochotně poskytli zásuvku pro nafukovadlo naší houpačky. Přímo v místě n-lokality totiž není elektřina, na čemž si členové KNK více méně zakládají a tím zachovávají přírodnost místa zbaveného jakýchkoli civilizačních „vymožeností“.
Houpačku jsme tedy nafoukli u Svitavice a pramicí odtáhli na n-pláž. Soutěže letošního Kovbojského léta už byly za námi, tak se houpačka stala středobodem zájmu naháčů. Dalším bodem zájmu byl jako mnohdy jindy gril, na kterém už od dopoledne voněla naložená vepřová kýta.
Také ping-pongový stůl a „nejmenší volejbalové hřiště světa“ ;-) byly celý den obsazeny hrajícími naháči. O racionální účelnosti n-místa svědčí tyto miniatury, které všechny museli pracovití natutisté vykutat do svažitého terénu. S přibývajícími návštěvníky museli dokonce vymýtit kus lesa na břehu, aby tím vytvořili zvětšení pláže o místo zvané „Makarská“.



Jak se žije Křetíňákům dnes? Na jako jedné z mála n-lokalit pořádají Křetíňáci každoročně zajímavé a veselé akce, kterých se účastní pravidelně spousta naháčů. Letošní návštěvu jsme odhadovali na 80 účastníků.

Na jádru KNK je znát už jakási „obehranost“ jejich téměř čtvrtstoletí trvající historie, nicméně pokaždé najdou sílu i chuť uspořádat zábavnou a originální akci. Zásadní osobní vztah členů KNK k jejich místu je

obdivuhodný a viditelný jen na málo dalších n-místech v ČR. Zatímco na většině českomoravských n-pláží je největším zájmem dobře vychlazené pivo, tak na Křetínce se sportuje, hraje, vymýšlí, co by se dalo vylepšit a zdokonalit.
Samotné jádro KNK se vidí jakou stárnoucí generaci dřívějších nadšenců. Při naší včerejší návštěvě jsme ale neměli vůbec pocit, že by šlo o nějaký klub důchodců. Mladých byla dobrá třetina a co je nejhlavnější – na Křetínce se jim líbí a mají zájem křetínský n-život prožít aktivně.




Říká se, že v nejlepším se má skončit, nicméně ve včerejším případě Křetínky jsme považovali za vyložené sebemrskačství se po 16. hodině sebrat a za 34°C ve stínu odjet na N-Babylon… Nicméně tomu tak bylo a my se vydali po křetínském tankodromu směrem na Letovice a pak už s cihlou na plynu směr Liberec.
Na Křetínce jsme prožili nádherné odpoledne a určitě se sem budeme rádi vrace. Samozřejmě stále platí pozvání na Naturistické Kohoutovice, kde se s vámi velmi rádi sejdeme a vymyslíme spolu zábavný program podobný těm vašim na Křetínce.

Do Babylonu jsme se hnali jako o závod, protože 20. hodina se blížila a s ní trochu kuriozní Naturistická party. Vysaunovaní jsme byli až běda z odpolední Křetínky, kde bylo skutečně ke 35°C ve stínu, takže jsme vjížděli do libereckého Babylonu s představou, že jeho Aquapark – dějiště každoměsíčních Naturistických party bude poloprázdný, neřkuli liduprázdný. Kupodivu nebyl a na N-party se sjelo ke 200 naháčů. Mezi nimi byli i patrioti z Opaťáku, přespolní až od Šternberku a samozřejmě spousta Poláků, kteří jsou nedílnou součástí Babylonu. První saunový ceremoniál byl lehce tragikomický, protože se na něj dostavili jen 4 Poláci, takže komunikace lehce vázla… Nicméně na druhý už přišlo docela plno lidí a na posledním už to vyloženě hučelo. Padlo tam i to, že podle statistik křivka zájmu o saunování v kolébce sauny – Finsku se zvedá s přicházejícím létem. Pořád se mi to nějak nemůže v hlavě srovnat, ale včerejší červencová babylonská sauna opravdu nezela prázdnotou.


Také znovunafouknutá houpačka, která ještě před pár hodinami brázdila vody n-pláže na Křetínce, se v hlavním babylonském bazénu až do půlnoci nazastavila a s ní i aquazorb, ve kterém prakticky pořád někdo běhal. Mizernější to bylo s malováním na tělo, o které až skoro do 23. hodiny přes neustálé výzvy výhry volňásků do nově zrekonstruovaného Wellness Babylonu, nejevil nikdo zájem.

Tím tedy skončila naše sobotní křetínsko-babylonská anabáze.

Na tomto místě vbrzku ještě najdete povídání o samotném Kovbojském létu z pera samotných účastníků této veselé akce.

Pokud se chcete podívat na množství historických fotografií „křetínského fotografa“ Karla Nováka, tak máte dnes poslední možnost navštívit jeho výstavu naturistických fotografií z 80.-90. let na výstavě PŘIROZENĚ v Moravské galerii Brno.

Odkazy: Klub Naturistů Křetínka, Country Hotel Svitavice, Naturistické party Centrum Babylon Liberec.


-----------------------------------------------------------
5
 
-

Křetínka

Vložil Pepper, 28. Červenec 2013 - 19:03

Vypadá to, že jste se dobře bavili. [Úsměv] Až budu mít jednou s kým, určitě se tam taky vypravím…

 
-

Také tak

Vložil abel (bez ověření), 29. Červenec 2013 - 8:53

Vzhledem k panujícímu zákazu pro singly a svým parametrům zřejmě v některém s příštích životů [Úsměv]

 
-

Hm,Křetínka může být fajň místo

Vložil Strýček Skrblík (bez ověření), 31. Červenec 2013 - 6:36

ovšem nepovažuji jí za veřejnou fkk lokalitu, jenž by zde měla být prezentována. Je to uzavřený soukromý klub uplatňující selekci potencionálních návštěvníků, přičemž chlapi jsou automaticky bráni za čumily,šmíráky a úchyly. I kdyby toto hned zítra zrušili, nikdy mě tam neuvidí -z principu.

 
-

Také tak2

Vložil abel (bez ověření), 31. Červenec 2013 - 8:15

Není co dodat.

 
-

Ale tak to funguje všude

Vložil natur, 31. Červenec 2013 - 16:03
Obrázek uživatele natur

Ale tak to funguje všude v civilizovaném světě. Jsou resorty komerční (za peníze přístupné komukoliv, příp. výjimečně s menším omezením, obvykle pro singly – což se dá překlenout členstvím v INF), pláže volně přístupné (obvykle bez správce) a klubová zařízení (přístupná zejména členům klubu). Naturisté na Křetínce si již před mnoha lety založili Klub, zakoupili si pozemek, provozují svoje klubové zařízení. Stálo je to nemálo peněz a hodně práce. Mají tudíž plné právo si určovat pravidla hry. Je spíše škoda, že jsou v tomto státě v podstatě jediní, kdo vlastní svůj naturistický „objekt“ – nemusí se bát rybářů, skautů, cyklistů, těžařů, … že tito přijdou, zakoupí, dlouhodobě pronajmou a bude po pláži. ing.Hájek

 
-

Jistě

Vložil abel (bez ověření), 31. Červenec 2013 - 21:10

Zakládání soukromých klubů je zcela legitimní způsob naturistického vyžití, a řekl bych, jen Bože houšť. Nicméně praxe omezování vstupu jen pro páry není nic, co by bylo hodno napodobování. Je to jako s poslaneckými trafikami, není to proti zákonu, ale drtivé většině lidí se to asi příliš líbit nebude. Zajímalo by mne, co si od toho vlastně Křetínští slibovali, a jestli jsou sami s touto praxí spokojeni?

 
-

Co si od toho Křetíňáci slibovali :-)

Vložil zurek (bez ověření), 1. Srpen 2013 - 6:38

Tak to je celkem nad slunce jasné – chtěli se zbavit otravných individuí, která jim tam chodila. Imbecilové, kteří si položili deku do nejvýhodnější polohy poblíž atraktivních žen a celé hodiny na ně čuměli. Luboš Kupsa (zakladatel) mi naposledy říkal, že se tam tito už začali slézat opravdu v neúnosném množství. KNK je velmi malý prostor na to, aby se takovéhle nájezdy mohli bez úhony trpět. Prakticky to samé mi napsali z Ostrožské.

Na Křetínce ale v současnosti neplatí striktní zákaz vstupu samotných mužů. Samozřejmě, pokud takový jedinec celé odpoledne nedělá nic jiného, než čumí, tak mu řeknou, že příště nemá už chodit.

Tyto stížnosti jsou i z našich n-akcí, pláží a kempů. Dejme tomu, že je to ještě „v míře snesitelné“, ale nic příjemného to není.

 
-

Systém vysokých neprůhledných plotů a dalších bariér.

Vložil Roland Jitka, 1. Srpen 2013 - 7:47

Jedna věc je právo majitele pozemku určit si pravidla, co se na jeho pozemku bude dít. To je věc v demokracii přirozená a nikdo nemůže toto právo jakýmkoliv způsobem zpochybňovat.

Druhá věc je naturismus jako masový, jak se o něj zde doufám všichni snažíme. Pokud od masovosti (přístupnosti všem) přejdeme za vysoké ploty do pidiklubíků naturistů s mnoha omezeními pro některé, budeme mít naturismus uzavřený pro určité cílové skupiny.

V poslední době se stále více vyhraňujeme, proti větším skupinám lidí (pejskaři, rybáři, surfaři, lidé v textilu, samotní muži, pěší turisté a další a další), namísto abychom určitou tolerancí ukazovali těmto lidem, že lze využívat hezká místa společně ve vzájemné pohodě. Pak se klidně může stát, že se z rybáře, pejskaře stane třeba rybařící naturista a z naturisty člověk, který má rád pejsky. Stejně jako se z člověka, který možná jen single na FKK pláž zabloudil, se stane řádný naturista.

Myslím, že omezení kohokoliv vznikem nějakého klubu (pláže) je velký krok zpět z hlediska masovosti naturismu. Pokud totiž toto bude bráno jako vzor, může se stát jen to, že příště bude společná naturistická dovolená (aquaparky, pláže, sauny) jen párová, nebo jen s dětmi, pak nastanou věková omezení, váhová kriteria, sexuální orientace. Jistě by se daly najít i další omezující kriteria. Tím se naturismus uzavře a zůstane jeho možnost zase jen pro někoho.

Kdyby tohle řešení obhajoval zde sám majitel křetínské pláže je to jak jsem již výše napsal jeho demokratické právo a bylo by to pochopitelnější, než když to samé obhajuje a schvaluje Ivoš, který se mnoho let snaží o masovost naturismu pro všechny. [Smutný]

 
-

Soukromé kluby jen jako alternativa

Vložil abel (bez ověření), 1. Srpen 2013 - 8:18

Sám také chápu naturizmus jako neexkluzivní, masovou záležitost, soukromé kluby se striktními pravidly, kdo může a nemůže být členem nikdy mé sympatie mít nebudou. Beru je jen jako možnou, spíše okrajovou alternativu. A také bych byl raději, kdyby se k tomu vyjádřili hlavně ti, kterých se to bezprostředně týká.

 
-

Byl jsem okrajově (jako člen

Vložil natur, 1. Srpen 2013 - 9:14
Obrázek uživatele natur

Byl jsem okrajově (jako člen předsednictva UNA) u toho, když vznikl MK UNA Křetínka a ten pak po velkých „bojích“ získal pro sebe „svoji“ pláž. A plně souhlasím s tím, jak se svojí klubovou pláží „zachází“. Mají na to plné právo, jak formální (vlastnictví), tak morální (mnoho práce a potu na ní zanechali). A rozhodně to není nic proti masovosti – masově mohou naturisti navštěvovat jak komerční zařízení (Lhota, Hostivař, Motol, Poděbrady, …), tak jakési „tradiční“ plácky u rybníků, písáků, řek. Jak jsem již uvedl, v civilizované naturistické Evropě v podstatě naturismus žije především klubově – stačí se podívat do přehledu naturistických objektů v rámci INF, zejména v Německu a Francii. Mnohdy se jedná o ohromná naturistická střediska s bazény, sportovními halami, golfovými hřišti, atd. Měl jsem to potěšení některá z nich navštívit při našich zájezdech a zejména ve Francii na nás požadovali pro vstup do objektu, členství v INF a pokud někteří účastníci v INF nebyli, tak jsem jako vedoucí výpravy musel podepisovat revers, že se budou chovat dle naturistických pravidel, která na velké ceduli byla vypsána hned u vjezdu. Takže chyba je pouze v tom, že se v Česku prostě nedaří dát takových klubů dohromady více – ubylo by tak problémů s obsazovaním nuda-pláží jinými subjekty (textiláci, rybáři, ..), kluby by organizovaly činnost a celostátní akce ve svém regionu, atd. Ale to znamená starosti, ztrátu soukromého času a hlavně hodně nadšení pro věc – mnohem snazší je jen „konzumovat“. Ale není to jen problém náš, když jsem naposledy komunikoval s představiteli zahraničních naturistů, tak si také stěžovali, že už jejich členové nechtějí chodit na „brigády“, že raději využívají komerčních nabídek, kde je jim vše „naservírováno tzv. na stříbrném podnose“. ing.Hájek

 
-

Poté co jsem se podíval do

Vložil Eiffel (bez ověření), 3. Srpen 2013 - 8:47

Poté co jsem se podíval do katastru nemovitostí se domnívám, že o žádné klubové pláži nemůže být řeč. MK UNA Křetín vlastní pozemek, který začíná až cca 5–6 m od břehu, zhruba tam, kde je mini volejbalové hřiště a pokračuje dál do lesa.

Na rozdíl od uživatele natur, mám o rozměrech klubu poněkud jiné představy, a proto se domnívám, že civilizovaná naturistická Evropa, žije především resortně a zejména komerčně. Asi těžko ta ohromná naturistická střediska s bazény atd. provozuje pár nadšenců ze Zlámané Lhoty ve svém volném čase a zadarmo.

V dnešní uspěchané době lze těžko předpokládat, že budou v Česku vznikat kluby naturistů, jako houby po dešti a tím přispějí k rozvoji naturismu u nás. Nebylo tomu tak ani v minulosti. Zmínil jsem se už v jiném příspěvku, že problém rozvoje naturistického života u nás je v tom, že skupina naturistů je komerčně nezajímavá. A proto se nenajde žádný investor, který by byl ochotný u nás nějaký FKK resort provozovat. Komerčně zajímavější, a co se týče počasí i jistější, je naturisty vyvážet do naturistických lokalit v zahraničí. Naturisté ani nejsou sdruženi v žádné organizaci, která by lobbovala za jejich zájmy. V rychlících dneska najdete dokonce dámské kupé. Ale neznám jediné veřejné koupaliště v Česku, kde by část bazénu a plochy u něho byla vyčleněna výhradně naturistům.

 
-

Křetínka

Vložil Horác, 3. Srpen 2013 - 22:50

Souhlasím s důvody i právem je uplatňovat. Jen se ptám, co brání tomu, aby ve vztahu k singlům (např.):

  • byl povolen vstup (stejně jako v zahraničí) s platnou známkou INF
  • byl nečlenům KNK tento vstup navíc zpoplatněn (stejně jako v zahraničí, když už se s tím zahraničím neustále argumentuje).

Věřím, že slušnému naturistovi by tato opatření nevadila a dovedl by je pochopit.

Výše uvedené by jistě dost podstatně odfiltrovalo čumily i přispělo k dalšímu rozvoji (třeba i finančnímu) lokality.

P.S A stejně jako předešlí tu postrádám především vyjádření samotných vlastníků… Zřejmě se nechtějí diskusí ušpinit…

 
-

Křetínka - řešíte naprosté blbosti

Vložil PetrK, 4. Srpen 2013 - 14:07

1/ Zkuste se už smířit s tím, že Křetínka je soukromý klub a může si určovat pravidla jaká chce! Dvacettři let je myslím dost dlouhá doba na smíření.
2/ Vstup jen s platnou známkou INF? A myslíte, že při pořizování známky někdo zkoumá jestli jste úchyl/čumil? Nezkoumá! Protože nemá jak. Navíc by to musel někdo hlídat=být u vchodu.
3/ Zpoplatnit vstup, myslím, že žádného úchyla ještě peníze neodradili. Navíc by to musel někdo hlídat=být u vchodu, vydávat vstupenky, hlídat kasu… prostě zbytečný opruz. Křetínka je k opalování/sportování/grilování…nikoliv k prudění. 

4/ Pokud vám něco vadí na provozu tohoto klubu, pak vám nic nebrání do něj vstoupit a pokusit se změnit jeho pravidla! A ne tady zbytečně teoretizovat co by kdyby… To je naprosto zbytečné tlachání.
5/ Nepruďte! By mne zajímalo, kolik těch stěžovatelů na omezování singlů, to skutečně omezuje (v případě Křetínky). Opravdu všichni bydlíte tak blízko Křetínky, že nemáte kam jinam jít??? Nebo vám jde jen o přiblblý „princip“?
6/ Socialismus už skončil! Každý si může dělat co chce a tímto bonzování na „českém ředitelství naturismu“ se stejně nic nezmění, a ani nikoho nebudou popotahovat! 

7/ Už jste na Křetínce byli? Já ano, a jsem muž, singl. Pokud se člověk chová slušně, pak má dveře otevřené všude. 

Petr

p.s.: Vlastníci se zřejmě nemají potřebu vyjadřovat ke zbytečné debatě. Stejně už ji vedli mnohokrát, tak asi nevidí důvod ji vést zas a znovu… Navíc s lidmi, kteří pro jejich klub nechtějí nic udělat, a jen tady zbytečně prudí.

 
-

Křetínka

Vložil Pepper, 5. Srpen 2013 - 11:56

Já to mám opravdu nejblíž. Pravidlo zákazu vstupu pro samotné muže mě odradilo od vstupu, tudíž jsem ani nemohl zjistit, že zas až tak neplatí, jak tu Petře naznačuješ. Na webu KNK jsem se nikde nedočetl, jak do klubu vstoupit a případně i pro něj něco udělat, nehledě na to, že by mne podle výše zmíněného pravidla správně ani neměli přijmout. [Smích]

 
-

Mně opravdu nevadí, že

Vložil Strýček Skrblík (bez ověření), 5. Srpen 2013 - 20:59

Mně opravdu nevadí, že Křetínka je soukromý klub. Pokud to je jejich pozemek, mají plné právo si na něm dělat co chtějí.

Ale v principu mi vadí že KAŽDÉHO singl chlapa předem škatulkují jako čumila a úchyla. Se singl ženskýma přitom nemají problém, stejně jako s páry. Přičemž čumilové mohou být ve všech třech těchto kategoriích.

Pokud z toho zákazu singles gentlemans existují vyjímky, potom nemám jak se toto dozvědět, na jejich stránkách ( mimochodem dost hrozných, doufám, že jde „jen“ o problém se špatným kódováním textu) žádné takové vyjímky uvedeny nejsou. A opravdu nepojedu 50 km abych byl u brány jako potencionální šmírák vyhozen.

Ani způsob jak do toho klubu vstoupit a pokusit se to změnit jsem na jejich webu nenašel, takže tahle Petrem nastíněná možnost padá.

Nebyl jsem na Křetínce, ale v Antošovicích, tam zpoplatněný vstup pro nečleny mají ( formou krátkodobého členství) a osobně to vidím do budoucna jako ekonomicky lepší řešení. Lidí ochotných zdarma něco dělat ve svém volném čase ( kterého mají čím dál méně) ubývá a bude ubývat, raději si připlatí za přijití k hotovému . Ano „čumily“ zpoplatněný vstup zřejmě neodradí.

Takže mně fakt nevadí, že Křetínka je soukromý klub s jistými pravidly, OVŠEM POTOM NELZE KŘETÍNKU OZNAČIT ZA VEŘEJNĚ PŘÍSTUPNOU FKK PLÁŽ.

P.S.: Jak se vlastně pozná takový čumil? Definice by nebyla? Já abych věděl kolik vteřin se můžu dívat na (cizí) ženu abych nebyl označen za úchyla.

Ano řešíte blbosti, stále dokola ať je to focení, nebo „čumilové“. Pokud jsem opravdovým Naturistou tak fotky neřeším, protože se přece nemám za co stydět. Konečně v době Photoshopu, kdy mojí hlavu přidělat na jakékoli tělo zvládne 15letý puboš je otázka pár nahých fotek kdekoli poněkud irelevantní.

A když se chce někdo na mně podívat delší dobu než krátkou, ať si poslouží, nemá-li nic užitečnějšího na práci.

To je pouze problém v hlavě každého dotyčného , pokud mi tyto věci vadí jsem prachsprostým nudistou, nikoli naturistou.

 
-

Definice čumila

Vložil Jarda2, 6. Srpen 2013 - 10:20

je poměrně jasná – člověk který vytrvale zírá na ženu i když je evidentní že je jí to nepříjemné. Pokud kdokoli koukne na ženu a třeba se na ní i usměje, tak 99 % normálních žen a dívek s tím problém nemá a většinou je to i potěší. Když ale třeba na Lhotě týpek na poloprázdné pláži zalehne půl metru pod pohlednou dívku ve stylu „poloha ležícího střelce“ tak to už je většinou fakt dost husté a pro začínající duševně neotrlou naturistku to může být i její poslední návštěva FKK pláže …

 
-

Čumil ;-)

Vložil M.Dr., 6. Srpen 2013 - 15:58

Pro odlehčení diskuze [Spiklenec] http://sk.wikipedia.org/…_%28socha%29

 
-

Klub versus veřejná pláž

Vložil vtipalek.az.hanba (bez ověření), 27. Srpen 2013 - 17:12

Zdravím,

naprosto chápu omezení vstupu na páry do KLUBOVÉHO zařízení. Alespoň je na Křetínce zajištěna pohoda bez převažujících singl mužů. Sám jsem tento rozpor vnímal dosti dlouho, když jsem chodil na veřejné nuda pláže bez partnerky. Protože ale nyní mám přitelkyni (která je ochotná se mnou chodit na natur pláže), ale je „eva-nováček“, tak i já s ní půjdu radši tam, kde nebude převaha nahých mužů. Je to jako v běžném životě – v populaci mezi pohlavími půl na půl.

Na VEŘEJNÝCH nuda plážích nejsou žádná omezení pro jednotlivce pokud vím kromě fotografování a plavek [Tmavé brýle]

Za sebe bych uvítal VÍC KLUBŮ s omezeným vstupem na páry, ale asi největší problém bude v získání vhodného pozemku nebo pronájmu. Kloním se k přírodním lokalitám, nemluvím o akvaparcích a podobně.

Věřím, že se s přítelkyní do Křetínky příští rok vypravíme, i když je to z Prahy docela daleko. Ale za atmosféru to určitě na nějaký letní víkend stojí.