|
1. Září 2009 - 11:56 |
JirkaRybka |
Tento příspěvek měl být původně anketou na téma, které se mi zdálo svým způsobem zajímavé, a z doslechu ne zrovna okrajové. Reakce ostatních uživatelů však naznačují, že jsem se buď hrubě mýlil, nebo je prostě lepší se na některé věci (ani) neptat. Nehodlám pokračovat v beznadějné diskusi s četnými oponenty ankety, tím méně na téma, ke kterému sám nemám moc vyhraněný názor (právě proto jsem jej nanesl jen jako otázku), takže anketu tímto ruším, a omlouvám se všem, koho jsem se případně dotkl.
Ponechávám zde pro představu znění otázky a komentáře k ní, pokud by to ještě snad někoho zajímalo:
Přítomnost a aktivity homosexuálů na n-plážích, které navštěvuji
Setkávám se s nepřehlédnutelnými projevy či aktivitami, a vadí mi to
12% (3 hlasy)
Setkávám se…, a nevadí mi to
12% (3 hlasy)
Setkávám se…, a sympatizuji
0% (0 hlasů)
Registruji jen nepatrné náznaky či ojedinělé výstřelky, a vadí mi to
16% (4 hlasy)
Registruji…, a nevadí mi to
20% (5 hlasů)
Registruji…, a sympatizuji
4% (1 hlas)
Nesetkávám se s tím (nebo jen z doslechu), ale vadilo by mi to
24% (6 hlasů)
Nesetkávám se…, ale nevadilo by mi to
12% (3 hlasy)
Nesetkávám se…, ale asi bych sympatizoval(a)
0% (0 hlasů)
Celkem hlasů: 25
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
1. Září 2009 - 12:10 |
JirkaRybka |
Tahle otázka vlastně pramení z nedávné diskuse k pláži na Olešné. Čas od času se nám zde různé zmínky objevují, a nemá cenu zapírat, že na některých lokalitách je návštěva ze strany této menšiny stabilně vysoká, ba dokonce někde existují jakési tradiční „pánské zóny“. Zkusme se tedy zeptat návštěvníků našeho webu, nakolik se s tímto fenoménem vlastně setkávají, a jak na něj reagují.
A jen pro upřesnění – abyste zaškrtl(a) některou z těch „sympatizujících“ možností, nemusíte být zrovna gay. Je to spíše myšleno ve smyslu „řeknu si s úsměvem, že jim přeju jejich svobodu, že si umí užívat života“.
Na tomto místě jistě mnozí vyskočí ze židle, že jsou některé ty možnosti kontroverzní (a v jistém smyslu i samotná otázka), ale férová anketa potřebuje možnosti pro opravdu celé spektrum názorů. Uvidíme, co se z toho během hlasování vylíhne
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
2. Září 2009 - 5:20 |
Eiffel (bez ověření) |
Chca nechca, ta anketní otázka je diskriminující. Podle mého názoru měla být položena obecně. Tudíž jestli na n-plážích vadí jakákoliv sexuální aktivita. Nebo snad naturisté považují za naprosto normální, když se na n-pláží „balí“ heterosexuálové. Mmch, z příspěvku JirkyRybky vyplývá, že máte povědomí o tradičních „pánských zónách“, a proto by bylo rozumnější je na tomto webu zveřejnit, aby se počestná část naturistů těmto lokalitám vyhnula.
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
2. Září 2009 - 9:08 |
PSkoda (bez ověření) |
Anketa zavání diskriminací, myslím, že se to celé pohybuje na velmi tenkém ledu. Je přeci jedno, jestli se nepatřičně chová muž se ženou nebo s mužem. Nejsme ve středověku, máme jisté zákony a když někdo dělá bordel, je jedno, jaké je národnosti, barvy pleti, sex. orientace, náboženského vyznání, apod. Souhlasím s tím, aby na místa, kde se vyskytují obdobná individua, o jakých se píše, bylo upozorněno. Každý tak bude předem informován a je pouze na něm, jak s touto informací naloží.
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
2. Září 2009 - 11:40 |
JirkaRybka |
Já tušil, že tahle otázka nezůstane bez odezvy. Bylo docela problémem ji nějak zformulovat, aby nebyla dlouhá kilometr a přitom byla srozumitelná. Dala by se jistě rozšířit na vše, co má jakýkoliv sexuální podtext (a připouštím, že i já jsem se s nejkřiklavějším – byť jediným – případem setkal právě v případě heterosexuálního páru), ale na druhé straně právě komunita homosexuálů je, myslím, na mnoha místech velmi specifická, a já bych tento fenomén nerad zaměňoval s občasným náhodným výstřelkem někoho jiného někde úplně jinde. Můžeme pak položit další otázku na ty ostatní, nebo na všechny dohromady, ale já měl na mysli opravdu spíš kolize se stabilními „pánskými zónami“.
Pokud se týká mých vědomostí o nich – nepatřím mezi jejich návštěvníky ani sympatizanty. Z doslechu vím o dvou, které jsou obě zmíněny na stránkách příslušných lokalit (zadní část na Počernickém rybníku, a pak hráz pod el. vedením na Oplatilu – ta má dokonce vlastní web). Obě místa jsem shodou okolností v minulosti viděl, a ke cti přítomných musím říct, že pro cizí oko není rozdíl nijak zvlášť patrný. Také jsem zaslechl zvěsti o době před 20 lety na Olšanském rybníku (nedaleko Pražského Šeberáku), a o troskách šatnových budov na Džbánu (kam je ale beztak zakázaný vstup). A pak ovšem zvěsti o Olešné tady na našem webu, které mě přivedly k položení této anketní otázky.
Pokud vím, není záměrem Naturisty tento aspekt lokalit jakkoliv propagovat, ale souhlasím že nějaká zmínka je přece jen na místě.
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
2. Září 2009 - 15:55 |
Gwynbleidd |
Já jako jeden z respondentů ze zmiňované Olešné se musím ohradit, že jsem nezmiňoval tamnější populaci jako populaci geyů, ale populaci s častým výskytem úchyláků blíže nespecifikovaného zaměření, hlavně ten poslední článek se týká homosexuálního zvrhlíka, takže já si také myslím, že osočovat v anketě zrovna geye není zprávné. A taky je dobré vysvětlit co jsou aktivity? Protože ať je kdo jaký je a dělá si co chce, jen nikoho nesmí obtěžovat.
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
2. Září 2009 - 18:36 |
JirkaRybka |
Pokud jde o Olešnou, měl jsem zde na mysli především ty první příspěvky, které nemluvily o jednom konkrétním výstřelku, ale zdálo se, že spíše shrnují situaci – zejména mi utkvělo v paměti shrnutí uživatele „zdenekfm“: "Souhlasím s výše uvedeným. Zvlášť pak s hodnocením nudapláže na Olešné. Tu poslední roky ovládli a prakticky zničili gayové.
Spojilo se mi to se zvěstmi o čistě gay-místech (a ty jsou podložené, věřte mi), a tak jsem si řekl že toto je svým způsobem zajímavý fenomén – o němž ale nevím tolik, abych mohl hodnotit. Tak jsem si řekl, že přispěji ožehavou, a snad i zajímavou anketní otázkou, když se tu lidí zeptám, nakolik se s tímto vlastně setkávají, a jak k tomu přistupují. Minulá anketa už byla okoukaná více než dost…
Nebylo ovšem možné v těch několika slovech ankety „vysvětlit co je myšleno tím a tím“. Pod „aktivitou“ si představme, dejme tomu, situace kdy dochází k dotekům více než jen náhodným, nebo odvážněji řečeno, doteky erotické.
Pokud je mi známo, gayové jsou velmi specifická skupina. Neslyšel jsem tedy aspoň, že by někde existovala čistě lesbi pláž, nebo čistě hetero-exhibo pláž, nebo (také i osobně neviděl) že by se na těch podezřelých místech vyskytovaly i ženy (s výjimkou jedné zprávy z Olešné). Výstřelek jednotlivce či páru na jinak normální pláži je jedna věc, trvale existující atmosféra navozená v daném místě pravidelně větší skupinou lidí je něco úplně jiného. Jednotlivce vyženeme, před skupinou musíme sami utéct, lidově řečeno. Chtěl jsem zde vysondovat názory na ten druhý fenomén (protože o prvním bylo už, myslím, na různých místech řečeno dost, zatímco o druhém se zatím spíš zarytě mlčí).
Z výše uvedených reakcí řady uživatelů však vyplývá, že jsem se ve svých předpokladech zřejmě mýlil. Otázka směřovaná přímo na tento fenomén je očividně neprůchodná. (Leda by samotná otázka zahrnovala několik odstavců vysvětlujícího textu, který se do postranního sloupce opravdu ale nevejde.) Řada uživatelů zde (i soukromou poštou) navrhuje otázku změnit tak, aby přímo na tento fenomén nemířila.
Jednou možností je celou anketu smazat, a napříště se diskuse o tomto druhu ožehavých témat vyvarovat. Osobně začínám k tomuto inklinovat, bohužel se tak ale nikdy nedozvíme, co na některých našich plážích vlastně opravdu čekat. Jinou možností je otevřít anketu novou, jinak formulovanou – tady je ale nutné, aby ji sestavil někdo jiný, protože já opravdu nemám ponětí jak se v rozsahu několika málo slov zavděčit všem.
Názory? Návrhy textu?
(P.S.: Chceme-li být takto důsledně anti-diskriminační, musíme také co nejdůrazněji odmítnout jakékoliv snahy o zavedení „vstupu jen v párech“ kamkoliv. Každá mince má dvě strany.)
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
3. Září 2009 - 7:04 |
Shpalek (bez ověření) |
Jirko, nic nemaž. Anketa je prostě anketa, nemůže se zavděčit každému. To, že by byla diskriminační, je blbost. Mluví o zkušenostech s určitou skupinou lidí a ptá se na názory. Nic diskriminačního na tom není.
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
3. Září 2009 - 8:02 |
Eiffel (bez ověření) |
Smazat a nahradit anketou o sexu v přírodě. Léto je skoro u konce, tak polezme s pravdou ven. Třeba s těmito anketními otázkami:
Sex v přírodě:
- mě neláká
- láká mě, ale nemám odvahu
- zkusil jsem a již nikdy více
- občas se svým protějškem /max. 5 krát za rok/
- často se svým protějškem /6 – 10 krát za rok/
- skoro pořád se svým protějškem /11 krát a více za rok/
- zkusil jsem náhodný sex a již nikdy více
- občas náhodný sex /max. 5 krát za rok/
- často náhodný sex /6–10 krát za rok/
- skoro pořád náhodný sex /11 krát a více za rok/
Co se týká toho zda diskutovat o ožehavých tématech nebo ne. Diskutovat určitě ano, protože je zde možnost většího prostoru pro vyjádření názoru. Nicméně je potřeba jistá míra obezřetnosti. Já osobně považuji rozdělení lidí na hetero, bi a homosexuály za čistě akademické kategorie a jejich používání se tudíž vyhýbám. To, co JR označuje za gay n-pláže a nebo „pánské zóny“, bych spíše nazval oblastí se zvýšenou sexuální aktivitou. Nikdo z těch co tam chodí nemá totiž nikde na čele napsáno jaká je jeho sexuální preference. Můžete tam potkat zástupce obou pohlaví jak ženaté či vdané, tak registrované a stejně tak i svobodné. Nikdy jsem nepřemýšlel nad tím proč je tam víc mužů, stejně tak nebádám nad tím proč je víc prostitutek. Beru to jako fakt. Tyto oblasti se zvýšenou sexuální aktivitou vznikají u řady oficiálních či neoficiálních n-pláží. Zpravidla v místech, kde je vysoká tráva, keře apod. Typickým příkladem je Olešná. Já osobně nepovažuji za pláž místo kde je již dlouhé roky přes celé léto tráva vysoká 1,5 metru, i když je to jako pláž označeno. Podle mého názoru za pláž lze považovat místo, která je udržovaná alespoň pravidelným posekáním trávy.
Co se týká „vstupu jen v párech“. Já osobně si myslím, že podmínka vstupu na n-akce ve smíšeném páru by neměla být. Naturismus přece není elitní klub jen pro někoho.
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
3. Září 2009 - 8:11 |
Pohodička (bez ověření) |
Anketa by byla chybná, pokud by nevyvolala žádný ohlas. Asi je téma pěkně teplé až horké, když už zde máme tolik příspěvků. Však ji za dva tři týdny můžeme nahradit anketou s obecnější tématikou, třeba s tou uvedenou výše.
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
3. Září 2009 - 11:30 |
PetrK |
Chyběla mi v ní jedna odpověď: Setkávám se/registruji ale občas vadí a občas nevadí.
Ono je skutečně vlastně nejtežší určit která aktivita je obtěžujicí. Zda: koukání, mrkání, hlazení, líbání, ztopoření, dráždění, sexuální praktiky bez koitu, koitální praktiky. Bez jasné definice tohoto pojmu se dál asi nedostanem.
Ale je mi úplně jasné že, někomu může už vadit když se dva chlapi jen drží za ruku, jinému nevadí ani když k sobě leží v poloze 69… (No to jsem možná trochu přehnal…) Mně to přijde podobné jako když po sobě lezou heteráci…pro někoho už je nepřijatelné na n-pláži jen líbání…jiný by si to nejradši rozdal přímo uprostřed davu :-)
Zároveň je faktem, že gay pláže jsou všude ve světě a Česko není výjimkou. Opravdu to nejsou (cituji Eiffel): „oblasti se zvýšenou sexuální aktivitou“. Proč? Protože tam provozují sex explicitně jen muži s muži! Jestli jsou homo, bi, hetero, zoo, exhibo… je jedno. Chovají se jako gayové
A proč občas vadí a občas ne? Když si k vám přilehne starý slizoun (je zvláštní, že mladí tohle nedělají…), začne si třít tvrdnoucí úd a zjevně tím naznačuje, že chce sex…tak to mi fakt vadí. Pokud se se mnou začne nezávazně bavit sympatický člověk…a následně si vysvětlíme, že s toho nic nebude…tak to mi nevadí. A pokud otázka v anketě směřovala na soulož (je celkem jedno koho s kym) tak na to se koukat nechci…pokud to někdo dělá v křoví, tak ať si tam dělá co chce. Jen si v tom křoví dejte pozor ať do něčeho nešlápnete
Zda-li na naturistovi řešit tento fenomén je otázka…gayové tyto pláže využívají především k seznamování a následnému sexu (opravdu si nedělejme iluze…). A naturista není server určený k propagaci těchto (sexuálních) aktivit. Tak bych to tu neřešil. Zároveň mohu ujistit, že pokud do těchto lokalit zavítáte, nic se vám nestane, a v 80% případů ani nic podezřelého neuvidíte…
A proč mají gayové tak rádi n-pláže? O tom třeba někdy jindy
Petr
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
3. Září 2009 - 11:43 |
JirkaRybka |
Otázku, zda byla anketa v pořádku nebo ne, zda byla k věci nebo mimo, zda se někoho nějak dotknula, a zda je na místě na tento problém upozorňovat, nebo jej naopak zamlčovat, a nebo takový problém vlastně ani není – tyto všechny otázky nechávám nezodpovězené.
Faktem ale je, že nepamatuji tak bouřlivé reakce (také i soukromou poštou), a nechci být nucen na takové pořád psát odpovědi. Tolik mě to téma zase nezajímá. Proto anketu (v podstatě na základě většiny reakcí, přestože byly i opačné) ruším, a ponechávám jen komentáře v diskusi, pro představu co zde proběhlo.
Doufám, že někdo přispěje jinou anketou, abychom se ještě napřesrok neptali na Stromovku…
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
3. Září 2009 - 22:00 |
Shpalek (bez ověření) |
Jirko neblázni, to chceš příště zadávat jen ankety (potažmo všechny příspěvky), které budou mít pouze vlažné reakce? To se mi nezdá jako rozumný přístup. přeci o tom to je, uveřejnit něco, co vzbudí zájem.
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
3. Září 2009 - 23:36 |
JirkaRybka |
Ano, je na místě ožehavá témata přiměřeně ventilovat, diskutovat, sondovat. U jiných témat to skoro ani nemá smysl, nechci se omezovat jen na vlažná témata. (Kolega Žurek možná nebude souhlasit…) Stojím za tím, co jsem před časem napsal o významu diskuse, a nemyslím si, že by podobné téma (pojaté zdvořile, z pohledu naturismu a různých průsečíků s ním) spadalo pod nedávno deklarované mazání nevhodných příspěvků (jak mi také kdosi naznačoval).
Na druhé straně je na místě držet web tak nějak přijatelný pro většinu. Já nemám k tomuto tématu natolik pevný a vyjasněný postoj, abych zde mohl v diskusi stát proti většině – nebo ještě hůře, jako novopečený řekněme „moderátor“ (pokud to tak nazveme), nejít příkladem a ignorovat hlas většiny (ze zatím vložených komentářů a soukromých zpráv – je samozřejmě otázkou, jaký je názor skutečné většiny čtenářů), či dokonce nařčení z diskriminace atd. Množství a naléhavost kritických reakcí ukazuje na přinejmenším velkou míru nedorozumění a nepochopení ohledně té otázky (a zde nerozlišuji zda na straně mé, nebo jinde), možná nešťastnou formulaci či celkově různé povědomí o dotazovaném fenoménu, asi i velmi různé názory na vhodnou formu diskuse o něm. Takže něco tu asi přece jen špatně bude. A to je na delší zamyšlení, a asi i na diskusi – která zde ostatně zůstala otevřena.
Takže jakkoliv samotnou otázku, tak jak byla z mé strany myšlena, nepovažuji ani teď za závadnou, následně vzniklá situace si nějaký krok žádala (a připouštím, že jsem byl v první chvíli dost vyvedený z míry tím, co se zde dalo do pohybu) – také i proto, že jsme zde skutečně na „tenkém ledu“. Pokusil jsem se proto udělat vstřícný krok tím, že jsem anketu přeměnil na pouhé diskusní téma (z komentářů nebylo smazáno nic), což snad nějak reflektuje vývoj debaty i potřebu si věci vyjasnit – nebo si případně vyjasnit, proč se o tom bavit nechceme. Takové vyjasňování se do několika slov anketní otázky nikdy nemůže vejít, a z tohoto hlediska tedy dodatečně považuji anketní otázku jako zvolenou formu za nevhodnou.
(A teď se pokusím mlčet , a poslouchat, chce-li ještě někdo něco k tématu dodat. Jen prosím slušně…)
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|
10. Září 2009 - 8:19 |
VestonickaVenuse |
Asi jsem šťoura, ale byly to dvě otázky a nedalo se jednoznačně odpovědět. Přítomnost a aktivita…mě přítomnost homosexuálů nevadí nikde, mám i pár přátel z jejich řad. Pokud se někde na veřejnosti pohladí, dají si pusu apod, pak je to jako u heterosexuálů. A mě to nevadí. Konkrétně na pláži by mi ale vadilo, kdyby se tam „obírali“ příslušníci jakékoliv skupiny. Také tam není vhodné, když po sobě lezou heterosexuálové. A jestli jdou mimo dohled, ať se tam staví třeba na hlavu.
Psát o tom, že homosexuálové chodí na pláže proto, aby si vyhlídli potencionálního zájemce, je to samé jako psát o uslintaných dědcích a jiných pochybných individuích. Určitě jich ale není většina a záleží pak na tom jak se zachová okolí. Buď je tam budete tolerovat nebo je pošlete do … pryč.
|
|
Diskusní příspěvky vyjadřují pouze názory jejich autorů. |
|